2017-08-04, 17:24
Medlem
Den här tråden gör jag för jag är väldigt nyfiken om droger är vanligare i fattigare kommuner än vad det är i välbärgade kommuner. Själv så bor jag i en av Sveriges rikaste kommuner och jag började själv knarka när jag var 14. Det gjorde många av mina vänner också.
Tack för svar

Edit : Rubriks fel
Citera
2017-08-04, 17:35
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Skulle nog tro att det är rätt lika fast kan tänka mig att det bor fler knarkare i fattigare kommuner och därför lite mer knark där.
Citera
2017-08-04, 22:05
Medlem
xamfetamins avatar
Har bott både på Östermalm och i en förort ute på norra linjen.

Finns många som knarkar på båda ställena, det är lite olika typer av människor och olika droger bara. Det kändes som det var mer festdroger som kokain, ecstasy osv på östermalm och mer cannabis, benso och amfetamin ute i orten.
Men det var allmänt lättare att få tag på det mesta ute i förorten.
Citera
2017-08-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xamfetamin

Finns många som knarkar på båda ställena, det är lite olika typer av människor och olika droger bara. Det kändes som det var mer festdroger som kokain, ecstasy osv på östermalm och mer cannabis, benso och amfetamin ute i orten.
Jo, det tror jag också. Kokain är ju klassat som en ganska "stekig" drog där jag bor. Jämför med typ tjack.
Citera
2017-08-05, 00:37
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler
Skulle nog tro att det är rätt lika fast kan tänka mig att det bor fler knarkare i fattigare kommuner och därför lite mer knark där.
Det var inte svar på frågan. Droger kan fortfarande vara vanligare och mer tillgängliga i rika kommuner pga större tillgång på snabba pengar, cash. Därmed icke sagt att de används i samma utsträckning och lika fort. Det dagliga användandet i en fattig kommun kan motsvara användandet i en rik kommun per torsdag - måndag.
Aktuarier kan sånt här.
Citera
2017-08-05, 18:29
Medlem
Pyra666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xamfetamin

Precis min tanke här.. Bodde också i stan vs förort.. mer smuts-knark ute i förorten å partyknark i stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in