• 1
  • 2
2009-12-23, 11:42
Medlem
Penzos avatar
Hejsan, jag satte uppe inatt vid 3-tiden och såg när kamerorna bara frös och några minuter efter kom bilden tillbaka - bränd till grunden.
Jag tror att detta är ett insiderjobb av kommunanställda bara för att kommunen vill öka turismen till stan och bli ännu mer kända som "staden där bocken brinner varenda år"
Jag kan bara inte tro att kameran frös helt random, precis när bocken skulle tändas.

Vad tror ni? teorier?
Citera
2009-12-23, 11:52
Medlem
Hade det varit ett "beställningjobb" Känns det som ett klumping sätt att frysa kamerorna. Men jag tycker det ska vara en tradition att bränna bocken som det alltid varit.
Citera
2009-12-23, 12:00
Medlem
Eurynomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penzo
Hejsan, jag satte uppe inatt vid 3-tiden och såg när kamerorna bara frös och några minuter efter kom bilden tillbaka - bränd till grunden.
Jag tror att detta är ett insiderjobb av kommunanställda bara för att kommunen vill öka turismen till stan och bli ännu mer kända som "staden där bocken brinner varenda år"
Jag kan bara inte tro att kameran frös helt random, precis när bocken skulle tändas.

Vad tror ni? teorier?

GB'09 was an inside job

Jag tror att kommunen ligger bakom. Självklart frös de kamerorna för att visa att de "tar avstånd" från brännandet - men det var bara ett fult knep för att skydda sig själva.

Edit: att brännandet ger omfattande, gratis PR för staden/kommunen behöver väl knappast nämnas.
Citera
2009-12-23, 12:09
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Vad tror ni? teorier?
Du menar att de pekat kamerorna mot bocken? Övervakningskameror pekar alltid från objektet för att tidigt upptäcka inkommande hot. Det har jag lärt mig från diskussionen om Pentagon.
Naturligtvis fanns det kameror som filmande inkommande hot. Be polisen om att få se dem. Om de påstår att det inte finns några sådana kameror vet du att de ljuger och uppenbarligen vill dölja något.
Citera
2009-12-23, 12:11
Medlem
Namters avatar
Citat:

Vad tror ni? teorier?
Aa det måste ha varit ngt sånt. De funkade ju innan?

O när de inte funkar så börjar bocken helt plötsligt brinna ? :S
Citera
2009-12-23, 12:19
Medlem
bowlingjockes avatar
Vet inte, men detta kanske lika gärna kan tas upp i den stora tråden om Gävlebocken, eller jag kanske är för petig.

Iaf.. bilderna frös ju ett par gånger ett par minuter hela natten
(antagligen pga många tittare).
Var det under lång tid som bilderna frös? Om de gjorde det, så slutade de uppdatera med ganska stor säkerhet med flit.

Tycker ändå det var synd man missade det. Såg man när dådet utfördes?
Citera
2009-12-23, 12:39
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Du menar att de pekat kamerorna mot bocken? Övervakningskameror pekar alltid från objektet för att tidigt upptäcka inkommande hot. Det har jag lärt mig från diskussionen om Pentagon.
Naturligtvis fanns det kameror som filmande inkommande hot. Be polisen om att få se dem. Om de påstår att det inte finns några sådana kameror vet du att de ljuger och uppenbarligen vill dölja något.

Kazing! Där satt den. Så fick man sig ett skönt skratt även denna dag.

Nu åker jag för övrigt iväg för att fira jul så jag kommer troligtvis inte att svara på några inlägg på några dagar.

God Jul på er, vakthundar såväl som foliehattar. Ta det lugnt med glöggen, jag har hört att myndigheterna tillsatt fluor för att vi skall bli följsammare i januari.
Citera
2009-12-23, 12:54
Medlem
Penzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bowlingjocke
Vet inte, men detta kanske lika gärna kan tas upp i den stora tråden om Gävlebocken, eller jag kanske är för petig.

Iaf.. bilderna frös ju ett par gånger ett par minuter hela natten
(antagligen pga många tittare).
Var det under lång tid som bilderna frös? Om de gjorde det, så slutade de uppdatera med ganska stor säkerhet med flit.

Tycker ändå det var synd man missade det. Såg man när dådet utfördes?

Bilderna frös i 10-17 minuter, väldigt frustrerande när allt man hörde var anropet om branden på swescan.se, just att dem frös precis innan den tuttades på gör mig väldigt skeptisk.

SJÄLVA FILMEN: http://www.youtube.com/watch?v=O98vVYyE6TM

Allt man ser är brandmännen som besudlar den brända bocken med sina saftiga slangar.
Senast redigerad av Penzo 2009-12-23 kl. 13:10.
Citera
2009-12-23, 16:08
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung

Bra KimNeilDum, det är precis samma sak med Gävlebocken som världens mest bevakade byggnad.. att du är så dum att du inte vill tro att Pentagon hade kameror med hög upplösning som pekade åt fler håll än framdörren är ju bara pinsamt för dig, det finns fler hot än busplingare.
Citera
2009-12-23, 16:30
Medlem
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...icle6338374.ab
Citera
2009-12-23, 16:55
Medlem
Namters avatar
Hackare hjälpte bockbrännarna
Kraschade övervakningskameran på nätet strax före attacken – nu finns inga spår efter förövarna

Citera
2009-12-23, 17:17
Medlem
Eurynomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namter
Hackare hjälpte bockbrännarna
Kraschade övervakningskameran på nätet strax före attacken – nu finns inga spår efter förövarna

Det var ju kommunen själva som stängde ner sidan; för att ingen skulle kunna identifiera personerna som de själva betalat för att utföra dådet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in