2017-07-29, 23:41
Bannlyst
Började styrketräna när jag var 18 år och var under flera år manisk och såg mig som en bodybuilder, ville bli stor och bra. Så har ju hängt med i diskussionerna på nätet och man har alltid fått höra en del från personer som brukar steroider. Har alltså aldrig tagit en enda steroid, endast för att jag har hypokondri.

Alltid har man fått höra att de som tar steroider har minsann inget försprång, nej tar man steroider måste man träna HÅRDARE, hur fan detta går ihop har jag ingen aning om men jag är säker på att alla som hängt med lite sett detta argumentet.
Eller så har man fått höra att steroider ger ingenting om man inte lägger ner arbetet.
Steroider är bara ett försprång om man arbetar HÅRT.

Jag ska inte ljuga det är med en stor jävla skadeglädje det nu är vetenskapligt bevisat att detta ju bara är försvarssnack från de som brukar.
Steroider ger ett ENORMT försprång och är förmodligen ett så pass stort försprång att allt annat blir sekundärt.

Som jag skrev ovan så är det med mycket stor skadeglädje jag nu konstaterar att det där skitsnacket är vetenskapligt debunkat.
Har det helt enkelt hela tiden bara varit försvarsmekanism hos de som brukar att förneka hur STOR faktor steroider är när det gäller bodybuilding?
http://ajpendo.physiology.org/content/281/6/E1172.long

Edit: Om det inte framgår, så är steroider så pass starka att man kan fullständigt skita i precis allting och ta steroider och ha ett extremt försprång framför någon som är manisk och tränar rent.
Ja man behöver inte ens träna och ta steroider och fullständigt förstöra den rena tränaren
Senast redigerad av Demensen 2017-07-29 kl. 23:43.
Citera
2017-07-30, 00:07
Medlem
Zaedrewss avatar
De som sagt att steroider inte egentligen ger något är väl då sådana som velat ha detta försprång för sig själva. Det är rent djävligt svårt att bli stark och bygga muskler naturlig väg. Som det ska vara. Det ska inte vara något enkelt. Men med steroider blir det då väldigt enkelt helt plötsligt. Med biverkan då att du kan förlora potensen så småningom och du kommer förmodligen dö minst 10 år tidigare än vad du skulle gjort. Men för de som tar detta vid de är ca 20 år vad spelar dessa bieffekter för roll för dom just då...
Citera
2017-07-30, 01:44
Medlem
Hur fan har jag missat den här artikeln. Den var ju guld värd.

Roligt hur männen som fick mindre testosteron än deras baseline gick upp 3-4kg på 20 veckor. Och de som fick 600 mg Test-E/e7d gick ner 1.1kg i snitt.

Den intressantaste gruppen att titta på är 125 mg gruppen, någonting är jävligt fishy med den.

Testosterone
Testosterone (ng/dl) (overall ANOVA P = 0.0001)
Dose Baseline Week 16 Change from Baseline P vs. Zero Change

125 mg 553 ± 53 570 ± 75 57 ± 75 0.7425

Förändringen i TEST är alltså så låg att standardavvikelsen är större.

Dock gick 125-gruppen upp 3.4kg (underwater weighing) llr 2.9kg (dexa) i fat free mass efter 20 veckor. Makes no sense.

Hur som, man tackar för den artikeln. Mycket intressant läsning. Det finns en annan att läsa ifall du är intresserad.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8637535
Citera
2017-07-30, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De som sagt att steroider inte egentligen ger något är väl då sådana som velat ha detta försprång för sig själva. Det är rent djävligt svårt att bli stark och bygga muskler naturlig väg. Som det ska vara. Det ska inte vara något enkelt. Men med steroider blir det då väldigt enkelt helt plötsligt. Med biverkan då att du kan förlora potensen så småningom och du kommer förmodligen dö minst 10 år tidigare än vad du skulle gjort. Men för de som tar detta vid de är ca 20 år vad spelar dessa bieffekter för roll för dom just då...

Och till dig vill jag säga. TROR du i din vildaste fantasi att den här studien hade lyckats gå igenom den etiska prövningen om den hade varit farlig för de deltagande männen?

Vi pratar alltså om test-e 600mg/e7d i 20 veckor - någonting de flesta tycker är rätt mycket.
SAMT GnRH i 20 veckor.

Problematiken är precis som med vilken drog som helst, lagom dos är helt A-OKAY. Börjar du bli beroende och använder för mycket i för många år så går det åt helvete.

Den största anledningen till varför steroider skulle vara farliga är förmodligen pga att de är olagliga - och därav är det svårt att kontrollera vad man köper. Precis som de flesta andra droger som är olagliga. Det är rätt komiskt när lagen som är till för att skydda individerna egentligen skapar problemet.
Citera
2017-07-30, 02:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Och till dig vill jag säga. TROR du i din vildaste fantasi att den här studien hade lyckats gå igenom den etiska prövningen om den hade varit farlig för de deltagande männen?

Vi pratar alltså om test-e 600mg/e7d i 20 veckor - någonting de flesta tycker är rätt mycket.
SAMT GnRH i 20 veckor.

Problematiken är precis som med vilken drog som helst, lagom dos är helt A-OKAY. Börjar du bli beroende och använder för mycket i för många år så går det åt helvete.

Den största anledningen till varför steroider skulle vara farliga är förmodligen pga att de är olagliga - och därav är det svårt att kontrollera vad man köper. Precis som de flesta andra droger som är olagliga. Det är rätt komiskt när lagen som är till för att skydda individerna egentligen skapar problemet.

Allting kan vara farligt. Inget är säkert.

Förstår ju vad du menar, du menar att det blir farligare för att man måste förlita sig på att en pundare kokat ihop rätt mängd eller tvättat händerna och inte blandat det på dass. Eller att det inte finns massa andra grejer i det.
Citera
2017-07-30, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demensen
Allting kan vara farligt. Inget är säkert.

Förstår ju vad du menar, du menar att det blir farligare för att man måste förlita sig på att en pundare kokat ihop rätt mängd eller tvättat händerna och inte blandat det på dass. Eller att det inte finns massa andra grejer i det.

Exakt, anledningen till de flesta överdoser när det kommer till narkotika är ju pga att X pundare har köpt droger av X langare som alltid har spätt ut skiten nått så otroligt. Sen köper pundarn droger av en ny leverantör som inte har fattat att man ska späda ut det - pundarn får då en 5x dos och kolar.
Citera
2017-07-30, 02:34
Bannlyst
Ja jag förstår inte i mina mest bisarra drömmar hur någon kan ta något som blandats ihop av en person som har sin egen moral som enda kontrollorgan. Men det får jag se som personlig tur. Glad att jag aldrig prövade lyckan med steroider.

Vet inte hur många gånger jag läst genom åren att steroidbrukare minsann tränar lika hårt som en "natural". För det första får den som tar steroider ökad motivation, ökad återhämtning och arbetskapacitet. För det andra stämmer det inte, en person som tar steroider kan fullständigt krossa en som tränar rent, bara genom att ta steroider. I den här studien gav man personer som förut tränat steroider och de ökade riktigt bra fast att de inte längre fick träna!

Jag har tom läst kommentarer från brukare att de som tar steroider måste träna håårdare. Hur fan man tänker då förstår jag inte, det blir komiskt till slut. Varför tar man ens steroider om man måste träna "hååårdare"? Say what?!

Jaja känns skönt att vetenskapen catchar upp. Det ska vara fakta och sanningen. Om man käkar steroidar så det sprutar ur öronen bryr jag mig inte om. Go ahead
Senast redigerad av Demensen 2017-07-30 kl. 02:40.
Citera
2017-07-30, 09:50
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ja jag förstår inte i mina mest bisarra drömmar hur någon kan ta något som blandats ihop av en person som har sin egen moral som enda kontrollorgan. Men det får jag se som personlig tur. Glad att jag aldrig prövade lyckan med steroider.

Vet inte hur många gånger jag läst genom åren att steroidbrukare minsann tränar lika hårt som en "natural". För det första får den som tar steroider ökad motivation, ökad återhämtning och arbetskapacitet. För det andra stämmer det inte, en person som tar steroider kan fullständigt krossa en som tränar rent, bara genom att ta steroider. I den här studien gav man personer som förut tränat steroider och de ökade riktigt bra fast att de inte längre fick träna!

Jag har tom läst kommentarer från brukare att de som tar steroider måste träna håårdare. Hur fan man tänker då förstår jag inte, det blir komiskt till slut. Varför tar man ens steroider om man måste träna "hååårdare"? Say what?!

Jaja känns skönt att vetenskapen catchar upp. Det ska vara fakta och sanningen. Om man käkar steroidar så det sprutar ur öronen bryr jag mig inte om. Go ahead

Jag tränade ren i rätt många år, hade väl kommit upp i ~95 kg kroppsvikt med ca 110/190/190 i bänk/böj/mark innan jag testade testosteron och såhär har jag att säga:

1. En person som är ren KÄMPAR HÅRDAST.
2. En person som använder AAS har däremöt MÖJLIGHETEN att lägga mer tid, då återhämtningen är bättre, osv osv. Totalen blir ju fler, längre och hårdare pass, men jag brukar säga att alla kan kämpa när det går bra, de som tränar rent kämpar med dagsformen på ett helt annat sätt.
3. Det GÅR att få bättre resultat ren än någon på steroider, men enbart om han som (miss)brukar AAS inte har en jävla aning vad han sysslar med, eller om han är riktig latmask. Eller går in i väggen under PCT, det har jag också sett flera gånger. De liksom bara försvinner och kommer tillbaka ett år senare spinkigare än någonsin.

Men självklart ger AAS alltid ett försprång. I alla fall när det gäller muskelbygge och liknande.
Citera
2017-07-30, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag tränade ren i rätt många år, hade väl kommit upp i ~95 kg kroppsvikt med ca 110/190/190 i bänk/böj/mark innan jag testade testosteron och såhär har jag att säga:

1. En person som är ren KÄMPAR HÅRDAST.
2. En person som använder AAS har däremöt MÖJLIGHETEN att lägga mer tid, då återhämtningen är bättre, osv osv. Totalen blir ju fler, längre och hårdare pass, men jag brukar säga att alla kan kämpa när det går bra, de som tränar rent kämpar med dagsformen på ett helt annat sätt.
3. Det GÅR att få bättre resultat ren än någon på steroider, men enbart om han som (miss)brukar AAS inte har en jävla aning vad han sysslar med, eller om han är riktig latmask. Eller går in i väggen under PCT, det har jag också sett flera gånger. De liksom bara försvinner och kommer tillbaka ett år senare spinkigare än någonsin.

Men självklart ger AAS alltid ett försprång. I alla fall när det gäller muskelbygge och liknande.

Ska vi kolla på den här studien så trumfar AAS ren träning långväga. Du lägger till PCT, så du pratar om vad personen får behålla långväga. Det är fair.

En annan big deal är vad personen verkligen knaprar, det är som alla borde veta stor skillnad på verkliga grejer och köpta på nätet. För mig är det ofattbart hur någon kan nöja sig med någon "steroid" köpt av någon lirare på nätet
Citera
2017-07-30, 11:43
Medlem
Citat:

alltså den som gjort de här påståendena är ju riktigt efterbliven... det är klart som fan att du får ett försprång av steroider, det är ju därför vi tar det..

däremot så kan jag säga att de seriösa som tar steroider TRÄNAR HÅRDARE än natty... det är också en anledning till varför man tar det, för att som du säger så ökar din motivation, din arbets kapacitet vilket gör då att du tränar hårdare och din återhämtning blir bättre så du kan göra detta flera gånger i veckan istället för 1 gång i veckan...

jag kan inte tala för andra men jag lovar dig att jag tränar hårdare än 99 % av alla på gymmet men jag påstår fan inte att det är ett måste för att få resultat av steroider... jag tränar inte för att vara bättre än dom på mitt gym, jag tränar för att vara den bästa på scenen och då är det helt andra mentaliteter
Citera
2017-07-31, 23:59
Medlem
FreeThinkers avatar
Jag blev inte imponerad av testo only i 12 veckor. Kanske mitt gear inte var bra men vad vet jag?
Citera
2017-08-01, 08:05
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeThinker
Jag blev inte imponerad av testo only i 12 veckor. Kanske mitt gear inte var bra men vad vet jag?
Du får ju gärna berätta om dos per vecka, vilken typ av testo och från vilket lab...
Att testosteron inte skulle vara "ditt gear", finns inte på kartan. Testosteron är kroppens huvudsakliga anabola hormon. Om du inte svarade på testo under 12 veckor så finns det bara två alternativ:
1: Du har legat på mindre till betydligt mindre än 250mg per vecka.
2: Du har tryckt i dig olja som bara innehåller bråkdelen av vad etiketten påstår, alternativt inget alls.
Underdoserat testo är tyvärr vanligare än korrekt innehåll. Många lab har en batch som dom gjort sig ett namn på men efter nåt år när deras råmaterial börjar ta slut så fortsätter dom att prångla ut oljorna som med tiden blir mer och mer innehållslöst.
Och om dina grejer kommer från ett HG lab (dvs "äkta" grejer som är avsedda för apoteksföräljning), så är tyvärr risken än större att det du fått är skräp. Att få tag i äkta apoteksvaror kräver en del kunskap och tur från kundens sida.

Hur som helst så är jag säker på att alla som ligger på äkta testo i doser så låga som 250mg/vecka kommer få resultat som är betydligt bättre än om man skulle köra "ren" under dessa 12 veckor. Inte för att 250mg/vecka kommer orsaka helt superduper-chokerande resultat så kommer det definitivt ändå märkas markant i gymmet. Kanske inte på 6 veckor men absolut efter 12 veckor.
Visst finns det faktorer som SHBG (ett protein som binder testo och gör det "inaktivt"), men att man skulle ha så höga halter SHBG att det helt slår ut effekten av testo lär ju inte vara så troligt. Om man bevisligen har högt SHBG (efter blodprov) så motverkar man detta genom att lägga till 20-40mg Winstrol-tabbar per dag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in