2017-07-30, 16:26
Medlem
WhaleMales avatar
Hej där!

Har ett dilemma.

Har snålt med pengar på betalkortet så skall köra lite på 10k krediten som man får av swedbank som student sista tiden i great brittain.

Problemet är bara att jag inte kommer ihåg min kod till detta kort. I Sverige har jag använt det tillsammans med legg i olika affärer både för att betala och ta ut. Jag testade det i en mataffär här igår, men det går inte. Maskinen vill ha koden.

Hur kan jag få pengar från krediten. Bara en vecka kvar så vet inte om det är värt att hålla på och beställa ny kod som kommer på posten.
Citera
2017-07-30, 16:37
Medlem
Vad sägs om att höra av sig till Swedbanks kundtjänst?
Citera
2017-07-30, 17:06
Medlem
Vargör ta med sig ett kort man ej har kod till?

Ingen aning hur din bank funkar men testat logga in med bankid? kan möjligen gå att ändra där.
Citera
2017-07-30, 18:14
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Vad sägs om att höra av sig till Swedbanks kundtjänst?

Ja, det är väl det man får göra. Tänkte om någon hade erfarenhet. Ibland vet folk här knep som inte en enskild bank har koll på.
Citera
2017-07-30, 18:15
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lodjuret

Ingen aning hur din bank funkar men testat logga in med bankid? kan möjligen gå att ändra där.

Jag tog med mig alla mina kort. Jag trodde inte att jag skulle behöva kreditkortet då jag hade en bra budget från början.
Citera
2017-07-30, 19:15
Medlem
Du är körd, de på kundtjänst kan inte ge dig kod via telefon och köp med ID går bara i Sverige.

Själv varit i din sits i UK.

Det funkar inte ens i Danmark.
Citera
2017-07-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lodjuret

Det går inte att få koden på något annat sätt än via snigelpost.

TS, kan du föra över till en vän som kan ta ut. Ex. via PayPal (i UK kan man ta ut till bankkonto på några timmar och att skicka går på ett ögonblick).
Citera
2017-07-30, 19:19
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Du får samla burkar tyvärr.
Citera
2017-07-30, 19:32
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-
Det går inte att få koden på något annat sätt än via snigelpost.

TS, kan du föra över till en vän som kan ta ut. Ex. via PayPal (i UK kan man ta ut till bankkonto på några timmar och att skicka går på ett ögonblick).

Det var ett bra tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in