Citat:

Ursprungligen postat av 
sarabia

Jag snittar ganska dåligt.. runt 12-13. Sökte in dit och fick svar för ett par dagar sen att jag är på reservplats 59... chansen e liten att jag kommer in. Så jag funderar just nu på att söka komvux o plugga upp betygen
vad snittar du då och vad har du sökt om man får fråga?

Jag har exakt som dig runt 12-13 och jag kommer inte in någonstans, jag hamnade i reserv 16 i andra urval, att bara få "G" och klara gymnasiet betyder ingenting ser det ut som, vilket jävla skämt om jag visste att det skulle vara så här så skulle fan jag inte slösa min tid de 3 åren i gymnasiet eftersom jag har aldrig varit den killen som kan sitta still och stirra på en jävla bok i flera timmar.
Jag tror det enda sättet att lyckas är genom högskoleprovet så skit i komvux om du redan är behörig till det! Det är 11 veckor kvar till högskoleprovet, plugga på svenska/engelska ord och matematik 2 nivå, om du kan grunden så borde det få typ 1.0 med lite plugg och det är bättre än 12 i snitt, man kommer lätt in för tandtekniker/tandhygienist med runt 1.0 i visa delar av landet.
Jag ska försöka sikta på runt 1.0 den kommande högskoleprovet men även se det lite som en test, om det går som jag vill ska jag sikta på högre för nästa prov.
Lycka till du med jag hoppas vi både får vår drömutbildning.