Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-08, 22:16
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Från din trådstart - sista stycket:
Det är inte min tråd. Nu förstår jag missförståndet.

Är en sådan konstig person som anser att om en kvinna slår en kille så är det lika allvarligt som om en kille skulle slå en kvinna. I det här fallet så är det enda som gör att jag kanske känner lite "aggressivitet" emot mannen ifråga är just att det är barn inblandat. Hade det varit en mamma som lät sig bli misshandlat så hade hon stått på samma pelare för mig.

Jag tycker att det är extra ansvar. Är det inte barn inblandat så är det en olycklig situation, men annars så får fan adrenalinet, kärleken till barnen och logiken kicka in och ta över så att man kommer ifrån ett sådant förhållande.
Citera
2017-08-08, 22:21
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5150-5157
Mitt ex är en statusmänniska och skulle aldrig erkänna ett nederlag för mig.
Så du skrattar åt att hans nya tjej slår honom? Låt säga att du varit kille och skrattat åt att din ex tjej får stryk av sin kille, hade det varit ok?

Snacka med honom istället din pajas
Citera
2017-08-08, 22:30
  #15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Det är inte min tråd. Nu förstår jag missförståndet.
Ok, ber om ursäkt men misstänker att det är samma misstag som gjorts när du fick den frågan

Citat:
Är en sådan konstig person som anser att om en kvinna slår en kille så är det lika allvarligt som om en kille skulle slå en kvinna. I det här fallet så är det enda som gör att jag kanske känner lite "aggressivitet" emot mannen ifråga är just att det är barn inblandat. Hade det varit en mamma som lät sig bli misshandlat så hade hon stått på samma pelare för mig.

Jag tycker att det är extra ansvar. Är det inte barn inblandat så är det en olycklig situation, men annars så får fan adrenalinet, kärleken till barnen och logiken kicka in och ta över så att man kommer ifrån ett sådant förhållande.
Instämmer med det du skriver och med det fetade i synnerhet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback