2017-08-02, 13:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Okej, i så fall kan vi stryka anställning som lärare på kommunal skola i Västerås.
Varför kan hon inte varit lärare i Västerås. Jag erkänner att jag inte hängt med i svängarna
Citera
2017-08-02, 13:02
Medlem
reffis avatar
Kanske mamman fick reda på vad grabben gjort mot pappan. Grabben vart orolig och agerade därefter.

Det känns inte som nåt vansinnesdåd eftersom maken dog mystiskt för ett par år sen.
Citera
2017-08-02, 13:04
Medlem
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Varför kan hon inte varit lärare i Västerås. Jag erkänner att jag inte hängt med i svängarna
Det stog tidigare att hon bara varit 4 dagar på skolan kanske bara föreläst där.
Citera
2017-08-02, 13:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Vittnet hävdade att der var en man i 30 års åldern?

Vittnen hävdade också att BO var i 30 års åldern. Visar att det inte alltid är lätt att se säkert. Speciellt då under en stressad situation.
Citera
2017-08-02, 13:10
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Det stog tidigare att hon bara varit 4 dagar på skolan kanske bara föreläst där.
Hon arbetade där.
Här är hennes blogg.
http://lenasmattestuga.blogspot.se/?m=1

Edit: Fick precis en länk från en ny användare att hon fortfarande arbetade på Norra Vallbyskolan i Västerås.
http://www1.vasteras.se/norravallbyskolan/vi-pa-skolan/forskoleklasspersonal.shtml
Senast redigerad av Tomato 2017-08-02 kl. 13:24.
Citera
2017-08-02, 13:10
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Hur blev det nu med flashbackstomtarnas konspirationsteorier om romer, afghaner och BO:s son som gärningsmän? Undrar om det kändes bra att sitta bakom skärmen och respektlöst kränka kvinnan som blev mördad. Det (o)lustiga är att mupparna själva känner sig duktiga och kallar sig för detektiver. Och nej, jag drar inte härifrån. Kommer som tomtemupparna uttrycka min avsky mot dem, precis som de ständigt och jämt gör mot "icke-etniska svenskar. By the way så blev jag medlem på FB när de (ni),fortfarande gick i grundskolan.

Om en gärningsman i 80% av fallen är importerad så är det lätt att anta att även denna gång ska det vara ett importerat avskräde. Men eftersom det alltid finns en felande procent så händer det ju att svartingarna blir felaktigt beskyllda. Därför ska man alltid vänta tills sanningen ligger framme tills man börjar gapa svartskalle.

Vem bryr sig hur gammal du är? Det bevisar ju bara hur lite koll du har på vad som faktiskt händer i vårat land. Förstår att det är väldigt lugnt framför din dataskärm i ditt vardagsrum men du kan inte applicera den skiten på oss andra som faktiskt har koll på vad som händer överallt så du ska absolut bara sitta ner och hålla brödfittan stängd:-)
Citera
2017-08-02, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahusia55
Ring själv om du har ett sådant hyena beteende

Det är lugnt för min del. Men när man börjar misstänka folk för "gilla" markeringar på facebook?!

Vad kallar du det?!
Citera
2017-08-02, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Hon arbetade där.
Här är hennes blogg.
http://lenasmattestuga.blogspot.se/?m=1

Bloggen känns som seriös och vettig. Antar att hon var det med.
Citera
2017-08-02, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Vittnet hävdade att der var en man i 30 års åldern?

Vittnet som pratar med Expressen hävdar att han såg två personer i en bil köra iväg i full rulle. Kanske två GM?

"Jag såg en vit skåpbil - med två personer i"
https://youtu.be/2ofV1rmiZ5E

http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-hittad-dod-misstankt-mord/
Senast redigerad av HalfRunar 2017-08-02 kl. 13:26.
Citera
2017-08-02, 13:25
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Kanske mamman fick reda på vad grabben gjort mot pappan. Grabben vart orolig och agerade därefter.

Det känns inte som nåt vansinnesdåd eftersom maken dog mystiskt för ett par år sen.

Vad har grabben gjort mot pappan?
Citera
2017-08-02, 13:28
Medlem
Natsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonaHelmsley
Fast den där bilden på kvinnan tillhör ju en kvinna boendes i Bisjek i Kirgizistan, den förmodat mördade var väl från S:t Petersburg?

Och är man säker på att det är den förmodat mördades son på den här bilden som kommer från en cachad instagram bland dom första resultaten om man söker på dennes namn?

Lite mer kritisk än så får man trots allt vara, det finns ju bland annat två i Sverige med exakt samma namn som den förmodat mördades son har.
facebookprofilen - namnet är Elena Asberger inte Åsberg. Åsberg borde stavas annorlunda på ryska.
Citera
2017-08-02, 13:31
Medlem
PeterNosters avatar
BO, en närande person. Så onödigt. RIP.

Citat:
Elena S. Åsberg arbetar som förskollärare i Västerås. Hon har en lång och mycket rik lärarerfarenhet som pedagog i förskola och på lågstadium från det ryska skolsystemet. I sin lärarutbildning har Elena inriktning matematik och inriktning specialpedagogik. Under sin tidigare yrkespraktik har hon arbetat som pedagogisk ledare på lågstadiet, vilket också har innefattat att utforma kursprogram samt att förnya pedagogiska och didaktiska metoder. Så sent som i juni 2009 tilldelades Elena Västerås kommuns pedagogiska pris bl.a. för sitt arbete med matematik för de små förskolebarnen. Allt det här sammantaget återspeglas i ?Familjesagan Geometri?, där enkla geometriska former samsas med handfasta praktiska tillämpningar. Barn kan faktiskt förstå och ta till sig de mest invecklade saker bara det hela presenteras på ett stimulerande sätt i sagor, sånger, lek och spel. Övningarna i läromedlet är många och skiftande, och de stöder pedagogen med sina olika förslag och inspirerande idéer. Utbildningsmaterialet passar såväl på förskola som i förskoleklass och kräver inga speciella förkunskaper. Vidare behandlas på ett naturligt och integrerat sätt de viktigaste sociala mönstren med familjebildning, könsroller och konflikthantering. Även tankar om naturens roll och hållbar utveckling tas upp i berättelserna.

Förr ett tag sen liknade detta mordet på Carolin Stenvall som hade påpekat för GM Alldén att han stod felparkerad. Nu verkar de ju vara bekanta men observera skäligen misstänkt ännu så länge.
Senast redigerad av PeterNoster 2017-08-02 kl. 13:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in