• 1
  • 2
2017-08-06, 16:37
Medlem
Träffade en tjej på Tinder nyss. Gick jättebra. Vi gick på museum och sen satte vi oss på ett fik och tjafsade. Vi har väldigt mycket gemensamt, både inom intressen och samhällsåtskådning. Kul!

Det blev i alla fall inte så mycket chans till intimitet, med tanke på att det var massa barn runt en hela tiden, men vi gav varandra en hej-kram och en ännu djupare hej då-kram och hon sa att hon tycker vi ska ses igen.

Det går väl alltså nästan inte att få en bättre första träff om man är ute efter något mer än att bara ligga

Nu måste man ju på något sätt överträffa första träffen dock. Det är nu vi måste accelerera det hela.
Jag är inte så jätteerfaren av andra dejter där man inte har legat än, eller i alla fall kyssts.

Vad ska man göra nu? Jag tänkte nästa gång att vi gör något med alkohol inblandat. Typ biljard eller något, och då kvällstid så att det blir lite mer avslappnat. Det är väl på tok för tidigt att bjuda hem henne redan vid andra träffen?

Men hur ska man bete sig för att "styra upp det" så att man visar att det inte bara är en kompis man är ute efter?
Citera
2017-08-06, 16:56
Medlem
whirrs avatar
Man dejtar inte luder, man ligger med dem. Hängde hon på tinder så är hon antagligen inte ute efter dejt utan att ligga.

Du valde att inte göra det därav får du inte en andra chans. Du är numera en snäll pojke som inte kommer få doppa veken i henne.
Citera
2017-08-06, 16:57
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnyOnes

Men hur ska man bete sig för att "styra upp det" så att man visar att det inte bara är en kompis man är ute efter?

Sätt er vid ett bord med en kaffe, öl, drink, vad du vill. Tala om liknande saker ni gjorde senast. Se henne sedan i ögonen och (Gud, så klyschigt. Men det fungerar ju) säg med en blandning av innerlighet och lite försynthet att du vill kyssa henne.

Stämmer energin överens med vad du förmedlar från dejt ett skulle jag bli mycket förvånad om det går åt fel håll därifrån.

Personligen skulle jag inte köra biljard, bowling eller liknande förrän man känner varandra mer. Man vet ju inte om den ena skulle råka vara kass på det och det - inte för att det behöver göra det - kan bidra till en sorts spänning på stämningen ni inte alls behöver.

Visst kan du bjuda hem henne på andra dejten som utgångsläge, men det känns som att det är så starkt förknippat med upplägget "ses för att ligga" som du är inne på så det känns inte värt det. Att er andra dejt slutar hemma hos någon är däremot en helt annan sak.
Citera
2017-08-06, 17:27
Medlem
Är du säker på att hon är ute efter något seriöst?
Citera
2017-08-06, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Är du säker på att hon är ute efter något seriöst?

Yesbox. Om hon nu inte ljuger på sin presentation.

Om hon inte hade velat det, hade hon verkligen nöjt sig med en sån osexig första dejt som museum och fika?
Citera
2017-08-06, 17:54
Medlem
Citat:
Yesbox. Om hon nu inte ljuger på sin presentation.

Om hon inte hade velat det, hade hon verkligen nöjt sig med en sån osexig första dejt som museum och fika?

Varför är det viktigt att det ska vara alkohol iblandat till nästa gång ni ses? Du kan ju alltid fråga henne vad hon gillar, är ju svårt att gissa sig fram till vad som skulle kunna passa just er. Det är väl bara att säga att du vill träffas igen, hon kommer förstå att du är seriös. Som redan har nämnts så kan det här med att bjuda hem henne tolkar som att du bara är ute efter att ligga.
Citera
2017-08-06, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Varför är det viktigt att det ska vara alkohol iblandat till nästa gång ni ses? Du kan ju alltid fråga henne vad hon gillar, är ju svårt att gissa sig fram till vad som skulle kunna passa just er. Det är väl bara att säga att du vill träffas igen, hon kommer förstå att du är seriös. Som redan har nämnts så kan det här med att bjuda hem henne tolkar som att du bara är ute efter att ligga.

Det är inte så viktigt egentligen. Tänkte bara att det kunde vara bra att göra något lite mer avslappnat som inte känns formellt. Pratar inte direkt om att bli packade, dra bakom en gränd och ta henne doggy utan mer ta några öl och göra någon aktivitet

Bjuda hem kommer jag inte göra.

Det jag däremot är lite nyfiken på är hur man ska bete sig gentemot dejt nummer 1.
Nu blev det ju bara kramar och några busiga slag mot axeln när jag skämtade och några snabba rörningar på axeln.
Citera
2017-08-06, 18:16
Medlem
Citat:
Det är inte så viktigt egentligen. Tänkte bara att det kunde vara bra att göra något lite mer avslappnat som inte känns formellt. Pratar inte direkt om att bli packade, dra bakom en gränd och ta henne doggy utan mer ta några öl och göra någon aktivitet

Bjuda hem kommer jag inte göra.

Det jag däremot är lite nyfiken på är hur man ska bete sig gentemot dejt nummer 1.
Nu blev det ju bara kramar och några busiga slag mot axeln när jag skämtade och några snabba rörningar på axeln.

Ja men det kan ni ju såklart göra. Tycker nog att du ska släppa lite på din blyghet och våga lite mer. Sedan är det ju såklart inget fel med att träffas och ha sex, det betyder ju inte att man automatiskt är oseriös.
Citera
2017-08-06, 18:21
Medlem
Är det verkligen ok att säga "jag skulle vilja kyssa dig"?
Är inte det lite mesigt och hon kommer inte ta det seriöst för "en man tar för sig utan att be om lov"?

Jag har såklart kyssts innan men detta är nog första dejten jag har varit på som vi inte varit fulla på. Så jag är lite ny inom detta med att dejta nyktert och inte ha sex efter första dejten >_<
Citera
2017-08-06, 18:25
Bannlyst
Du är helt rätt ute. Styr upp någon aktivitet. Biljard, bowling etc. Kör det ett tag sen avsluta kvällen med en drink på det.

Om det funkar bra så bjud med henne på en flaska vin hemma hos dig, eller vänta till den tredje dejten och ta den hemma!
Citera
2017-08-06, 19:04
Medlem
mussepigg2s avatar
Ingen alkohol! Det är inte så bra om man vill lära känna varandra. Föreslå aktiviteter och gör något ni båda gillar så ska du se att det går bra! Lycka till
Citera
2017-08-06, 19:45
Medlem
Biljard är väl en alldeles utmärkt aktivitet?
Det blir roligt, man måste inte snacka hela tiden, det kommer bli mycket skratt, chanser för flirtande och i slutänden kanske lite hångel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in