2017-09-25, 19:21
Medlem
motarbetars avatar
Såg ett klipp nyss där Pär Öberg uttalar sig att "det kunde vara intressant att ta den ursprungliga vägen".

Tror inte NMR kommer tillåta att bli överkörda. Det blir den ursprungliga vägen.
Citera
2017-09-25, 19:24
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
I det här fallet inskränks inte demonstrationsrätten. Demonstrationen går av stapeln, på allmän plats, mitt i stan, och hänsyn är tagen till att den skall kunna genomföras på ett sätt som fungerar för alla.

Jo visst inskränks demonstrationsrätten med den vägen de är tilldelade. Den vägen är helt meningslös att gå på. Du förstår själva grundtanken med att demonstrera va? Det är för att man skall visa upp sig för folk och visa upp sitt budskap. Men det fungerar inte på den tilldelade vägen då det normalt sett inte finns människor där. Det enda är bilar som kör på gatan de skall gå på. Eftersom den kommer vara avstängd så finns det inga som kommer se dem och därför så blir det inte bara meningslöst utan även förnedrande som bara fan.

Dom kunde lika gärna låta dom gå på löpbanan inne på Ullevi och låta arenan vara stängd. Låt dem gå ett par varv och hålla ett tal. När de var klara så kunde de bussas iväg. Det skulle inte vara värre än den tilldelade vägen på 150 meter. Nåja kanske är det 250 meter ...hahahaha!!!
Citera
2017-09-25, 19:27
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Såg ett klipp nyss där Pär Öberg uttalar sig att "det kunde vara intressant att ta den ursprungliga vägen".

Tror inte NMR kommer tillåta att bli överkörda. Det blir den ursprungliga vägen.

Länka klipphelvetet då.
Citera
2017-09-25, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Hahahah !!!

Polisen knullar nazisterna så hårt i röven med det här. Det blir att gå på baksidan av Göteborg i ca 150 meter. Fy fan vad meningslöst. Dom nazister som ställer sig och går den vägen visar bara att de tar den i röven och det är Erik Nord som knullar dom en och en.

Hahahaha !!!

Djävla skit alltså, då kommer Expo att få 75 spänn.
http://www.expressen.se/gt/legas-pro...r-nazistmeter/
Citera
2017-09-25, 19:31
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Länka klipphelvetet då.

https://www.youtube.com/watch?v=wFQ_AWMLTgg han säger det någon minut in i klippet. Orkar ej leta upp tiden.
Senast redigerad av motarbetar 2017-09-25 kl. 19:33.
Citera
2017-09-25, 19:42
Medlem
Godhems avatar
Citat:
Jo visst inskränks demonstrationsrätten med den vägen de är tilldelade. Den vägen är helt meningslös att gå på. Du förstår själva grundtanken med att demonstrera va? Det är för att man skall visa upp sig för folk och visa upp sitt budskap. Men det fungerar inte på den tilldelade vägen då det normalt sett inte finns människor där. Det enda är bilar som kör på gatan de skall gå på. Eftersom den kommer vara avstängd så finns det inga som kommer se dem och därför så blir det inte bara meningslöst utan även förnedrande som bara fan.

Dom kunde lika gärna låta dom gå på löpbanan inne på Ullevi och låta arenan vara stängd. Låt dem gå ett par varv och hålla ett tal. När de var klara så kunde de bussas iväg. Det skulle inte vara värre än den tilldelade vägen på 150 meter. Nåja kanske är det 250 meter ...hahahaha!!!
Nja, nu är det nog någon som inte tänkt färdigt riktigt här när de gav dem den nya rutten. Marschen skall avslutas 16.00 utanför just Ullevi.
17.00 spelar Gais mot BP på nämnda arena och har dessutom bjudit in till gratis inträde för att locka så mycket folk som möjligt. Naturligtvis omedvetna om att nått snille skulle forsla dit massa nazister.
Gissar på att den matchen kan dra runt 6000 pers och var kärnan av Gais publik står politiskt är ju allmänt känt.
Citera
2017-09-25, 19:52
Medlem
Citat:

Hela cirkusen är en skandal utan dess like. Det som är bra är ju att det visar hur skevt vårt samhälle är och vilka det är som egentligen bestämmer. Polisen underkände NMR ursprungliga väg och man hittade tillsammans en väg som båda accepterade. Sedan klagar judarna och judarna låter svenskar demonstrera 150 meter på en bakgata. Som sagt, allt fler vaknar och jag känner lika starkt för NMR i det här fallet som jag gjorde för SD när "järnrörsskandalen" rullades upp i media.

Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Tror du inte sista kommer göra att de får svårare att ansöka om demostration i framtiden?

Det blir intressant att se hur det här slutar. Å ena sidan håller jag med dig, klabbar de till det här blir det kanske svårare i framtiden. Å andra sidan är det som skett nu 100% oacceptabelt. Är det någras rättigheter som kränkts så är det NMR!! Vore jag så modig att jag var engagerad och planerat att gå skulle jag vara skogstokig.
Citera
2017-09-25, 19:52
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhem
Nja, nu är det nog någon som inte tänkt färdigt riktigt här när de gav dem den nya rutten. Marschen skall avslutas 16.00 utanför just Ullevi.
17.00 spelar Gais mot BP på nämnda arena och har dessutom bjudit in till gratis inträde för att locka så mycket folk som möjligt. Naturligtvis omedvetna om att nått snille skulle forsla dit massa nazister.
Gissar på att den matchen kan dra runt 6000 pers och var kärnan av Gais publik står politiskt är ju allmänt känt.

Perfekt tajming mao. Då kan judarna skära halsen av sina ylande getter och bada i blodet i lugn och ro.
Citera
2017-09-25, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Hela cirkusen är en skandal utan dess like. Det som är bra är ju att det visar hur skevt vårt samhälle är och vilka det är som egentligen bestämmer. Polisen underkände NMR ursprungliga väg och man hittade tillsammans en väg som båda accepterade. Sedan klagar judarna och judarna låter svenskar demonstrera 150 meter på en bakgata. Som sagt, allt fler vaknar och jag känner lika starkt för NMR i det här fallet som jag gjorde för SD när "järnrörsskandalen" rullades upp i media.

Det blir intressant att se hur det här slutar. Å ena sidan håller jag med dig, klabbar de till det här blir det kanske svårare i framtiden. Å andra sidan är det som skett nu 100% oacceptabelt. Är det någras rättigheter som kränkts så är det NMR!! Vore jag så modig att jag var engagerad och planerat att gå skulle jag vara skogstokig.
De är ju fortfarande lika ”nära” synagogan som med tidigare marschväg. Förvisso hade de varit lite närmre fågelvägen på Södra Hamngatan men där är ju tre kvarter med femvåningshus mellan gatan och synagogan. Om de Jom Kippur firande klättrar upp på Synagogans tak kan de förmodligen se NMR utanför gamla Ullevi. Det är troligen också därifrån som ljudet lättast når Synagogan. Om de går den nya anvisade sträckningen så stannar de väl utanför Ga. Ullevi och håller tal mm i högtalaranläggning som kanske hörs fram till synagogan, annars hade de bara marscherat förbi.
Citera
2017-09-25, 20:39
Medlem
Kommer nazisterna livesända demonstrationen som dom gjorde för någon vecka sedan?
Citera
2017-09-25, 20:47
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatsosen
Kommer nazisterna livesända demonstrationen som dom gjorde för någon vecka sedan?

Förmodligen då det är enda sättet att någon faktiskt kommer kunna se den...hahahah!!
Citera
2017-09-25, 20:54
Medlem
baragnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar

Hahaha! Vad ska NMR göra då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in