• 5
  • 6
2017-08-08, 14:03
Medlem
Hehehe ja, det är knappt så att jag orkar att besvara detta. Men som sagt, dagisargumenten flyger nu på sommaren. Tack 400Ben.

Att jag har suttit inne förändrar inte det faktumet att jag har rätt, snarare tvärt om. Då jag har både erfarenhet av att vara åtalad och målsman, så har jag mer fakta under fötterna än en 15 åring som precis läst klart samhällskunskapskursen eller vad ni nu kallar det idag. Jag är faktiskt förvånad att folk inte lärt sig mer i de kurserna, det är pinsamt.

Sen kan jag väl tillägga att jag har suttit av mitt straff, och betalat mer skatt än vad du förmodligen kommer göra under hela din livstid, så vad är problemet? Jag erkände och tog mitt straff som en man.

Ledsen för off topic.
Citera
2017-08-08, 18:58
Medlem
Saken är ju den att han precis haft sin dom och han har då ringt in till försäkringsbolaget, men dem verkar inte känna igen ärendet. Inga papper har kommit hem och han är orolig över att det direkt ska gå över till kronofogden utan möjlighet till avbetalning. Vem ringer man????
Senast redigerad av xLemonHaze 2017-08-08 kl. 19:00. Anledning: redigering
Citera
2017-08-09, 19:07
Medlem
Till att börja med så har du väl varit på rättegången och pratat med företrädare för försäkringsbolaget. Efter avslutad domstolsförhandling så fick du väl domen hemskickad. Om du inte har någon koll alls så kontaktar du tingsrätten och begär ut en kopia på domen. Kontakta därefter försäkringsbolaget och ange domens nummer eller annat referensnummer som antagligen finns i domen. Du borde nog även få en faktura från försäkringsbolaget men det är onödigt att vänta på den, bättre att ta tag i saken direkt.

Mitt förslag är att du föreslår att du betalar en större klumpsumma direkt och att du får en avbetalningsplan på resterande belopp. Försök redan nu skaffa ett extrajobb så att du kan visa försäkringsbolaget att du anstränger dig för att bli kvitt skulden så snart som möjligt.
Citera
2017-08-09, 20:06
Medlem
Ratozs avatar
17-åringen kan i en överklagan ifrågasätta värderingsprinciperna för skadeståndsföremålet.

Men då kravet kommer från ett försäkringsbolag lär tiden för överklagan ha passerats.
Citera
2017-08-10, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Till att börja med så har du väl varit på rättegången och pratat med företrädare för försäkringsbolaget. Efter avslutad domstolsförhandling så fick du väl domen hemskickad. Om du inte har någon koll alls så kontaktar du tingsrätten och begär ut en kopia på domen. Kontakta därefter försäkringsbolaget och ange domens nummer eller annat referensnummer som antagligen finns i domen. Du borde nog även få en faktura från försäkringsbolaget men det är onödigt att vänta på den, bättre att ta tag i saken direkt.

Mitt förslag är att du föreslår att du betalar en större klumpsumma direkt och att du får en avbetalningsplan på resterande belopp. Försök redan nu skaffa ett extrajobb så att du kan visa försäkringsbolaget att du anstränger dig för att bli kvitt skulden så snart som möjligt.

Tyvärr så fanns det ingen företrädare på plats, det var bara en åklagare. Men jag ringer försäkringsbolaget vid lunch, så får vi se om man får tag på någon. Överklaga kan jag göra till 22 augusti. Men det lär inte löna sig ändå tänker man. Vill tacka alla som hjälpt mig.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in