Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-04, 12:23
  #1
Medlem
Zneds avatar
En man i Australien räddar sin hund från känguru.

Att diskutera: Var det rätt eller fel? Han har fått kritik från djuraktivister att han har skändat Australiens nationalsymbol. Man har också hotat att anmäla honom.


https://m.youtube.com/watch?v=FIRT7l...ature=youtu.be
Citera
2017-08-04, 12:55
  #2
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
En man i Australien räddar sin hund från känguru.

Att diskutera: Var det rätt eller fel? Han har fått kritik från djuraktivister att han har skändat Australiens nationalsymbol. Man har också hotat att anmäla honom.


https://m.youtube.com/watch?v=FIRT7l...ature=youtu.be

Kängurun släppte ju hunden vad jag har sett (orkar inte kolla igen), innan han måttade slag mot den. Så ja, han gick för långt.
Citera
2017-08-04, 12:57
  #3
Medlem
Det där är en gammal video - och mycket rolig också - hahaha

Och han gör helt rätt - det har stöts och blöts i Aussie media i flera år. (Occurred June 15, 2016 / Outback Australia)
__________________
Senast redigerad av Bluis 2017-08-04 kl. 13:11.
Citera
2017-08-04, 13:20
  #4
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Det där är en gammal video - och mycket rolig också - hahaha

Och han gör helt rätt - det har stöts och blöts i Aussie media i flera år. (Occurred June 15, 2016 / Outback Australia)

Jaså, det är en gammal video. Rolig alla fall och fint att se hur husse ställer upp för sin hund.
Citera
2017-08-04, 14:25
  #5
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Kängurun släppte ju hunden vad jag har sett (orkar inte kolla igen), innan han måttade slag mot den. Så ja, han gick för långt.

Fast kängurun vänder sig ju mot killen och han ger en liten punch på trynet och drar sig bakåt. Kängurun blir ställd och fryser. När killen har backat en bit så tänker kängurun att det är nog smartast att själv backa och vända andra kinden till.

Det är exakt så man skall agera som killen gjorde. Han är en hjälte.

Precis på samma sätt som man som skall agera om man råkar ut för en människa som vill skada dig. Visa att du inte är rädd och ge din motståndare en snyting. Det vanligaste är då att din motståndare drar sig undan i chock främst för att den inte hade räknat med att du skulle agera. Den människa som går emot dig är normalt van vid att det är just du som fryser och hamnar i chock.

Killen i filmen agerar i en nervös situation så exemplariskt att han borde hyllas årligen och få sin egna helgdag.
Citera
2017-08-04, 15:02
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Jaså, det är en gammal video. Rolig alla fall och fint att se hur husse ställer upp för sin hund.

Jag skickade runt den till mina kompisar - vi vred oss av skratt - det är främst känguruns förvånade uppsyn efter att den har fått sig en käftsmäll som är roligt...med armarna ut.

Innan det försöker kängurun sprätta upp hundens buk med sina ben. Håller fast hunden med armarna och sprätter med benen.



46,219,923 har titta på videon
__________________
Senast redigerad av Bluis 2017-08-04 kl. 15:09.
Citera
2017-08-04, 15:35
  #7
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Jag skickade runt den till mina kompisar - vi vred oss av skratt - det är främst känguruns förvånade uppsyn efter att den har fått sig en käftsmäll som är roligt...med armarna ut.

Innan det försöker kängurun sprätta upp hundens buk med sina ben. Håller fast hunden med armarna och sprätter med benen.



46,219,923 har titta på videon

Exakt. Med armarna ut, rena actionkomedin.

Jo, jag såg nu att kängurn har lyft ena bakbenet för att riva hunden. Otäckt. Kängurur verkar inte ha naturlig rädsla för människan.
Citera
2017-08-04, 15:53
  #8
Medlem
No-n-sences avatar
Vet inte hur det ser ut i Australien rent juridiskt, men här får man inte låta hundar springa lösa och ge sig på eller skrämma vilt.

Klart att han vill rädda sin hund men borde han ha hundarna lösa på det viset?
Citera
2017-08-04, 17:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Vet inte hur det ser ut i Australien rent juridiskt, men här får man inte låta hundar springa lösa och ge sig på eller skrämma vilt.

Klart att han vill rädda sin hund men borde han ha hundarna lösa på det viset?

I Australien får man ha sina hundar lösa..... vi snackar outback - och wilderness. Vet du hur stort Australien är?

Men jag kan se dina protester - den fredliga känguruhanen håller ju hunden i ett järngrepp och vill bara mysa.

Om man glor extra i videon och observerar kängurus öron - så förstår man att den stack - den har 3 olika hot emot sig - och då gäller det att sticka från platsen. (2 hundar 1 människa)

Känguru vet precis hur man handskas med hundar - det gäller att strypa - och få bort huggtänder.

Australien har problem med "dingos" dvs vilda hundar - och här kan man se hur en "roo" tar itu med en hund...
__________________
Senast redigerad av Bluis 2017-08-04 kl. 18:07.
Citera
2017-08-04, 20:09
  #10
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
I Australien får man ha sina hundar lösa..... vi snackar outback - och wilderness. Vet du hur stort Australien är?

Men jag kan se dina protester - den fredliga känguruhanen håller ju hunden i ett järngrepp och vill bara mysa.

Om man glor extra i videon och observerar kängurus öron - så förstår man att den stack - den har 3 olika hot emot sig - och då gäller det att sticka från platsen. (2 hundar 1 människa)

Känguru vet precis hur man handskas med hundar - det gäller att strypa - och få bort huggtänder.

Australien har problem med "dingos" dvs vilda hundar - och här kan man se hur en "roo" tar itu med en hund...

Förstår inte vad du menar med "mina protester" eller vad det har för betydelse med storleken på världsdelen ifråga?
Oavsett bör man för sin egen och sina egna hundars skull ha den disciplinen på dem så att den typen av konfrontationer inte uppstår, det vore väl bäst för alla parter.
Citera
2017-08-04, 21:53
  #11
Avstängd
Jag vete fan alltså, den där kängurun verkar inte riktigt frisk.

Här kommer han tillbaka full och vill ha revansch https://www.youtube.com/watch?v=83_ORxgrfL8


Citera
2017-08-05, 16:39
  #12
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Jag vete fan alltså, den där kängurun verkar inte riktigt frisk.

Här kommer han tillbaka full och vill ha revansch https://www.youtube.com/watch?v=83_ORxgrfL8



Ja, han har inte gett upp.

Nej, en hundägares ansvar är att skydda hunden. Konstigt att han inte hade något skjutvapen. Det ser ut att vara mitt ute i buschen. I en kommentar till youtubevideon skriver någon att det är svårt att skaffa vapen i Australien.
"They can, but licensing laws are tough and you're restricted in your choice of weapon"
Så då blir det att ta till knytnävarna. Otroligt modigt av honom när man ser känguruns klor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback