Började styrketräna när jag var 18 år och var under flera år manisk och såg mig som en bodybuilder, ville bli stor och bra. Så har ju hängt med i diskussionerna på nätet och man har alltid fått höra en del från personer som brukar steroider. Har alltså aldrig tagit en enda steroid, endast för att jag har hypokondri.
Alltid har man fått höra att de som tar steroider har minsann inget försprång, nej tar man steroider måste man träna HÅRDARE, hur fan detta går ihop har jag ingen aning om men jag är säker på att alla som hängt med lite sett detta argumentet.
Eller så har man fått höra att steroider ger ingenting om man inte lägger ner arbetet.
Steroider är bara ett försprång om man arbetar HÅRT.
Jag ska inte ljuga det är med en stor jävla skadeglädje det nu är vetenskapligt bevisat att detta ju bara är försvarssnack från de som brukar.
Steroider ger ett ENORMT försprång och är förmodligen ett så pass stort försprång att allt annat blir sekundärt.
Som jag skrev ovan så är det med mycket stor skadeglädje jag nu konstaterar att det där skitsnacket är vetenskapligt debunkat.
Har det helt enkelt hela tiden bara varit försvarsmekanism hos de som brukar att förneka hur STOR faktor steroider är när det gäller bodybuilding?
http://ajpendo.physiology.org/content/281/6/E1172.long
Edit: Om det inte framgår, så är steroider så pass starka att man kan fullständigt skita i precis allting och ta steroider och ha ett extremt försprång framför någon som är manisk och tränar rent.
Ja man behöver inte ens träna och ta steroider och fullständigt förstöra den rena tränaren