Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-08, 16:29
  #13
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlCapone.
Den är ju iofs sann, ett land som Norge med dess landskap har väl inte optimala vägar för dem som gillar att trycka lite extra på pedalen. Men dem har en jävla fin kust sträcka när jag tänker efter, kanske värt att satsa på en fin båt istället o cruisa runt längs med kusten. Båtlivet i Norge verkar vara väldigt mycket större än i Sverige dessutom.
Problemet med att trycka lite år inte vägstandarden ( för det mesta usel), utan att det riktigt ofta är fartkantroller, plus mycket kameror, låga hastighetsgränser och svinhöga böter.

Båt kan nog vara bättre. Mycket bättre.
Citera
2017-08-08, 20:15
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Hur stor negerfrekvens har ni i Norge? Man blir sugen på själv att flytta dit.

Jeg har ikke samme menneskesyn som deg. Så jeg tenker rett og slett ikke over det. Folk er folk.

Citat:
Ursprungligen postat av AlCapone.
Finns det någon annan stad i Norge som har lite mindre regn än så? Skulle gärna vilja bosätta mig i en norsk stad med 1. Fina årstider, med snöiga mörka vintrar och varma soliga somrar, 2. Relativt ung befolkning 3. Större än 50k invånare iaf, vill kunna ta öl ute eller dra på klubb någon helg då o då 4. nära till natursköna objekt 5. fri från somalier och slödder 6. bra arbetsmöjligheter
Är Stavanger/Ålesund/Kristiansund bättre en Bergen gällande ovanstående punkter?

Stavanger vil jeg rangere over Bergen. Ellers Oslo, Akershus, Lofoten, Tromsø, Kristiansand, Hønefoss. Men ingen av dem oppfyller alle kriteriene dine. Jeg ville ha valgt Oslo. Kanskje litt utenfor. Her er det mye muligheter. Lett å få jobb. Kjøp av bolig er god investering, fine vintere, bra uteliv. Besøke resten av Norge kan man jo gjøre uansett. Har du norsk lønn i tillegg så har du råd til det. Til og med å eie bil

Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
absolut inte Ålesund. Regn, regn ,regn. Grått klimat. Inåtvänd småstadsbefolkning. Dåliga somrar för det mesta. Gamal befolkning (relativt).
Naturen dock väldigt fin. Arbetsmöjligheter OK. Rekomendation trots det: undvik.

Veldig enig. Mye historie i Trondheim. Men kunne aldri tenkt meg å bo der. Jeg forstår såvidt hva de sier, og jeg er norsk
Citera
2017-08-08, 20:31
  #15
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanX2
Jeg har ikke samme menneskesyn som deg. Så jeg tenker rett og slett ikke over det. Folk er folk.



Stavanger vil jeg rangere over Bergen. Ellers Oslo, Akershus, Lofoten, Tromsø, Kristiansand, Hønefoss. Men ingen av dem oppfyller alle kriteriene dine. Jeg ville ha valgt Oslo. Kanskje litt utenfor. Her er det mye muligheter. Lett å få jobb. Kjøp av bolig er god investering, fine vintere, bra uteliv. Besøke resten av Norge kan man jo gjøre uansett. Har du norsk lønn i tillegg så har du råd til det. Til og med å eie bil



Veldig enig. Mye historie i Trondheim. Men kunne aldri tenkt meg å bo der. Jeg forstår såvidt hva de sier, og jeg er norsk

Aj då. Så pk-febern härjar även i Norge? Sorgligt att även Norge kommer sluta som Sverige... Men nån gång kanske även du vaknar. Jag var som dig en gång i tiden.
Citera
2017-08-08, 22:05
  #16
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanX2



Veldig enig. Mye historie i Trondheim. Men kunne aldri tenkt meg å bo der. Jeg forstår såvidt hva de sier, og jeg er norsk
Bara att lägga till ett K istället för första bokstaven ka kem kofor
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2862225

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback