2017-09-25, 16:20
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Dom har fått ett demonstrationstillstånd för att traska runt på allmän plats med sina banderoller, eller vad dom nu använder för rekvisita och accessoarer, så visst har dom fått det, men dom kommer såklart gnälla ändå.

Dom har dessutom redan genomfört en marsch på allmän plats, då polisen inte ingrep...

Slår det slint i skallen på dom så finns det nybyggda burar i ett p-garage på skånegatan, släng gärna in värsta sortens vänstermongon i samma bur.

De där burarna är bara tillfälligt och de kommer släppas ut bland våra barn och oss själva med sina skallar som det slagit slint på. Dom kommer vara förnedrade som små flickor och hata oss som inte är på deras sida. Vad tror du kan hända då? Jag tror inte detta är ett bra beslut för fem öre. Dessutom så tror jag att det rekryterar ännu fler som blir förbannade av detta rövknullande från polisen.

Anledningarna till att dom inte får demonstrera på Avenyn är ju löjliga. Jag ser nog minst en demonstration på Avenyn varannan månad. Det går hur bra som helst. Araber/kurder etc mot ditten och datten. Ingen förstår ett skit vad dom gapar eller vad fan det står på deras skyltar med sitt hokus pokus språk. Men demonstrera gör de lite då och då. Nemas problemas. Men nu så går det helt plötsligt inte alls. Nu skall de gå på en bakgata och demonstrera för... ingen. Hahaha!!

Det är lite som när man ser Britan First demonsterar i England. Deras egen film visar närbilder på tåget med alla jävla engelska flaggor och skit och det ser grymt ut. Sen ser man filmen från någon journalist som står en bit utanför. Då ser man helt plötsligt att de går i ett industriområde avskärmade bakom någon jävla byggvägg på flera meters höjd. Någon enstaka kärring med matkasse utanför hör att det skränas och tittar in i någon glipa och får se något hon inte riktigt kan urskilja. Hon tror det är byggjobbare som strejkar för utländska byggares skull. Kan ju fan inte bli mer fel...hahaha.

Nu råkar ju nazisterna här ut för samma sak. De snackar om att deras demonstration skall bli episk. Det enda som blir episkt är hur knullade de blir i röven och sen tar det...hahahaha!!!

Jag riktigt ser framför mig hur Erik Nord tar tag i nazistfjanten med tofs och megafon. Drar ner honom i tofsen och sen åker den lilla byxan ner. Han för givetvis in den tort i tofsnazisten och tvingar honom att stöna i megafonen medans han pumpar honom full med sitt avslut.
Senast redigerad av kalkryggar 2017-09-25 kl. 16:23.
Citera
2017-09-25, 16:23
Medlem
Citat:
Dom har fått ett demonstrationstillstånd för att traska runt på allmän plats med sina banderoller, eller vad dom nu använder för rekvisita och accessoarer, så visst har dom fått det, men dom kommer såklart gnälla ändå.

Dom har dessutom redan genomfört en marsch på allmän plats, då polisen inte ingrep...

Slår det slint i skallen på dom så finns det nybyggda burar i ett p-garage på skånegatan, släng gärna in värsta sortens vänstermongon i samma bur.

I demonstrationsrätten ingår att polisen ska försöka tillgodose den färdväg som föreslagits av de som sökt tillstånd. Fösta förslaget avslogs och göteborgspolisen och NMR enades om en ny färdväg, detta förkastades sedan NOA tagit över och tilldelade NMR en färdväg som de inte godkände. Och nu har de alltså kortat av den.

Fan vad skönt det ska bli när normen åter blir norm och godtyckligheten byter ansikte, de har varit alltför självsäkra för länge nu.

"Those who make peaceful revolution impossible will make violent revolution inevitable." - John F. Kennedy.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2017-09-25 kl. 16:36.
Citera
2017-09-25, 16:40
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
I demonstrationsrätten ingår att polisen ska försöka tillgodose den färdväg som föreslagits av de som sökt tillstånd. Fösta förslaget avslogs och göteborgspolisen och NMR enades om en ny färdväg, detta förkastades sedan NOA tagit över och tilldelade NMR en färdväg som de inte godkände. Och nu har de alltså kortat av den.

Fan vad skönt det ska bli när normen åter blir norm och godtyckligheten byter ansikte, de har varit alltför självsäkra och det kommer att bli blodigt.

"Those who make peaceful revolution impossible will make violent revolution inevitable." - John F. Kennedy.
Om jag har förstått det rätt så var inte NMR ett skit enade med polisen om den nya vägen. Att de kanske skulle acceptera den är en helt annan sak. Själv skulle jag bett polisen flyga och fara, ringa och dra tillbaka ansökan och sagt att "vi ordnar det utan polisens inverkan". Så skulle man ordnat det som förra söndagen på Avenyn.

Varför i helvete skulle någon vilja demonstrera på baksidan av Göteborg som är den tilldelade vägen? Det blir ju bara förnedrande och helt meningslöst. Varför inte lika gärna hyra ett torp i skogen och demonstrera då? Skulle ju vara enklast för alla.

Det finns en anledning till att alla demonstrationståg går på Avenyn. Det ligger i den naturliga saken som gör att man över huvud taget vill demonstrera. Vad tror ni sossarna skulle säga om man den 1 maj sa att de får gå 150 meter på Skånegatan? Hahaha!!!
Citera
2017-09-25, 16:54
Medlem
ImTheMans avatar
osannolikt att de kommer foga sig med ett så sent besked, är polisen medgörlig så går beslutet att gå runt med en ny ansökan så sent att det inte går att göra nåt. är de omedgörliga så finns det mycket de kan hitta på med 1000 man för att göra lördagen väldigt jobbig för polisen.
Citera
2017-09-25, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Om jag har förstått det rätt så var inte NMR ett skit enade med polisen om den nya vägen. Att de kanske skulle acceptera den är en helt annan sak. Själv skulle jag bett polisen flyga och fara, ringa och dra tillbaka ansökan och sagt att "vi ordnar det utan polisens inverkan". Så skulle man ordnat det som förra söndagen på Avenyn.

Varför i helvete skulle någon vilja demonstrera på baksidan av Göteborg som är den tilldelade vägen? Det blir ju bara förnedrande och helt meningslöst. Varför inte lika gärna hyra ett torp i skogen och demonstrera då? Skulle ju vara enklast för alla.

Det finns en anledning till att alla demonstrationståg går på Avenyn. Det ligger i den naturliga saken som gör att man över huvud taget vill demonstrera. Vad tror ni sossarna skulle säga om man den 1 maj sa att de får gå 150 meter på Skånegatan? Hahaha!!!

Det har varit flera turer. Det första egna förslaget ersattes med ett godtagbart alternativ som de "skakade hand" på, sedan ändrades vägen hur de skulle gå runt ett kvarter och det var väl där det egentligen började, sedan kastades en helt ny väg fram och det är den de nu kortat av. De skapade alltså ett eget fantasifoster av att de var överens nånstans där en överenskommelse inte fanns, och de står nu och juckar i tomma luften. Nån NMR'are är inte där polisen står och juckar i alla fall.
Citera
2017-09-25, 16:57
Medlem
Citat:
De där burarna är bara tillfälligt och de kommer släppas ut bland våra barn och oss själva med sina skallar som det slagit slint på. Dom kommer vara förnedrade som små flickor och hata oss som inte är på deras sida. Vad tror du kan hända då? Jag tror inte detta är ett bra beslut för fem öre. Dessutom så tror jag att det rekryterar ännu fler som blir förbannade av detta rövknullande från polisen.

Anledningarna till att dom inte får demonstrera på Avenyn är ju löjliga. Jag ser nog minst en demonstration på Avenyn varannan månad. Det går hur bra som helst. Araber/kurder etc mot ditten och datten. Ingen förstår ett skit vad dom gapar eller vad fan det står på deras skyltar med sitt hokus pokus språk. Men demonstrera gör de lite då och då. Nemas problemas. Men nu så går det helt plötsligt inte alls. Nu skall de gå på en bakgata och demonstrera för... ingen. Hahaha!!

Det är lite som när man ser Britan First demonsterar i England. Deras egen film visar närbilder på tåget med alla jävla engelska flaggor och skit och det ser grymt ut. Sen ser man filmen från någon journalist som står en bit utanför. Då ser man helt plötsligt att de går i ett industriområde avskärmade bakom någon jävla byggvägg på flera meters höjd. Någon enstaka kärring med matkasse utanför hör att det skränas och tittar in i någon glipa och får se något hon inte riktigt kan urskilja. Hon tror det är byggjobbare som strejkar för utländska byggares skull. Kan ju fan inte bli mer fel...hahaha.

Nu råkar ju nazisterna här ut för samma sak. De snackar om att deras demonstration skall bli episk. Det enda som blir episkt är hur knullade de blir i röven och sen tar det...hahahaha!!!

Jag riktigt ser framför mig hur Erik Nord tar tag i nazistfjanten med tofs och megafon. Drar ner honom i tofsen och sen åker den lilla byxan ner. Han för givetvis in den tort i tofsnazisten och tvingar honom att stöna i megafonen medans han pumpar honom full med sitt avslut.

Kanske att nästa sprängladdning tar livet av folk. Att det har funnits och antagligen finns fullständigt skogstokiga individer i nasseorganisationerna visste man ju, men att plantera en bomb, utan någon som helst kontroll över när detonationen skall ske(den var tidsinställd) på trottoaren i ett av landets barntätaste bostadsområden(Linné) trodde jag faktiskt inte ens att nassar skulle göra.

Barntätheten, topp fem i Göteborg för åldergruppen 0-5 år (barn/ha):

14.6 Olivedal
13.4 Stigberget
10.8 Redbergslid
10.2 Masthugget
9.9 Högsbohöjd

Barntätheten, topp fem i Göteborg för åldergruppen 6-17 år

16.7 Grevegården
15.3 Stigberget
13.5 Haga
13.1 Olivedal
12.8 Landala

Jag kan givetvis förstå att det uppstår irritation i deras led, men jag har heller inga som helst problem att förstå resonemanget i säkerhetstänket från polismyndigheten. Nu får dom promenera ner för Sten Sturegatan och det är även den en allmän plats, så demonstrera får dom ju.

Citat:

Fan vad skönt det ska bli när normen åter blir norm och godtyckligheten byter ansikte, de har varit alltför självsäkra för länge nu.

Försökt men misslyckats i detta fallet, och till det allmännas bästa. Nu får man hoppas att både demonstranter och motdemonstranter sköter det snyggt, annars finns som sagt dom där burarna på skånegatan.
Citera
2017-09-25, 17:08
Medlem
Citat:
Försökt men misslyckats i detta fallet, och till det allmännas bästa. Nu får man hoppas att både demonstranter och motdemonstranter sköter det snyggt, annars finns som sagt dom där burarna på skånegatan.

Tror du att det är för det allmännas bästa att demonstrationsrätten inskränks? För varje ändring är en inskränkning, och de rättighet- och frihetslagar vi har skall vara okränkbara.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2017-09-25 kl. 17:10.
Citera
2017-09-25, 17:11
Medlem
Citat:
Tror du att det är för det allmännas bästa att ? För varje ändring är en inskränkning, och de rättighetslagar vi har skall vara okränkbara.

I det här fallet inskränks inte demonstrationsrätten. Demonstrationen går av stapeln, på allmän plats, mitt i stan, och hänsyn är tagen till att den skall kunna genomföras på ett sätt som fungerar för alla.
Citera
2017-09-25, 17:17
Medlem
Citat:
I det här fallet inskränks inte demonstrationsrätten. Demonstrationen går av stapeln, på allmän plats, mitt i stan, och hänsyn är tagen till att den skall kunna genomföras på ett sätt som fungerar för alla.

Är du en chatbot? Jag skrev att varje ändring är en inskränkning och jag antog att det skulle var tillräckligt för att "De får ju demonstrera" inte duger för en fortsatt diskussion.
Citera
2017-09-25, 17:38
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
osannolikt att de kommer foga sig med ett så sent besked, är polisen medgörlig så går beslutet att gå runt med en ny ansökan så sent att det inte går att göra nåt. är de omedgörliga så finns det mycket de kan hitta på med 1000 man för att göra lördagen väldigt jobbig för polisen.

Tror du inte sista kommer göra att de får svårare att ansöka om demostration i framtiden?
Citera
2017-09-25, 18:17
Medlem
Förvaltningsrätten, var det typ en juristdomare och tre politiskt utsedda nämndemän? Som oväldigt har tolkat lagens bokstav, utan att låta sig påverkas av att ett antal ledande politiker och proffstyckare fått spel och delirium.

Man blir lite orolig när man ser den lille justitieministern med självhävdelsebehov, som står i Agenda och raljerar om landets grundlagar för grundläggande demokratiska fri och rättigheter.
Han refererade till några liknande NMR som demonstrerade på 90-talet (tror jag det var), dessa blev hänvisade till någon avsides plats i Stockholm. Så de slutade snart med det, justitieministern poängterade vilken bra metod det var att få tyst på avvikande åsikter/demonstrationer.

Efter att Löfven/Morgan haft sin blocköverskridande brainstorming blir det kanske andra bullar. Visst vi har åsikts o demonstrationsfrihet, alla som mot rådande ordning har avvikande åsikter får efter godkänt tillstånd demonstrera och ha vilka åsikter de vill på ett tilldelat kalhygge i Norrlands inland.
Citera
2017-09-25, 18:37
Medlem
Citat:
Hahahah !!!

Polisen knullar nazisterna så hårt i röven med det här. Det blir att gå på baksidan av Göteborg i ca 150 meter. Fy fan vad meningslöst. Dom nazister som ställer sig och går den vägen visar bara att de tar den i röven och det är Erik Nord som knullar dom en och en.

Hahahaha !!!

Nazisterna förlorade tillslut. Det blir bara pinsamt att ens genomföra den demonstrationen. Bort från bokmässan och gå till blåshålet Gamla Ullevi. Vad är meningen med det? Hahaha!!!

Sen säger nazisterna att det kommer bli en episk demonstration.. hahahaha. Det skulle ju fan ge mer att gå i skogen. Episk? Dom vet fan inte vad det ordet betyder. Genomför nazisterna detta och traskar dessa 150 meter så visar det bara hur episkt polisen tillslut knullade nazisterna. Hahahaha!!!

Varför ringer inte nazisterna bara till polisen och ber dom slänga ansökan i toaletten och sen genomför en tillståndslös demonstration eftersom det ändå är lagligt.

Det här var det roligaste idag. Jag sitter å garvar så kaffet skvillpar ut ur muggen ner på den äckliga kontorsmattan. Hahahaha!!
Och du tror att dom går med på det? hahaha har dom 1000 man lär dom ju skita vad polisen säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in