Citat:
Ursprungligen postat av
lespaul80
Ingångslönen är ganska stadig runt 28-31 för de flesta jag känner när de började jobba. Så runt 30 är mycket skälig ersättning. Du skall definitivt inte acceptera någon "struntsumma". Inte heller arbetsgivare som börjar pruta tusenlappar hit och dit. Det är bullshit och visar bara hur lite de kommer bry sig om dig som anställd. Gå till nästa intervju bara om det händer och det blir tvärstopp i samtalet.
Så nämn aldrig det du skrev nu, att det är viktigare att få vara med än själva lönen. Inte på något vis alls hur du än lindar in det

oj! haha hellre här på flashback än framför framtida chefen då antar jag...
Jag har oftast fått jobb via kontakter, om inte det, så har det varit att jag förlitat mig på min personlighet (kliché som fan att skriva det, men i och med att jag har kassa betyg men istället "bätre personlighet" så rättfärdigar jag det så).
Vad har du för tips då för hur jag ska på bästa sätt få in en fot på dessa företag? och om jag inte nämner det jag nämnde nu precis, vad ska jag nämna istället?
Sorry om jag frågar som värsta säpo-agenten nu, men verkar som du har grymt bra koll på allt detta. Rätt nyttigt för en gröning för mig att lyssna på någon som vet bättre än mig