Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-02, 21:57
  #265
Medlem
spoilers avatar
"Solen steker över Nygatan som skär rakt igenom centralorten i mellanskånska Hörby. Pensionären Lars Pettersson, 71, som är ute och rastar hunden, tvekar inte när frågan ställs.

– Det är på grund av all brottslighet och invandring som SD ökar så mycket. Det har varit knivskärningar bland ungdomar här på torget, det sätter spår. Jag har ett barnbarn på 18 år som inte vågar gå ned på byn på helgkvällarna.

/.../

Hörby är bara en av de skånska kommuner där SD vuxit sig allt starkare de senaste valen. 2014 fick man 21 procent av rösterna, en ökning med nio procentenheter. Nu, med några månader kvar till nästa val, siktar man högre än så.

– Att bli största parti är minimimålet. Vi vill bli störst med råge, säger Stefan Borg, gruppledare för SD i Hörby.

/.../

Hörby, med knappt 16 000 invånare, har samtidigt blivit en kommun som kopplas samman med gängbråk mellan invandrargrupperingar, våldtäkter, knivskärningar och droghandel.

SD har lovat att skapa trygghet på Hörbys torg igen genom patrullerande väktare och drogtester i skolorna."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...i-tio-kommuner
Citera
2018-07-06, 23:40
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Solen steker över Nygatan som skär rakt igenom centralorten i mellanskånska Hörby. Pensionären Lars Pettersson, 71, som är ute och rastar hunden, tvekar inte när frågan ställs.

– Det är på grund av all brottslighet och invandring som SD ökar så mycket. Det har varit knivskärningar bland ungdomar här på torget, det sätter spår. Jag har ett barnbarn på 18 år som inte vågar gå ned på byn på helgkvällarna.

/.../

Hörby är bara en av de skånska kommuner där SD vuxit sig allt starkare de senaste valen. 2014 fick man 21 procent av rösterna, en ökning med nio procentenheter. Nu, med några månader kvar till nästa val, siktar man högre än så.

– Att bli största parti är minimimålet. Vi vill bli störst med råge, säger Stefan Borg, gruppledare för SD i Hörby.

/.../

Hörby, med knappt 16 000 invånare, har samtidigt blivit en kommun som kopplas samman med gängbråk mellan invandrargrupperingar, våldtäkter, knivskärningar och droghandel.

SD har lovat att skapa trygghet på Hörbys torg igen genom patrullerande väktare och drogtester i skolorna."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...i-tio-kommuner

Ingen fara man får kika på hur de andra gör. Man ska vara fem eller mer. Då kan man gå ut.
Citera
2018-07-11, 21:31
  #267
Medlem
Fick tips om detta till afghanbrottstråden; händelsen inträffade i maj ifjol, gärningsmannen är afghan och dömdes den 29 juni 2018 för försök till misshandel och olaga hot;
Citat:
En 15-årig pojke attackerades utanför entrén till Hörby Sportcentrum vid 14.30-tiden på söndagseftermiddagen av en knivbeväpnad yngling.
Citat:
Hörbybon säger att det har varit problem en längre tid med gängbildningar och bråk mellan olika ungdomsgrupperingar i Hörby, och att det även har varit stökigt på vissa skolor med anledning av det.
http://www.skd.se/2017/05/16/15-arin...by-sportcenter

Ska höra ihop med artikeln i trådstarten.

Deldom: https://minfil.com/p7B6n1fbba/Lunds_...2018-06-29.pdf

Profil: (FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc.
Citera
2018-08-06, 16:48
  #268
Medlem
spoilers avatar
Betalartikel

"Man blir väldigt irriterad och förbannad, säger Nattvandrarnas ledare, Mikael Olsson, om att ett ungdomsgäng slog ned och rånade en välkänd och engagerad nattvandrare precis innan han skulle gå på sitt pass."

http://www.skd.se/2018/08/06/ilska-e...nattvandrarna/
Citera
2018-08-14, 09:08
  #269
Medlem
brigades avatar
Vet ej hur jag kom in i tråden.. men kul med alla inavlade horungar som säger albaner har turkisk dna och zigenare m.m.

Albaner är väldigt homogen grupp vars kultur och språk räknas som några av dom äldsta i Balkan. Självklart ställer vi upp från varandra.

Men jag vet ni är avundsjuka, jävla internet patrioter som får era döttrar knullade av alla olika ”pack” men det enda ni gör är klagar på Flashback.
Citera
2018-09-11, 17:37
  #270
Medlem
spoilers avatar
"Sverigedemokraterna har intagit Skåne. I Hörby blev partiet överlägset störst med 35,6 procent, medan Socialdemokraterna bara fick 19, 4 procent. – Vi lyckades knäcka ryggen på sossarna, säger Stefan Borg, ordförande i SD Hörby.

I Skåne slog Sverigedemokraterna igenom på bred front. I Hörby blev SD överlägset störst med 35,6 procent, från 21,1 procent förra valet. Det innebär plus sex mandat, totalt 15 platser i fullmäktige. Hörby har haft stora problem med etniska konflikter med våld och våldtäkter vilket Samtiden tidigare rapporterat om. När Samtiden når Stefan Borg, är han glad men trött. Han jobbade till klockan fyra på morgonen med att sortera valsedlar. En rolig uppgift när Hörby fick så bra resultat.

– Ett tydligt besked från väljarna att man förkastar det rådande Socialdemokratiska styret. Folk har gått man ur huse för att avsätta dem."

https://samtiden.nu/2018/09/sd-overl...n-pa-sossarna/
Citera
2018-09-11, 20:40
  #271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Vet ej hur jag kom in i tråden.. men kul med alla inavlade horungar som säger albaner har turkisk dna och zigenare m.m.

Albaner är väldigt homogen grupp vars kultur och språk räknas som några av dom äldsta i Balkan. Självklart ställer vi upp från varandra.

Men jag vet ni är avundsjuka, jävla internet patrioter som får era döttrar knullade av alla olika ”pack” men det enda ni gör är klagar på Flashback.

Måste hämta mitt anteckningsblock så jag kan bevara detta för alltid.
Citera
2018-09-11, 20:52
  #272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Vet ej hur jag kom in i tråden.. men kul med alla inavlade horungar som säger albaner har turkisk dna och zigenare m.m.

Albaner är väldigt homogen grupp vars kultur och språk räknas som några av dom äldsta i Balkan. Självklart ställer vi upp från varandra.

Men jag vet ni är avundsjuka, jävla internet patrioter som får era döttrar knullade av alla olika ”pack” men det enda ni gör är klagar på Flashback.
Det kan du tacka mamma och hennes kusin för.
Citera
2018-09-11, 20:55
  #273
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Albaner är väldigt homogen grupp vars kultur och språk räknas som några av dom äldsta i Balkan. Självklart ställer vi upp från varandra.
Med fördel kan detta skötas på just Balkan. Det är fred där nu så åk hem & låt Hörby reda ut sina problem i lugn & ro. Här behövs ni inte.
Citera
2018-09-18, 21:58
  #274
Medlem
brigades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Måste hämta mitt anteckningsblock så jag kan bevara detta för alltid.
Sanningen svider databords krigar vikingen..

Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Det kan du tacka mamma och hennes kusin för.

Nja vi albaner har något som kallas kanun(läs på). Därför kan jag gå tillbaka 500 år och veta att min och pappas och släkt är så långt från varandra det går. Krasniqi och Thaqi för albaner som är intresserade. En annan rolig detalj är att inavel straffades med dödstraff enligt kanun.

Men det är väl ni sverjevänner som gillar inavel. SD - när din mamma ochså är din syster som det heter..

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Med fördel kan detta skötas på just Balkan. Det är fred där nu så åk hem & låt Hörby reda ut sina problem i lugn & ro. Här behövs ni inte.

Finns inga ensamkommande afghaner i Balkan..
Citera
2018-09-19, 00:08
  #275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Vet ej hur jag kom in i tråden.. men kul med alla inavlade horungar som säger albaner har turkisk dna och zigenare m.m.

Albaner är väldigt homogen grupp vars kultur och språk räknas som några av dom äldsta i Balkan. Självklart ställer vi upp från varandra.

Men jag vet ni är avundsjuka, jävla internet patrioter som får era döttrar knullade av alla olika ”pack” men det enda ni gör är klagar på Flashback.


Tror du verkligen någon svensk är avundsjuk på albaner??
Vad finns det att vara avundsjuk på?? erat land är ju som en stor soptipp där ingenting fungerar för att ni är för korkade.

Du har ju själv stuckit ifrån ditt egna hemland, varför har du gjort det när alla svenskar är så avundsjuka på er albaner.
Hatar du ditt egna hemland så mycket så att du vägrar att bo där??
Eller är det så att du själv är medveten om vilket skitland du kommer ifrån??
Citera
2018-09-19, 04:50
  #276
Medlem
brigades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Tror du verkligen någon svensk är avundsjuk på albaner??
Vad finns det att vara avundsjuk på?? erat land är ju som en stor soptipp där ingenting fungerar för att ni är för korkade.

Du har ju själv stuckit ifrån ditt egna hemland, varför har du gjort det när alla svenskar är så avundsjuka på er albaner.
Hatar du ditt egna hemland så mycket så att du vägrar att bo där??
Eller är det så att du själv är medveten om vilket skitland du kommer ifrån??

Var någonstans har jag sagt att svenskar är avundsjuka på albaner? Är det inavelgenerna som spökar eller vad?

Problemet är att ja Albanien är inte i Sveriges skick men jag vet att dom inte går in och hatar på nätet som ni små patetiska jävlar gör..

Fan ingen blatte kvar i landet sen ni vikingar började härja här på Flashback.. vad får ni ut av det? Ni vågar ju knappt säga till dessa blattar som ni hatar 24/7 i verkliga livet. Det vet jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback