Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-05, 12:58
  #997
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wagisblom
Om det förslaget skulle bli verklighet vill dem att SHL ska bestå av 20 lag förstod jag det som.

Bara hoppas på att man får SHL-Platsen då det utdelas 6st.

Timrå och Modo är garanterat bland favoriterna att bli placerad till SHL om man tänker vilka lag som funnits längst och varit i högsta ligan flest säsonger, men också anses som ett "klassiskt lag"

Att SHL-pamparna skulle erbjuda t.ex Almtuna eller Vita Hästen en SHL-plats skulle ju vara så skrattretande så det blir löjligt.

Skulle också kännas sorgligt om Hockeyallsvenskan lades ner
Då förutsätter jag nästan att dom kommer "flytta upp" några av dom mest klassiska klubbarna från Allsvenskan vilket KAN innebära att antingen Timrå eller Modo skulle få en av platserna. Men jag tror knappast någon av klubbarna skulle acceptera ett sånt upplägg. Ingen annan heller för den delen. Dom flesta normala klubbar vill spela sig upp.
Citera
2017-12-05, 13:09
  #998
Medlem
wagisbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Då förutsätter jag nästan att dom kommer "flytta upp" några av dom mest klassiska klubbarna från Allsvenskan vilket KAN innebära att antingen Timrå eller Modo skulle få en av platserna. Men jag tror knappast någon av klubbarna skulle acceptera ett sånt upplägg. Ingen annan heller för den delen. Dom flesta normala klubbar vill spela sig upp.

Skulle tro att Timrå & Modo får plats men jag gillar inte idén riktigt.

Att gå på matcherna och se sitt lag vinna direkt-kvalet och glädjen i hela arenan är så magisk att man nästan kan ta på den.

Spela upp sig med rimliga chanser ska det va.
Citera
2017-12-05, 13:12
  #999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wagisblom
Skulle tro att Timrå & Modo får plats men jag gillar inte idén riktigt.

Att gå på matcherna och se sitt lag vinna direkt-kvalet och glädjen i hela arenan är så magisk att man nästan kan ta på den.

Spela upp sig med rimliga chanser ska det va.
Nog för att det inte är samma känsla att fara på allsvenska matcher som när vi var uppe i SHL men jag skulle verkligen inte gilla att vi gick upp genom gratisplatser. Jag slutar nog gå på matcher hellre i så fall. Så den dag vi går upp (om vi gör det) ska det helt klart vara genom att spela sig upp och inte genom massa trams.
Citera
2017-12-05, 13:33
  #1000
Medlem
wagisbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nog för att det inte är samma känsla att fara på allsvenska matcher som när vi var uppe i SHL men jag skulle verkligen inte gilla att vi gick upp genom gratisplatser. Jag slutar nog gå på matcher hellre i så fall. Så den dag vi går upp (om vi gör det) ska det helt klart vara genom att spela sig upp och inte genom massa trams.

När vi åkte ut med huvudet före var man helt säker på att vi är tillbaka riktigt snart, föreningen hade en målsättning att vara i högsta ligan inom 3-4 säsonger.

2012/2013:Åkte ur
2013/2014:Allsvenskan
2014/2015:Allsvenskan
2015/2016:Allsvenskan (Då Timrå ville vara tillbaka.)
2016/2017:Allsvenskan (Då Timrå ville vara tillbaka.)
2017/2018:Allsvenskan

Med det sagt så tar det längre tid än man tänkt att komma tillbaka.

ALLT HAR SIN TID SÄGER DEM.


Lite tokigt dock att flertal säsonger har nästjumbon åkt ur och jumbon har stannat, ta t.ex då Timrå klara sig kvar 2012, Dif hade 20p mer än oss men dem åker ur, inte ett dugg rättvist, Timrå åkte ut som nästjumbo också, Modo sammaså.
fler har väl det? Leksand också.

En avdankad jumbo har mer chans då dem förbereder sig på Kvalserien med halva säsongen kvar i princip.

Borde göra nåt åt det på nåt vis.
Citera
2017-12-05, 13:41
  #1001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wagisblom
När vi åkte ut med huvudet före var man helt säker på att vi är tillbaka riktigt snart, föreningen hade en målsättning att vara i högsta ligan inom 3-4 säsonger.

2012/2013:Åkte ur
2013/2014:Allsvenskan
2014/2015:Allsvenskan
2015/2016:Allsvenskan (Då Timrå ville vara tillbaka.)
2016/2017:Allsvenskan (Då Timrå ville vara tillbaka.)
2017/2018:Allsvenskan

Med det sagt så tar det längre tid än man tänkt att komma tillbaka.

ALLT HAR SIN TID SÄGER DEM.


Lite tokigt dock att flertal säsonger har nästjumbon åkt ur och jumbon har stannat, ta t.ex då Timrå klara sig kvar 2012, Dif hade 20p mer än oss men dem åker ur, inte ett dugg rättvist, Timrå åkte ut som nästjumbo också, Modo sammaså.
fler har väl det? Leksand också.

En avdankad jumbo har mer chans då dem förbereder sig på Kvalserien med halva säsongen kvar i princip.

Borde göra nåt åt det på nåt vis.
Just därför borde man vara mer ödmjuk Vägen tillbaka mot SHL är betydligt krokigare än man kan tro. Just därför får man skynda långsamt. Tidigare har ni gått ut och sagt 2 gånger att ni skulle tillbaka och hittils har ni inte lyckats. Så vem vet kanske går ni upp i år bara för att ni inte satt upp den målsättningen? Men egentligen så har SHL-lagen klar fördel fortfarande trots att minst ett nytt lag gått upp efter nya kvalsystemet. Känner dock rent spontant att just i år kommer det bli tuffare än nånsin. Ni måste först ta er till SHL-kvalet, och där krävs det att ni vinner minst en match borta för att gå vidare. Inget av lagen som idag finns i SHL skulle klappa igenom på samma sätt som Modo gjorde. Jag tror att ni i ett eventuellt kval uppåt måste vinna minst en av dom 2 första mötena för att ha en chans.
Citera
2017-12-05, 14:13
  #1002
Medlem
wagisbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Just därför borde man vara mer ödmjuk Vägen tillbaka mot SHL är betydligt krokigare än man kan tro. Just därför får man skynda långsamt. Tidigare har ni gått ut och sagt 2 gånger att ni skulle tillbaka och hittils har ni inte lyckats. Så vem vet kanske går ni upp i år bara för att ni inte satt upp den målsättningen? Men egentligen så har SHL-lagen klar fördel fortfarande trots att minst ett nytt lag gått upp efter nya kvalsystemet. Känner dock rent spontant att just i år kommer det bli tuffare än nånsin. Ni måste först ta er till SHL-kvalet, och där krävs det att ni vinner minst en match borta för att gå vidare. Inget av lagen som idag finns i SHL skulle klappa igenom på samma sätt som Modo gjorde. Jag tror att ni i ett eventuellt kval uppåt måste vinna minst en av dom 2 första mötena för att ha en chans.

2014/2015 slutade vi 10a, hade chans på playoff-plats in i sista matcherna, då minns jag att folk snackade om "Timrås väg till SHL" för att vi va nära sista kvalplatsen haha.

Man kan se likheter på Modo i Allsvenskan och på Timrås start i Andra-ligan.

Timrå startade svagt och kom inte ens på playoff plats första 2 säsongerna.
Likväl Modo startade inte så speciellt starkt i sin 1:a säsong i Allsvenskan.

Modo kommer äta sig in och få ett mer balanserat lag vill jag tro inom sin tid.

Ska du på Modo ikväll förresten?

Ni kan väl nå 6a/7a ikväll vid 3 pinnar?
Citera
2017-12-05, 14:19
  #1003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wagisblom
2014/2015 slutade vi 10a, hade chans på playoff-plats in i sista matcherna, då minns jag att folk snackade om "Timrås väg till SHL" för att vi va nära sista kvalplatsen haha.

Man kan se likheter på Modo i Allsvenskan och på Timrås start i Andra-ligan.

Timrå startade svagt och kom inte ens på playoff plats första 2 säsongerna.
Likväl Modo startade inte så speciellt starkt i sin 1:a säsong i Allsvenskan.

Modo kommer äta sig in och få ett mer balanserat lag vill jag tro inom sin tid.

Ska du på Modo ikväll förresten?

Ni kan väl nå 6a/7a ikväll vid 3 pinnar?
Hoppas du har rätt. Skönt att du är med ödmjuk och mer sympatisk än flera andra Timråfans. Det ska du ha cred för.

Modo går upp på 36 poäng vid 3 poäng ikväll. Det innebär en plats i övre mittenskiktet. Tror inte vi är bättre än så i år tyvärr.
Citera
2017-12-05, 14:21
  #1004
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Så långt får det bara inte gå. Både Modo och Björklöven är klassiska klubbar och derbymatcherna lagen emellan är helt klart ett av Sveriges hetaste om inte hetast. Det får bara inte hända. Men OM det händer då är ju frågan, vilket lag ska man börja hålla på istället?

Jag skulle inte överge löven ändå , löven var ju i ettan, hade bäst snitt då rätt klart
Citera
2017-12-05, 14:23
  #1005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag skulle inte överge löven ändå , löven var ju i ettan, hade bäst snitt då rätt klart
Så länge Modo finns kvar skulle jag inte överge dom heller såklart. Men däremot om hela klubben skulle sluta existera då är det ju en annan sak...
Citera
2017-12-05, 14:35
  #1006
Medlem
wagisbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hoppas du har rätt. Skönt att du är med ödmjuk och mer sympatisk än flera andra Timråfans. Det ska du ha cred för.

Modo går upp på 36 poäng vid 3 poäng ikväll. Det innebär en plats i övre mittenskiktet. Tror inte vi är bättre än så i år tyvärr.

Haha tackar Skön du är.

Har funnits en del rötägg bland "Timrå-fansen" genom åren.

Jag som timråit och alla anda timråiter har inget att komma med historiskt, vi har inget SM-Guld, 1 ynka SM-Silver från -74, blir bara patetiskt att argumentera mot modoiter då, vi timråiter är "kaxiga lillebrorsan" till Modo kan man säga Vi beter oss inte som lillebrorsan på isen alltid men historiskt är vi det.

Sen så diggar jag denna rivalitet, på det sättet gör Modo 50% av den och Timrå 50%, vilket betyder att man uppskattar att båda lagen finns.

Du verkar ödmjuk & sympatisk också

Man ska vara glad att rivaliteten ens existerar menar jag.

Hoppas ni lyfter ikväll

Timrå - Modo 1a och 2a, sen kör vi!!! Bäst av 5
Citera
2017-12-05, 14:43
  #1007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wagisblom
Haha tackar Skön du är.

Har funnits en del rötägg bland "Timrå-fansen" genom åren.

Jag som timråit och alla anda timråiter har inget att komma med historiskt, vi har inget SM-Guld, 1 ynka SM-Silver från -74, blir bara patetiskt att argumentera mot modoiter då, vi timråiter är "kaxiga lillebrorsan" till Modo kan man säga Vi beter oss inte som lillebrorsan på isen alltid men historiskt är vi det.

Sen så diggar jag denna rivalitet, på det sättet gör Modo 50% av den och Timrå 50%, vilket betyder att man uppskattar att båda lagen finns.

Du verkar ödmjuk & sympatisk också

Man ska vara glad att rivaliteten ens existerar menar jag.

Hoppas ni lyfter ikväll

Timrå - Modo 1a och 2a, sen kör vi!!! Bäst av 5
Ska erkänna att jag hatar klubben Timrå något otroligt. Men samtidigt har man ju växt upp och även rivaler måste ju hålla ihop. Jag har faktiskt bara gott att säga om er fans. Även om det som du säger finns rötägg så har ju Modo helt sjuka fans som tyvärr skämt ut sig på läktarplats på olika sätt. Det kan jag inte minnas att Timrås fans har gjort. Timrå som klubb kommer jag alltid ogilla men skulle inte ha något emot att ta en öl med något Timråfan innan en match Men så har jag ju flertal Timråvänner också.

Så länge vi gör det vi ska vinner vi ikväll. sett till statistiken vinner vi. Har för mig det var idel hemmasegrar förra säsongen då vi mötte Hästen. Drar vi dock på oss jättemycket utvisningar ligger vi illa till. Hästen har ju seriens bästa powerplay det är jag faktiskt riktigt rädd för. Dessutom ska Särkijärvi ha varit redigt förbannad efter länsderbyt så vi kan anta att spelarna fått en rejäl hårtork under helgen. Förhoppningsvis har det gett tändvätska.
Citera
2017-12-05, 14:55
  #1008
Medlem
wagisbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ska erkänna att jag hatar klubben Timrå något otroligt. Men samtidigt har man ju växt upp och även rivaler måste ju hålla ihop. Jag har faktiskt bara gott att säga om er fans. Även om det som du säger finns rötägg så har ju Modo helt sjuka fans som tyvärr skämt ut sig på läktarplats på olika sätt. Det kan jag inte minnas att Timrås fans har gjort. Timrå som klubb kommer jag alltid ogilla men skulle inte ha något emot att ta en öl med något Timråfan innan en match Men så har jag ju flertal Timråvänner också.

Så länge vi gör det vi ska vinner vi ikväll. sett till statistiken vinner vi. Har för mig det var idel hemmasegrar förra säsongen då vi mötte Hästen. Drar vi dock på oss jättemycket utvisningar ligger vi illa till. Hästen har ju seriens bästa powerplay det är jag faktiskt riktigt rädd för. Dessutom ska Särkijärvi ha varit redigt förbannad efter länsderbyt så vi kan anta att spelarna fått en rejäl hårtork under helgen. Förhoppningsvis har det gett tändvätska.

Trodde faktiskt jag skulle "hata eller på nåt vis vara emot Modo" lika mycket som när vi båda lirade (Elitserien) samtidigt.

Så var det inte, visst finns hatkänslan kvar men inte lika starkt, förra säsongen kunde jag inte sova då ni krossa oss med 6-2, tänkte hur det va möjligt typ haha.

Därför en derbyseger känns så otroligt härlig och en derbytorsk känns så otroligt jobbig.

Vill att ni kommer på playoff, vårda pucken bra och släng inte iväg den bara så vinner ni nog ikväll.
Både Timrå och Modo ska fan kvala uppåt!!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback