2017-08-14, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaff...
Och VARFÖR tycker en del att just AFGHANERNA ska få stanna i Sverige? Alla andra grupper av "ensamkommande barn" då? Somalier, irakier, syrier m. fl.
Massor av "barn" vill bo och leva på vår bekostnad, så varför är det ingen som skriker sig hesa för dem?

Tillägger, för säkerhets skull, att jag är FÖR att svensk lagstiftning följs för ALLA som fått sitt negativa beslut angående put. Varför ska vi annars ha en lag?

Afghanerna har utsetts till "the poster kids", en lämplig grupp att lyfta fram och snyfta över. När de fått tjata sig till ett stopp går man vidare med andra, och sedan med krav på en "allmän flyktingamnesti".

Det är det uppenbara tänket från batikvänsterns sida.
Citera
2017-08-14, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vaff...
Och VARFÖR tycker en del att just AFGHANERNA ska få stanna i Sverige? Alla andra grupper av "ensamkommande barn" då? Somalier, irakier, syrier m. fl.
Massor av "barn" vill bo och leva på vår bekostnad, så varför är det ingen som skriker sig hesa för dem?

Tillägger, för säkerhets skull, att jag är FÖR att svensk lagstiftning följs för ALLA som fått sitt negativa beslut angående put. Varför ska vi annars ha en lag?

Det har jag redan förklarat. Det finns en särskild utstrålning hos dessa kids som man lätt upptäcker om man umgås med dem en stund. Prova själv.
Citera
2017-08-14, 11:59
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Jodå, "Afghanistan är säkert". En fråga till er som konstant upprepar denna uppenbara lögn: varför åker ni inte dit själva?

Det spelar ingen som helst roll hur vida Afghanistan är säkert eller inte då dessa individer har tagit sig igenom en stor mängd fredliga länder där det absolut inte råder något krigstillstånd för att sedan ta sig till Sverige. Det är ett medvetet val att ta sig till just Sverige och det har absolut ingenting med desperation att göra.

Alla länder har en plikt att hjälpa flyktingar till sin yttersta förmåga men det är välfärdsflyktingar som tar sig till Sverige idag och ingenting annat då flykting upphörde de flesta att vara när dom korsade Turkiet's gräns. Hade vi under ordnade former avlasta länder som Turkiet, Libanon, Grekland och Italien samt skickat ner resurser till dessa länder för att hjälpa till med att hantera krisen så hade det varit en sak men det är inte vad som sker just nu när oproportionerligt många har vandrat in i Sverige, Tyskland och gränsen mellan England och Frankrike är under belägring i Calais.
Citera
2017-08-14, 12:06
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Jamen redan där kan vi ju sätta punkt på denna diskussion då vi har totalt annorlunda världsbilder, jag ser inte länder utan jag tänker mer globalt.

Det gör du ju inte. Du vill ha dom här "barnen" i Sverige. Likadant med "barnen" själva. Många, många mil har dom tagit sig för att komma just hit. Du och alla andra ser väl länder och dess skillnader. Innerst inne vet du ju att du inte tycker som du skriver/säger.
Citera
2017-08-14, 12:15
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen.frunken
Står deras plakat " Min framtid är i era händer" med ett blodigt handavtryck.
http://avpixlat.info/2017/08/11/vi-tanker-inte-ga-harifran-forran-utvisningarna-till-afghanistan-stoppas/
Borde stå "Snart är din pånbok i min ficka"
Haha, lika kul som den numera klassiska bilden på en hög med somalie benrangel hållandes en, för en gång skull (till synes) egenhändigt kluddrad pappbit, "jOBBeN"
Senast redigerad av E-R-N-S-T 2017-08-14 kl. 12:18.
Citera
2017-08-14, 12:20
Medlem
Citat:
http://avpixlat.info/2017/08/11/vi-tanker-inte-ga-harifran-forran-utvisningarna-till-afghanistan-stoppas/
Borde stå "Snart är din pånbok i min ficka"

Och så finns det folk i Tjockhult som tycker att de här loser-killarna är jämförbara med Karl-Oskar och Kristina!
Citera
2017-08-14, 12:21
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Det finns en särskild utstrålning hos dessa kids som man lätt upptäcker om man umgås med dem en stund.

Det kan vara en förklaring till att så stor andel av dessa hazarer fortfarande bär på en gen på y-kromosomen från Djingis Khan, nästan 800 år senare.

Kanske yttrar sig den genen i en "utstrålning" hos männen som gör att de får större avkomma?

Detta att de ständigt förekommer i tafs- och våldtäktssammanhang kanske också är ett utslag av samma gen? Den som är på, kommer till oftare också och kan skaffa större avkomma.

Sen att den gen-genererade utstrålningen är bortkastad på dig och klimakterietanterna är en tillfällig eftergift för att få stanna tillräckligt länge för mera givande relationer.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-08-14 kl. 12:25.
Citera
2017-08-14, 12:30
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:

Det där är ju manipulation i sin mest vulgära form. Allt är bråttom, konsekvenserna blir allvarliga, och det blir ditt fel i så fall, för du har makten att ändra på det.

Psykopater.
Citera
2017-08-14, 12:35
Medlem
LaScalas avatar
Många har fått nog nu.

#UtvisaDom

Ta tillbaka Europa

http://soseurope.ml/
Citera
2017-08-14, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Det där är ju manipulation i sin mest vulgära form. Allt är bråttom, konsekvenserna blir allvarliga, och det blir ditt fel i så fall, för du har makten att ändra på det.

Psykopater.

Javisst, det är känslomässig utpressning i stil med att stå och göra antydningar om kommande självmord. Fast det senare har de ju redan gjort.

Men de här ynglingarna är vana vid att spela olika roller. Det måste man ibland göra om man tar sig fram med hjälp av människosmugglare - eller om man ingår i en förbjuden islamistisk milis.
Citera
2017-08-14, 12:40
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Men de här ynglingarna är vana vid att spela olika roller. Det måste man ibland göra om man tar sig fram med hjälp av människosmugglare - eller om man ingår i en förbjuden islamistisk milis.

Sådana människor skall man såväl personligen, som samhälle hålla långt ifrån sig. Och vara tydlig med att man tänker freda sig med våld om det behövs.
Citera
2017-08-14, 12:41
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius

Psykopater.

Alltid någon annans fel...(tyvärr). Känner gammalt folk som jobbat typ 50år av sitt liv som inte har råd med något annat än det nödvändiga. Och det är dom som byggt upp Sverige, sedan kommer en mobb och vill ha allt och det på engång...(är äcklad)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in