2017-08-04, 21:27
Medlem
Vill man hålla koll på "missfoster" så är det bara att titta sig själv i spegeln för vissa.

Det är helt sjukt hur en går hästlängder för att gräva i sådant som är irrelevant (anhöriga till misstänkte) för att sedan dessutom hänga ut det samlat och offentligt. Man undrar om dessa människor inser att de är ute på jävligt tunn is själva.

Att hänga ut de anhöriga till den misstänkte gör att man placerar deras goda rykte i skottlinjen vilket kan få konsekvenser karriärsmässigt som privat. Men det tänktes det nog inte på?

Det viktigaste är ju att samla så mycket information som möjligt om dessa 'spelpjäser' som inte alls är människor helt plötsligt, och publicera det offentligt helt utan anledning annat än att tjäna som mer ammunition för något som inte kan beskrivas som annat än vilda spekulationer.

Ni som gör så, ni borde skämmas. Förhoppningsvis gör vissa av er det när ni fattar vinken.
Ni som inte gör det, ja det är väl ett tecken på at något är fel i hjärnan på er om något, att ni har autistiska drag eller vad fan som helst som gör att ni saknar sunt förnuft.
Senast redigerad av SnorToffla 2017-08-04 kl. 21:31.
Citera
2017-08-04, 22:19
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKDSLNU
Enligt en bekant så var det poliser både via bil och helikopter och snurrade en stund efter mordet i Skultuna. Är han uppvuxen där så kanske han kände sig hemma att fly dit. Då kan ju mordvapnet ligga t.ex mellan Sura och Skultuna och då vägen man kommer upp via kyrkan. Där rinner Svartån så ett bra ställe att stanna och dumpa stickvapnet.

Vart menar du nu? Närmsta vägen från Sura till Skultuna går via Ramnäs. Man kör upp för backen vid Ramnäs kyrka och första höger. Är det den kyrkan du menar? Fast Svartån är då inte i närheten. Men en annan å (Strömsholm kanal) rinner genom Ramnäs så den är en möjlighet.
Citera
2017-08-04, 22:24
Medlem
Flying.Swines avatar
Jävla tofflor som lagt upp MGM anhörigas facebook här! En påk nånstans ska ni ha! Utan min hjälp tidigare så hade ni kanske inte ens fått fram deras faceböcker men jag trodde i min enfald att ni var smarta nog att lämna en barnfamilj i fred, tydligen hade jag fel..

Sista gången jag hjälpte till.
Citera
2017-08-04, 22:38
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Jag är lite tveksam till Qvist-spåret. Mamman verkar i alla fall posta en massa trams på fejjan och verkar helt oberörd. Är man verkligen på det humöret om sonen sitter häktad för mord?
Bedöm själva:

Påstådda mamman
https://www.facebook.com/anita.qvist.1

Påstådda systern
https://www.facebook.com/annakarin.qvist.9

Hon kanske inte fått infon? Polisen ringer väl inte hem till mamman om en myndig person blir anhållen.
Citera
2017-08-05, 00:04
Medlem
Peter Harolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Vart menar du nu? Närmsta vägen från Sura till Skultuna går via Ramnäs. Man kör upp för backen vid Ramnäs kyrka och första höger. Är det den kyrkan du menar? Fast Svartån är då inte i närheten. Men en annan å (Strömsholm kanal) rinner genom Ramnäs så den är en möjlighet.

Det går väl alldeles utmärkt att köra 66:an till Litslunda, svänga vänster mot Skultuna kyrka? Jag skulle nog ta den vägen hellre.

Tack för ordet!
Citera
2017-08-05, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer

Nej närmsta vägen går inte via Ramnäs. Den går när du kör 66:an mot Västerås och efter ett antal km kör du in till vänster mot Slaggårda och kommer sen fram via Skultuna kyrka. Strax innan kyrkan rinner Svartån. Ska du köra via Ramnäs får du köra åt fel håll en bra bit först.
Citera
2017-08-05, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Riktigt så enkelt är det inte. Vill du inte att någon ska gräva i ditt liv, se till att dina nära släktingar inte blir misstänkta för mord. Berätta sen hur du gjorde.
Nu har inte jag kollat länkarna, men folk överlag bör vara mer restrektiva över vad de visar upp för allmänheten på exempelvis fb.
Att "hängas ut" som anhörig är väl egentligen ingen stor sak så länge det handlar om vuxna människor?
Citera
2017-08-05, 08:25
Medlem
BlurryFace69s avatar
Tycker det verkar vara en oerhört labil och aggresiv person som utfört
detta, och med tanke på det han tidigare gjort mot läkare och sin far.
Inget jag alls står bakom.

Däremot undrar man hur han mått i sitt liv?
Har han mått psykiskt dåligt och inte fått någon hjälp alls
utav dagens psyksjukvård.
Det är ju verkligen många som aldrig får någon hjälp där.

Tycker det är hemskt att det är årslånga väntetider för vissa som behöver hjälp.

Var bara en parantes, inte att tycka det han gjort är ok självklart.....

Vet man om han har ngn relation till BO???
Citera
2017-08-05, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hitthem
Varför hänger ni ut dessa person för?
Tycker att det är ganska onödigt att hänga ut släkt till en MGM....

Hänga ut , ja kanske men å andra sidan så har men facebook, twitter,mm mm, så hänger man ju ut sig själv på ett sätt, sen är det ju ingen vad jag har läst som påstår att e.v moder och syster har med MGM vansinnesdåd att göra , bara ett antagande att de har ett släktskap med MGM.
Citera
2017-08-05, 11:17
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ingen som ingrep?

Reagerade också på det, vilka jävla svin alltså...
Citera
2017-08-05, 11:43
Medlem
Tomatos avatar
Han blev häktad som väntat.
http://www.vlt.se/blaljus/brott/live-tv-haktningsforhandling-mot-misstankt-30-aring
Citera
2017-08-05, 11:52
Medlem
Om någon sitter på MGM fb eller har en bild, länka!

Sitt inte och kläm på info, flashback måste leva upp till sitt rykte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in