2017-08-01, 11:28
Medlem
BarryHeros avatar
Tjena.

Jag jobbade på Irland under ett år mellan 2015 och 2016 och skattade nyss klart för skatteåret 2016 med hjälp av ett irländskt skatterevisorföretag. Jag mejlade dem och undrade vad nästa steg i vårt arbete är, och de skickade mig ett mejl om att vårt arbete är klart så fort jag skickar över min slutgiltiga betalning på 550 Euro och undrade hur jag ville betala detta. Detta lät på tok för mycket eftersom jag redan gjort två stora betalningar till dem, och jag gick igenom både min bankhistorik och min mejlhistorik som bekräftade detta. Jag skickade skärmdumpar på min bankhistorik samt mejlhistorik till företaget och de ursäktade sig och sade att jag har rätt. Jag är bara skyldig dem en mindre summa.

Frågeställning

Tror ni de jävlarna försökte blåsa mig??

Mvh,

Baz
Citera
2017-08-01, 12:01
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Tror ni de jävlarna försökte blåsa mig??

Nej, det var säkerligen bara ett mänskligt misstag.
Citera
2017-08-01, 12:13
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Nej, det var säkerligen bara ett mänskligt misstag.
Det får vi hoppas, men jag tror inte det eftersom jag lät lite naiv i mitt mejl om huruvida jag hade några fler skyldigheter kvar. De trodde säkert att jag inte hade 100% koll på allt och tog sin chans att försöka blåsa mig. Tyvärr för dem så var jag på tårna.

Utan min bankhistorik och mejlhistorik vet jag inte vad som skulle kunna ha hänt. Som tur var kunde jag denna gång snabbt skicka skärmdumpar och visa att det inte finns någon mening i att försöka blåsa mig.
Citera
2017-08-01, 12:35
Medlem
Otems avatar
Lutar ju onekligen åt det hållet. Nu när du påpekade detta i mail tillbaka
och skickade dina skärmdumpar tycker man du borde fått något i stil
med ''ber om ursäkt, vi har gjort fel'' men det fick du inte antar jag.

Bra att du är uppmärksam, många är inte det, ibland är det för
lätt att blåsa folk.
Citera
2017-08-02, 07:27
Medlem
vad spelar det för roll dom gav ju med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in