2017-08-06, 15:12
Medlem
Har ingen energi, hur orkar ni?

Tänker på dessa som jobbar/pluggar hårt varje månad hela året, alltså hur orkar de också?

Känns som att min energi är borta på sommaren, orkar inte göra någonting, det är för varmt och fuktigt ute.

Då kommer säkert tips som: Börja konditionsträna, ät bra mat, sov bra osv... Ja, jag sover bra och äter bra... Tror inte konditionsträning gör så stor nytta i början, då blir man snarare tröttare... Tror vädret kan ha en stark påverkan, mår bäst vid höst och vår.
Citera
2017-08-06, 15:29
Medlem
SameOldStorys avatar
Börja konditionsträna. Det kanske inte hjälper just dig men då har du iaf provat.
Citera
2017-08-06, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnetbord
Har ingen energi, hur orkar ni?

Tänker på dessa som jobbar/pluggar hårt varje månad hela året, alltså hur orkar de också?

Känns som att min energi är borta på sommaren, orkar inte göra någonting, det är för varmt och fuktigt ute.

Då kommer säkert tips som: Börja konditionsträna, ät bra mat, sov bra osv... Ja, jag sover bra och äter bra... Tror inte konditionsträning gör så stor nytta i början, då blir man snarare tröttare... Tror vädret kan ha en stark påverkan, mår bäst vid höst och vår.

Vad äter du? Jag tror inte att du äter bra. Jag har riktigt mycket energi nu när jag äter bättre. Sluta med gluten, mjölk, soja och processat mat generellt. Du kan inte säga att du äter bra när du äter bröd eller mjölk.

edit: Dessutom ska det va jobbigt i början, med träna kondition 3ggr i veckan, och kroppsövningar ett par ggr, sen kommer du bli van vid det, och då blir allt annat i livet så mycket lättare.
Citera
2017-08-06, 15:52
Medlem
Du blir faktiskt inte tröttare av att träna, möjligtvis framåt kvällen (bättre sömn) men i övrigt blir du piggare. Låter som att du har legat i soffan lite för länge.

Ut och rör på dig.
Citera
2017-08-06, 17:17
Medlem
Mitt tips är att du tittar över hur du lever och vad du äter.
Citera
2017-08-06, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Mitt tips är att du tittar över hur du lever och vad du äter.
Vad får ni mer energi av? Sallader eller kött & potatis?
Citera
2017-08-06, 19:46
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:

Har du provat amfetamin?
Citera
2017-08-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heltutanklass
Har du provat amfetamin?

Håller med. Finns massvis med medicin/droger som kan hjälpa. Finns olika varianter av amfetaminer också. Testa dig fram. Livet handlar om att vara aktiv.
Citera
2017-08-06, 20:25
Medlem
Citat:

Kött och grönsaker.
Citera
2017-08-06, 21:10
Medlem
Det handlar mycket om vilket perspektiv man har på det man gör. Om man jobbar och hatar sitt jobb så försvinner all energi väldigt snabbt om man älskar sitt jobb så får man istället energi av att gå till jobbet. Hitta saker du älskar att göra så ska du se att energin kommer som ett brev på posten.
Citera
2017-08-06, 22:14
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aner0990
Det handlar mycket om vilket perspektiv man har på det man gör. Om man jobbar och hatar sitt jobb så försvinner all energi väldigt snabbt om man älskar sitt jobb så får man istället energi av att gå till jobbet. Hitta saker du älskar att göra så ska du se att energin kommer som ett brev på posten.

Eller släng i dig en 0.5 bomb och känn energin som kommer som ett brev på posten.

Kom igen nu sluta ge han falska förhoppningar det är amfetamin du ska börja med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in