• 1
  • 2
2017-08-07, 17:16
Bannlyst
Hej

Världen som den ser ut idag fullt av människor som lever meningslösa liv/folk som tror dom har talang för något och måste skämma ut sig i talang och idol för att känna sig värdiga/ människor som håller på med youtube och videobloggar är bara värdelösa människor för mig som jag hoppas tar sina liv för eller senare. Jag är 27 år och har alltid varit en mörk person. Lyssnar på DSBM/ Black metal knappt något annat eftersom glad och positiv musik inte tilltalar mig. Jag älskar att läsa nyheterna om dagen och läsa om folk som har tagit sina liv och död och förgörelse i världen. Är jag normal eller finns det folk som jag som hatar dagens samhälle och bara vill supa ner mig?
Citera
2017-08-07, 17:19
Medlem
Nej, du är inte normal. Du behöver söka vård.
Citera
2017-08-07, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightfall1980
Hej

Världen som den ser ut idag fullt av människor som lever meningslösa liv/folk som tror dom har talang för något och måste skämma ut sig i talang och idol för att känna sig värdiga/ människor som håller på med youtube och videobloggar är bara värdelösa människor för mig som jag hoppas tar sina liv för eller senare. Jag är 27 år och har alltid varit en mörk person. Lyssnar på DSBM/ Black metal knappt något annat eftersom glad och positiv musik inte tilltalar mig. Jag älskar att läsa nyheterna om dagen och läsa om folk som har tagit sina liv och död och förgörelse i världen. Är jag normal eller finns det folk som jag som hatar dagens samhälle och bara vill supa ner mig?

Ditt liv är lika meningslöst som någon annans så gör det själv
Citera
2017-08-07, 17:23
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Är jag normal eller finns det folk som jag som hatar dagens samhälle och bara vill supa ner mig?

Jag personligen hatar livet dock är jag rädd för att ta livet av mig då jag dels kan misslyckas och kan få leva ett ännu mer miserabelt liv än vad jag gör nu samt att den lilla familj jag har kommer att få städa upp efter mig så man tar på sig leendet varje dag och låtsas att man mår jätte bra.
Citera
2017-08-07, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Jag personligen hatar livet dock är jag rädd för att ta livet av mig då jag dels kan misslyckas och kan få leva ett ännu mer miserabelt liv än vad jag gör nu samt att den lilla familj jag har kommer att få städa upp efter mig så man tar på sig leendet varje dag och låtsas att man mår jätte bra.
Jo det är sant ifall man tar livet av sig och misslyckas kan man bli förlamad eller hjärndöd vilket inte är ett liv man vill leva. Jag har försökt tagit livet av mig flera gånger men jag vill hellre numera se när andra gör det.
Citera
2017-08-07, 18:36
Medlem
Citat:
Hej

Hur ser ett meningsfullt liv ut enligt dig?
Citera
2017-08-07, 18:50
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Nej, du är inte normal. Du behöver söka vård.
I och för sig har TS en poäng. Vi är alldeles för många för jordklotet, så om det gick att reducera befolkningsmängen med 4-5 miljarder hade det varit bra. Krävs en djävla Werther-effekt för att åstadkomma det, dock.
Citera
2017-08-07, 18:56
Medlem
Vetiverias avatar
Så du hatar ditt eget liv och nu tycker du att andra är tröga som inte förstår att deras liv är så meningslösa att de inte är värda att leva eller har jag missuppfattat dig?

Om inte så tycker jag att det sättet du beskriver att du tänker på låter någorlunda normalt, fast kom ihåg att det är också normalt att vara sjuk i huvudet.
Citera
2017-08-07, 18:57
Medlem
cba123s avatar
Tjena!

Om du bara är ute och vandrar i trollskogen så förstår jag det, annars kan du skicka PM om du vill snacka lite
Citera
2017-08-07, 18:58
Medlem
ja det hade ju löst världens populations problem iaf
Citera
2017-08-07, 19:01
Medlem
link71s avatar
Inget ovanligt , Har några polare som tänker likadant men säger inte ut tankarna högt utom till mig för jag bryr mig inte faktiskt haha , men han är skön o vara med . Trist om han får en psykos och dödar mig , men de är en illusion
Citera
2017-08-07, 19:13
Medlem
Handikappadmuss avatar
Du får gärna ta ditt liv om du vill . Att vara oduglig inom något är inte detsamma som att VETA att man är oduglig och varför en person väljer att ta sitt liv.

Det du frågar om är att helt oskyldiga människor med ambitioner (verkliga el ej) ska helt skita i det och gå lunkandes hela dagarna likt du för att passa in i "din agenda" eller hur menar du?

Självmord är ett "'själviskt' mord på sig själv" som ingen annan rår för.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in