2011-12-15, 23:46
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorGreger
Nu funderar jag att börja igen, lade ner spelandet på is när det blev 3D, och innan dess hade jag inte spelat på något år. Så jag känner mig riktigt novis, funderar att tjäna lite stålar och/eller minea för att kunna göra coola grejer. Vad rekommenderas av er andra fbare?

Så du har alltså inte spelat på flera år? Damn, det är mycket du har att ta igen!

Ska du tjäna pengar så finns det en hel del sett, har du redan ett konto? Ska du köpa membership? Bra att veta om man ska ge bra råd.
Citera
2011-12-16, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Så du har alltså inte spelat på flera år? Damn, det är mycket du har att ta igen!

Ska du tjäna pengar så finns det en hel del sett, har du redan ett konto? Ska du köpa membership? Bra att veta om man ska ge bra råd.

Jag har ett konto, det bästa den har är väl lvl 62 i mining. Jag hade väl inte tänkt att köpa membership från början, får se om jag orkar fortsätta spela :P
Citera
2011-12-16, 12:19
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Jag har ett konto, det bästa den har är väl lvl 62 i mining. Jag hade väl inte tänkt att köpa membership från början, får se om jag orkar fortsätta spela :P

Utan membership så kommer du tröttna på en dag, tro mig. Du kan döda kossor och ta deras hud och ge det till killen som gör läder, det tjänar du nog en hel del på. Om det inte är något som lockar så skulle jag döda Hill Giants och sälja benen de droppar.
Citera
2011-12-16, 17:19
Medlem
Citat:
Utan membership så kommer du tröttna på en dag, tro mig. Du kan döda kossor och ta deras hud och ge det till killen som gör läder, det tjänar du nog en hel del på. Om det inte är något som lockar så skulle jag döda Hill Giants och sälja benen de droppar.
Vad är tipsen om jag blir en betalande medlem då :P?
Citera
2011-12-16, 18:20
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Vad är tipsen om jag blir en betalande medlem då :P?

Plocka snape grass på Waterbirth Island. Jag länkar en detaljerad guide på hur du gör här. (Du behöver inte träna summoning för detta men det ökar din profit/h.)
http://www.youtube.com/watch?v=n47Ib_g8Or8

Passar det inte så får du väl plocka flax i Seer's Village eller gå ut i wildy och loota krigsbyte!

För övrigt så lägger skaparna till videon här ovanför ut moneymaking guides regelbundet, värt att kolla in. Trevlig helg!
Citera
2011-12-17, 17:00
Medlem
s0f0arns avatar
Haha åh runescape.. Det var väldigt nyligen jag hade ett så kallat "dropp party" och gav iväg 4,5m för jag inte hade tid och spela det Spelet SLUKADE tiden märkte jag efter ett tag..
Citera
2011-12-17, 17:36
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s0f0arn
Haha åh runescape.. Det var väldigt nyligen jag hade ett så kallat "dropp party" och gav iväg 4,5m för jag inte hade tid och spela det Spelet SLUKADE tiden märkte jag efter ett tag..

Jo, en hel del grinding blir det! Men du hade ju inte behövt sluta för det. Vilken combat har du?
Citera
2011-12-17, 21:04
Medlem
kattrumpas avatar
Citat:
Jag spelade spelet i ett par-tre år innan jag tröttnade. Och jag hade aldrig member
Däremot testade jag att köpa member för 2 månader. Spelade 5 dagar och tröttnade direkt.
Citera
2011-12-17, 21:51
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattrumpa
Jag spelade spelet i ett par-tre år innan jag tröttnade. Och jag hade aldrig member
Däremot testade jag att köpa member för 2 månader. Spelade 5 dagar och tröttnade direkt.

Förstår. Men som allt i livet så gäller det att hålla sig motiverad antar att du inte visste så mycket om vad du kunde göra eftersom du bara spelade i 5 dagar, såklart man tröttnar då.
Citera
2011-12-17, 22:44
Bannlyst
Hejsan! Har tidigare skrivit i tråden, har spelat lite privat servers men tröttnat på det, min bästa gubbe är f.d member och knappa 1000 i total lvl. Nu till problemet, jag tycker inte om accet, kan inte få pengar, när jag var member plockade jag flax, dödade green drags etc. Jag har knappa 1 m, eller snarare 700k efter att jag förlorat några full rune i wildy. Jag vill ha snabba pengar=bra items=roligt att öva lvl och göra quests. Innan jag slutade spela, pga att mina kompisar slutade hade jag som mål att göra 99 fletch.

Var ganska nära att få, hade flera tusen ofletchade flaxs och bows på banken men när jag tog bort mem hade jag bara hunnit få 73 fletching. Jag skulle ha 1,5 M men eftersom jag nu loggade in och hela min bank var full(hade varit member) måste droppa 500k eftersom det bara stod member item.

Så snälla tips? Ska jag göra en pure? Ska jag bli member(mina vänner kommer att mobba mig pga det ) Free accs, whatever! Jag behöver verkligen tips!
Citera
2011-12-17, 23:42
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uberlight
Hejsan! Har tidigare skrivit i tråden, har spelat lite privat servers men tröttnat på det, min bästa gubbe är f.d member och knappa 1000 i total lvl. Nu till problemet, jag tycker inte om accet, kan inte få pengar, när jag var member plockade jag flax, dödade green drags etc. Jag har knappa 1 m, eller snarare 700k efter att jag förlorat några full rune i wildy. Jag vill ha snabba pengar=bra items=roligt att öva lvl och göra quests. Innan jag slutade spela, pga att mina kompisar slutade hade jag som mål att göra 99 fletch.

Var ganska nära att få, hade flera tusen ofletchade flaxs och bows på banken men när jag tog bort mem hade jag bara hunnit få 73 fletching. Jag skulle ha 1,5 M men eftersom jag nu loggade in och hela min bank var full(hade varit member) måste droppa 500k eftersom det bara stod member item.

Så snälla tips? Ska jag göra en pure? Ska jag bli member(mina vänner kommer att mobba mig pga det ) Free accs, whatever! Jag behöver verkligen tips!

Du vill alltså ha tips på vad du ska göra? Tja, eftersom du inte har så mycket pengar så råder jag dig att inte göra en pure då de oftast kräver ett startkapital.

Gör en helt ny (såvida inte din nuvarande har bra stats), skaffa member och satsa helhjärtat på den. Något jag brukar göra är att hänga i någon schyst chatt så att du kan prata med andra som spelar. Hoppas du börjar lira!
Citera
2011-12-18, 01:00
Medlem
PizzaBoys avatar
Tja allihopa.

Någon som har något bra tips angående merching nu?
Köpte precis 5000 gold bar, väntar tålmodigt på att de skall gå upp så jag kan få min första mille
Har även investerat i 1700 coal. Aww yeaah..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in