2017-08-17, 18:07
Medlem
Väpnat rån mot Preem för någon vecka sen & Ica Södertorn igår. Samma usla gäng ? Nån som ver nått om de ?!
Citera
2017-08-18, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shanghajad
Väpnat rån mot Preem för någon vecka sen & Ica Södertorn igår. Samma usla gäng ? Nån som ver nått om de ?!

Känns lite mer som att pundarna inriktar sig på inbrott snarare än rån.

Mycket närliggande ställen ICA Södertorn, Preem och Statoil.
Det är de närmsta butikerna att göra ett uttag på om man bor på flyktingboendet vid södra avfarten mot Oskarshamn på E22.
Ser väldigt ofta utlänningar passera övergångsstället på södra Fabriksgatan mot Södertornsvägen som leder upp till ICA.

"Abdalla Muhamed Adam och Mustafa Ali studerar svenska på SFI i Oskarshamn och bor i närområdet, de brukar handla på Ica nära i Södertorn nästan varje dag.

– Det känns hemskt att det händer här, det känns inte alls bra, säger Adballa Mohammed Adam."
Citera
2017-08-18, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benhard
Känns lite mer som att pundarna inriktar sig på inbrott snarare än rån.

Mycket närliggande ställen ICA Södertorn, Preem och Statoil.
Det är de närmsta butikerna att göra ett uttag på om man bor på flyktingboendet vid södra avfarten mot Oskarshamn på E22.
Ser väldigt ofta utlänningar passera övergångsstället på södra Fabriksgatan mot Södertornsvägen som leder upp till ICA.

"Abdalla Muhamed Adam och Mustafa Ali studerar svenska på SFI i Oskarshamn och bor i närområdet, de brukar handla på Ica nära i Södertorn nästan varje dag.

– Det känns hemskt att det händer här, det känns inte alls bra, säger Adballa Mohammed Adam."

Rånet i Kristineberg tidigare i år var väl motiverat för att betala en drogskuld?
Citera
2017-08-18, 13:44
Medlem
Eller, så har Robin Adolf**on kanske fått tag på ett gäng vattenpistoler ?! Han är väl den som lyckats låna mest pengar/hasch av alla obegåvade tattar gangsters vad jag hört.

han har även torskat på en hel del inbrott & stölder den senaste tiden...
Citera
2017-08-18, 15:05
Medlem
Har Robin Adolf**on ett efternamn till?
Vet i stort sett vilka alla är i pundarligan som diskuteras här,men just Robin har jag ingen koll på. Har bara hört namnet ett antal gånger.
Citera
2017-08-18, 15:49
Medlem
Någon som har namn på dom två andra som var med Rasmus när han fick stryk?
Citera
2017-08-18, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TDF
Någon som har namn på dom två andra som var med Rasmus när han fick stryk?

Nån snubbe som heter Jonny & flickvän.
Angående Adolf**on (RAB) så finns det bara en, det är bingo !
Citera
2017-08-18, 22:29
Medlem
Citat:
Har Robin Adolf**on ett efternamn till?
Vet i stort sett vilka alla är i pundarligan som diskuteras här,men just Robin har jag ingen koll på. Har bara hört namnet ett antal gånger.

Redo att göra en lista ?
Skit i Robin.
Lekstugeligan är mer relevant.
Citera
2017-08-18, 23:13
Medlem
Okej! Misstänkte att det kunde vara Johnny med flickvän (L?) Ang. Robin så hittade jag nog honom på Facebook då.
Citera
2017-08-19, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drochmar
Rånet i Kristineberg tidigare i år var väl motiverat för att betala en drogskuld?
Mycket möjligt, jag hänger inte riktigt med i alla rån som numera är vardagsmat i tidigare lugna sköna Oskarshamn.
Dock är det ICA Södertorn jag pratar om som blev rånat häromdagen.
Nu kan det mycket väl vara så att samtliga rånare var svenskar, ville bara påpeka att den senaste tiden har det rört sig väldigt väldigt mycket folk från mellanöstern i området.
Citera
2017-08-19, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benhard
Mycket möjligt, jag hänger inte riktigt med i alla rån som numera är vardagsmat i tidigare lugna sköna Oskarshamn.
Dock är det ICA Södertorn jag pratar om som blev rånat häromdagen.
Nu kan det mycket väl vara så att samtliga rånare var svenskar, ville bara påpeka att den senaste tiden har det rört sig väldigt väldigt mycket folk från mellanöstern i området.

Flyktingboendet vid Södra infarten (Drömbyn) är tömt sedan i vintras/våras någon gång. Tror dock att boendet i gamla Försäkringskassan/Skanskas lokaler är kvar. Det ligger ju bara några hundra meter från Ica Södertorn. Lär vara därifrån alla nysvenskar i området kommer ifrån.
Enligt deras Facebooksida så var det två Svenskar som utförde rånet.
Citera
2017-08-19, 10:58
Medlem
Citat:
Okej! Misstänkte att det kunde vara Johnny med flickvän (L?) Ang. Robin så hittade jag nog honom på Facebook då.

Jonny & Rasmus har setts tillsammans några gånger den senaste tiden. (Rasmus kan cykla tydligen)
Louise kan de va, runt 30.?
Jonnys efternamn & ålder ?

En jaktstuga ute i skogen har även brunnit ner. Undra om det kan va riktat mot hank & jägarna ?!
Senast redigerad av Shanghajad 2017-08-19 kl. 11:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in