Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-02, 17:48
  #1
Medlem
Valar har väl fitta i alla fall? Försökte googla, men det var inte så lätt. Men de är ju däggdjur ändå, det borde väl implicera att de har fitta? De kvinnliga valarna alltså!

Och hur är det med vanliga fiskar? Har fiskar fittor? Laxen verkar inte ha fitta, vad jag har kunnat se, det är den enda fisk jag har fiskat. Men även om laxfittor inte existerar, hur är det med andra fiskar?

Går inte att få fram bilder iaf! Om nu fiskfittor existerar så får ni gärna posta en bild!

Tack på förhand!
__________________
Senast redigerad av ThinkTank111 2017-08-02 kl. 17:51.
Citera
2017-08-03, 12:48
  #2
Medlem
skunkjobbs avatar
Valar ja till vilka också delfiner räknas. Det finns fiskfittor även om de flesta fiskarter saknar sådan. Definitionen är väl om hannens penis är inne och rotar i öppningen eller ej? Hos många fiskar lägger ju honan äggen först och hannen kommer bara och befruktar dem där de ligger utan penetration och de arterna får man väl säga saknar vagina. Men det finns alltså fiskarter där befruktningen sker inne i honan, t o m de som föder levande ungar men de diar inte och är därmed inga däggdjur.

Sen finns det ju massvis med däggdjur som håller till i vattnet större delen av sina liv såsom uttrar, bävrar, sjölejon etc. Världens slampigaste djur, sjökorna lever ju i huvudsak i vattnet och har vagina. (Ordvitsen blir bättre i tal än i skrift så man inte ser skillnaden i stavning mellan skökor och sjökor.)
Citera
2017-08-04, 18:42
  #3
Avstängd
Finns rentav folk som forskar i ämnet, för den som är intresserad av att se en avgjutning av en delfinvagina:
http://gizmodo.com/here-s-what-it-ta...nas-1716599855
Citera
2017-08-05, 16:18
  #4
Avstängd
Kvällspressen skriver att Sköldpaddor har "sex", när dom egentligen parar sig...

Lägg av med ditt snaskiga prat om "fitta", för den typen av parlör hör inte hemma inom seriös biologi.

Jag är oerhört besviken på dig.

Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Valar har väl fitta i alla fall? Försökte googla, men det var inte så lätt. Men de är ju däggdjur ändå, det borde väl implicera att de har fitta? De kvinnliga valarna alltså!

Och hur är det med vanliga fiskar? Har fiskar fittor? Laxen verkar inte ha fitta, vad jag har kunnat se, det är den enda fisk jag har fiskat. Men även om laxfittor inte existerar, hur är det med andra fiskar?

Går inte att få fram bilder iaf! Om nu fiskfittor existerar så får ni gärna posta en bild!

Tack på förhand!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback