• 1
  • 2
2017-08-06, 16:44
Bannlyst
Jag är en kille på 15 bast som tränar mycket och tycker själv att jag har en helt ok kropp. Problemet är att jag för några år sedan "upptäckte" att mitt bröstben sticker ut mer än normalt, ser man mig från sidan ser man alltså benet sticka ut i mitten.

Jag riktar mig både till killar och tjejer. Till er killar som läser detta undrar jag om detta är något ni har erfarenhet av eller någon kompis med liknande problem etc. Till tjejerna som läser detta undrar jag samma men också om det ses som avtändande eller fult att ha Utåtstående bröstben.

Tacksam för svar!

/Vindpelle
Citera
2017-08-06, 17:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Det kan handla om en medfödd defekt. Både då att bröstbenet sjunker in som det kan skjuta ut. Inget man kan rätta till på egen hand med träning men det kan man rätta till med plastikoperation oftast. Om sjukvården opererar beror lite på hur allvarligt det är. I värsta fall får man betala själv och då göra operationen i Danmark. Allvarligt då utifrån hur man ser ut, det är ofta då inget allvarligt sett till liv och hälsa.
Citera
2017-08-06, 17:09
Bannlyst
Ok, tack för infon!
Citera
2017-08-06, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpelle
Jag är en kille på 15 bast som tränar mycket och tycker själv att jag har en helt ok kropp. Problemet är att jag för några år sedan "upptäckte" att mitt bröstben sticker ut mer än normalt, ser man mig från sidan ser man alltså benet sticka ut i mitten.

Jag riktar mig både till killar och tjejer. Till er killar som läser detta undrar jag om detta är något ni har erfarenhet av eller någon kompis med liknande problem etc. Till tjejerna som läser detta undrar jag samma men också om det ses som avtändande eller fult att ha Utåtstående bröstben.

Tacksam för svar!

/Vindpelle
Det är inte avtändande eller fult!
Citera
2017-08-06, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Det är inte avtändande eller fult!

❤️
Citera
2017-08-06, 20:34
Medlem
JazzMassaks avatar
Tänker du på "pectus carinatum"?
Citera
2017-08-06, 21:13
Medlem
Uninteresteds avatar
Jag har det också. Aldrig lidit av det och skolsystern sa att det inte var något farligt.

EDIT: Googlade nu och såg att det kunde se rätt extremt ut, sånt har inte jag, jag har en mild utbuktning.
Citera
2017-08-06, 21:19
Medlem
aldrig sett. är det ungefär som när smala människor har revben som sticker ut?
Citera
2017-08-07, 00:56
Medlem
Citat:

Tacksam för svar!

/Vindpelle

Är det inte 18-årsgräns här längre?
Citera
2017-08-07, 01:39
Medlem
Citat:

Tacksam för svar!

/Vindpelle

Så länge du inte har trattbröst kommer ingen tjej ogilla det. De kommer gilla det.
Citera
2017-08-07, 10:04
Medlem
Jag har samma grej och jag tror att det beror på gener och att jag helt enkelt var fet när jag växte som mest.
Citera
2017-08-07, 10:53
Medlem
Är det bara jag som undrar varför denna tråd ligger i sexforat?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in