• 1
  • 2
2017-07-29, 19:22
Medlem
Ravenboxs avatar
Hej Flashback, tnker inte ens g in p fr djup detalj ang. detta, men kort och gott, en tjej jag dejtade frra ret/en bit in p detta r hade uppenbara problem, bland annat EIPS/Bipolr typ 2.

Hon valde att vara otrogen och p s stt gra slut och sga upp bekantskapen fr ett par mnader sen, detta drog hon tillbaks genom att sga att det inte fanns ngon otrohet. 1 mnad efter s trffades vi och lg, 1 mnad efter detta s sa hon upp bekantskapen p nytt och sa att hon har trffat ngon annan en mnads tid.

Sen slutade hon fullstndigt att hra av sig, tills jag fick det hr meddelandet i PM fr drygt 2 veckor sedan:

Citat:
Relation med ett psyk fall
Jah lste precis din trd och damn, fan vad sjuk hon verkar vara! Hoppas verkligen att du inte r med henne lngre och inser att du r vrd mer! Hade jag ftt tag p henne, jag svr, jag hade slagit henne s hrt..! Hur sjuk fr man vara lixom? Helt galet haha
Aja, ville inte s mycket. Mest sga att jag knner med dig. Hoppas du mr bttre ass. Hoppas du slnger ivg ett litet meddelande eller ngot, du verkar skn

Jag tnkte inte mycket p det, det var uppenbarligen en tonrsflicka som srskriver och har ett ljligt skrivsprk, pratade lite med den hr "tonrstjejen" fr skojs skull, nr jag lessnade p hennes barnsliga beteende avsljade hon sig genom att sga en interngrej jag och exet hade, in fact, hon sa 1-2 sdana innan som jag inte tnkte p allt fr mycket, men den tredje var verkligen den som satte spiken i kistan.

Jag blev frtvivlad och sa hennes namn, ungefr som "VAD I HELVETE AMANDA*" (*Amanda r inte hennes riktiga namn)

Vad gr mnniskan d? Hon rapporterar det inlgget jag skrev hennes namn, trots att hon har 0 inlgg p kontot, fr att modsen skulle stnga av mig.
Varfr i hela friden gr hon detta? Fr att jvlas? Sparka p ngon som redan ligger?

Hur sjuk fr man vara.

Iallafall, vi snackade 2 dagar efter att hon hade avsljat sin identitet och hon hvdar att hon saknar mig, eller tminstone saknar sexet och knner sig ensam, sedan har hon mage att frga om jag skulle kunna lna henne 6000, nr jag frgade "till vad?" s sa hon "inget, jag frgar ngon annan, ville bara veta vad du skulle svara".... senare den kvllen frsker jag f tag i henne och undrar hur det r, iom. att hon berttade att hon mdde dligt... d skriver hon runt 1-tiden (nr jag inte har skrivit p ett tag)
och sger "Jag r ju uppenbarligen upptagen, (med ngon annan) s sluta skriv"... Fyfan.

Nu har hon inte svarat p ngra dagar men gr in och ppnar sin flashback 1 gng per dygn eller s. Fyfan jag har aldrig knt ett behov utav hmnd s stort som nu.

Vad hade ni gjort? Det gr uppenbarligen inte att blocka henne/glmma henne om hon skall dra in mig i hennes liv gng p gng bara fr att f mig att m dligt utan henne.
Citera
2017-07-29, 19:55
Bannlyst
Du br ta en lng paus ifrn allting. G stone cold p allt vad sociala medier heter och dona lite med ditt eget.

Hon r en katt. Nu doppar hon tassen i vattnet fr att se om det fortfarande r varmt. r det varmt s drar hon ivg ett tag och nrmar sig sakta igen.

Hon r inget psykfall, hon r en ts.
Citera
2017-07-29, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
(FB) Relation med psykfall.
(FB) Jdrans ex och hans fasoner
(FB) Det sjuka flashback-paret strikes again

Skert att hon inte r ett psykfall? (Nej mods, jag sger inte att detta r mitt ex.. ven om det nu kanske r det, jag sger bara att det r ytterst relevant i sammanhanget att hon ocks r en bov i det hr dramat).

Jag frstr vad du menar, men nu r det s att jag vill avliva lilla kissemissen fr att hon kommer och river mig nr jag inte har bett om hennes nrvaro, fr kissemissen r lite sinnessjuk.

Javisst, hon kanske r ett psykfall p andra plan.
Men det du nmner i den hr trden r typiskt kvinnligt beteende. Det har ingenting med diagnoser att gra.

Du nmnde att du ringde henne och daltade med henne. Big nono att ringa och agera psykolog nr DU har blivit dumpad. Lt henne ta tag i precis allting sjlv. Var inte den du var i frhllandet.

"ville bara veta vad du skulle svara" skrev hon. Det stmmer. Hon doppar tassen i vattnet och ser om du finns dr.
Finns du dr, s gr du det okej fr henne att fortstta trffa den nya killen och ha dig som backup.

Cut all ties. Lt henne lalla runt med den nya fjanten. Dom flesta killar hon kommer mta r amatrer i vilket fall och hon kommer sakna din nrvaro efter ett tag. Surt sa rven nr hon mrker att du r upptagen med att stta tnderna i andra kissemissar.

Det knns sjlvklart frjvligt nu. Antagligen blir du butthurt ver att hon "gtt vidare" redan men inte du. Men vem vet? Om ett halvr kanske du inte skulle vilja ha henne tillbaka nr hon kommer tassandes igen. Eller s r du njd med livet d och r en "bttre mnniska".
Citera
2017-07-29, 20:14
Medlem
Citat:
Hej Flashback, tnker inte ens g in p fr djup detalj ang. detta, men kort och gott, en tjej jag dejtade frra ret/en bit in p detta r hade uppenbara problem, bland annat EIPS/Bipolr typ 2.

Hon valde att vara otrogen och p s stt gra slut och sga upp bekantskapen fr ett par mnader sen, detta drog hon tillbaks genom att sga att det inte fanns ngon otrohet. 1 mnad efter s trffades vi och lg, 1 mnad efter detta s sa hon upp bekantskapen p nytt och sa att hon har trffat ngon annan en mnads tid.

Sen slutade hon fullstndigt att hra av sig, tills jag fick det hr meddelandet i PM fr drygt 2 veckor sedan:

Jag tnkte inte mycket p det, det var uppenbarligen en tonrsflicka som srskriver och har ett ljligt skrivsprk, pratade lite med den hr "tonrstjejen" fr skojs skull, nr jag lessnade p hennes barnsliga beteende avsljade hon sig genom att sga en interngrej jag och exet hade, in fact, hon sa 1-2 sdana innan som jag inte tnkte p allt fr mycket, men den tredje var verkligen den som satte spiken i kistan.

Jag blev frtvivlad och sa hennes namn, ungefr som "VAD I HELVETE AMANDA*" (*Amanda r inte hennes riktiga namn)

Vad gr mnniskan d? Hon rapporterar det inlgget jag skrev hennes namn, trots att hon har 0 inlgg p kontot, fr att modsen skulle stnga av mig.
Varfr i hela friden gr hon detta? Fr att jvlas? Sparka p ngon som redan ligger?

Hur sjuk fr man vara.

Iallafall, vi snackade 2 dagar efter att hon hade avsljat sin identitet och hon hvdar att hon saknar mig, eller tminstone saknar sexet och knner sig ensam, sedan har hon mage att frga om jag skulle kunna lna henne 6000, nr jag frgade "till vad?" s sa hon "inget, jag frgar ngon annan, ville bara veta vad du skulle svara".... senare den kvllen frsker jag f tag i henne och undrar hur det r, iom. att hon berttade att hon mdde dligt... d skriver hon runt 1-tiden (nr jag inte har skrivit p ett tag)
och sger "Jag r ju uppenbarligen upptagen, (med ngon annan) s sluta skriv"... Fyfan.

Nu har hon inte svarat p ngra dagar men gr in och ppnar sin flashback 1 gng per dygn eller s. Fyfan jag har aldrig knt ett behov utav hmnd s stort som nu.

Vad hade ni gjort? Det gr uppenbarligen inte att blocka henne/glmma henne om hon skall dra in mig i hennes liv gng p gng bara fr att f mig att m dligt utan henne.

Sluta ragga luder frn krogen och internet. Byt nummer och stng av sina sociala medier.
Citera
2017-07-29, 20:46
Bannlyst
Citat:
Det du skriver lter ju sjlvklart alldeles riktigt, jag knner mig oerhrt naiv som svarade henne "Du vet ju att jag alltid kommer att finnas" "Jag vet" sger hon, och knner sig berttigad att behandla mig shr?

Fyfan.

Blir hanrejad ala Snape i harry potter.

Hon kommer tillbaks till mig och spelar p mina knslor och uttrycker att hon r svag och utsatt..

Hon erknner och jag fortstter att spela ett dumt spel. Cut all ties, yeah okay. Jag vill mrda henne, how about them apples?

"du vet att jag alltid kommer att finnas"
"fr att mrda dig"

Lter hlsosamt att g tillbaks till.

Hon r svag och utsatt. Men d fr hon hitta ngon ny att hjlpa henne med det om det du har inte duger...

Lr dig att sga ifrn ordentligt. Stll krav, och om dom inte respekteras s ta mer avstnd.
Mitt ex haffade jag igenom att sga "hr inte av dig om du inte har ngot vettigt att sga". Nr hon gjorde slut sen s uttryckte jag samma nskan nr hon hll p som din gr nu. Vips s blev hon ivrigare att skriva.
Varfr?
Jo, fr att tjejer vill att man bestmt sger ifrn nr hon leker med en mentalt.
Inget mrda, inget sl, inget vldta, ingen hmnd. "detta r vad jag vill. Duger det inte s tjofljt. Det var kul s lnge det varade..".
Citera
2017-07-29, 21:10
Bannlyst
Citat:
Good point.

Jag sger det mest fr att hon skall frst, mess with the bull and you'll get the horns.

Jag r inte rdd fr henne som hon r rdd fr mig, hon har ingenting att anvnda sig utav lngre.
Hon kan varken f en ofredande-anmlan igenom (pga. att det r hon som ofredar mig mer eller mindre). r inte ens rdd fr att hon ska outa mig hr, vilket jag nd gr s bra sjlv, men vill att hon skall veta, tnker hon dra ner mig i skiten s skall jag fortstta simma nert fr att se hur lnge hon vgar hlla kvar.

Till ditt eget frtret.

Ledsen att behva sga det. Men det dr r inte en Bull. Det r bara rdda sm hundar som gr utfall.

En drake lyfter i motvind
Citera
2017-07-29, 21:41
Bannlyst
Citat:
Jag r den tyste frstr du, det "lejonet" med oerhrd disciplin och tlamod, men jag knner av nr jag brjar nrma mig grnsen.. och det brjar alltid med att jag sger ngot, som nu, sen frstr jag ngot.. antingen ngot fysiskt som en vgg, en drr, en porslinsskl.. eller varfr inte ett frhllande eller ett lfte? Sen klappar jag hnderna hrt mot varandra fr att f igng blodcirkulationen, sen knuffar jag, stryper, slr..

Det hade rckt med att du skrev "jag r instabil" s hade man frsttt.

Citat:
Som sagt, den enda gngen jag faktiskt knde att hon frstod var efter att hon hade spottat mig i ansiktet och sa att hon aldrig lskade mig, och att hon stnade som hon gjorde nr vi hade sex var fr att hon tnkte p dom andra killarna hon lg mig..

Nejdu. Det r fr ltt att provocera dig. Det dr r inget ett lejon skulle reagera p..
"det gjorde jag med "
"mrkte att du hatade det nr du frustade mitt namn mellan stnen "
Eller
"Frstod det.. Sjlv s var mina stn egentligen suckar.. Jag blev frustrerad nr det kndes som att doppa en falukorv i ett svart hl..."

Hon ville "skada" dig fr att hon var frustrerad p dig. Antagligen ville hon bara att du skulle sl dig ner och lyssna.
Citera
2017-07-29, 21:47
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Det hade rckt med att du skrev "jag r instabil" s hade man frsttt.

Nejdu. Det r fr ltt att provocera dig. Det dr r inget ett lejon skulle reagera p..
"det gjorde jag med "
"mrkte att du hatade det nr du frustade mitt namn mellan stnen "
Eller
"Frstod det.. Sjlv s var mina stn egentligen suckar.. Jag blev frustrerad nr det kndes som att doppa en falukorv i ett svart hl..."

Hon ville "skada" dig fr att hon var frustrerad p dig. Antagligen ville hon bara att du skulle sl dig ner och lyssna.
Jag besvras inte srskilt mycket ver ditt trams, s du fr vl avgra sjlv. Nr hon skrev vid ett tillflle "frresten, du borde kolla dig, har varit med en del andra under tiden jag var ihop med dig"
svarade jag henne "klart du har"
"det var inget jag bara sa"
"Man kan inte f ngot man redan har, du frstr, jag har varit med en del brudar sjlv"

Jag vet hur dom skall tas, det r tystnaden jag inte tl. Men jag erknner att hon fr in psykiska trffar p mig, annars hade jag inte startat den hr trden. Jag vill bara att det skall sluta, innan jag faktiskt gr ver den dr osynliga grnsen.
Citera
2017-07-29, 22:02
Bannlyst
Citat:
Jag besvras inte srskilt mycket ver ditt trams, s du fr vl avgra sjlv.

Jag vet hur dom skall tas, det r tystnaden jag inte tl. Men jag erknner att hon fr in psykiska trffar p mig, annars hade jag inte startat den hr trden. Jag vill bara att det skall sluta, innan jag faktiskt gr ver den dr osynliga grnsen.

Jag behver inte hra er historia.

Och jag r inte hr fr att besvra dig. Jag sger enbart som det r.

Hon r antagligen din kryptonit och du r alldeles fr knslosam. Och instabil. Jag har gett dig tipset frut att bli stabilare, hoppas du tar det.

Jag menar c'mon.. Det hon sa var det ldsta knepet i boken och du frskte strypa henne.

Jmfr det med att ngon sger "du har den minsta prinskorv jag ngonsin har sett!" nr du precis har gjort slut. Du vet att du har stor kuk, s kommentaren r skrattretande. Personen r butthurt och greppar efter halmstrn.

Ls nu: "hon hade spottat mig i ansiktet och sa att hon aldrig lskade mig, och att hon stnade som hon gjorde nr vi hade sex var fr att hon tnkte p dom andra killarna hon lg med..".

Citera
2017-07-29, 22:09
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Jag behver inte hra er historia.

Och jag r inte hr fr att besvra dig. Jag sger enbart som det r.

Hon r antagligen din kryptonit och du r alldeles fr knslosam. Och instabil. Jag har gett dig tipset frut att bli stabilare, hoppas du tar det.

Jag menar c'mon.. Det hon sa var det ldsta knepet i boken och du frskte strypa henne.

Jmfr det med att ngon sger "du har den minsta prinskorv jag ngonsin har sett!" nr du precis har gjort slut. Du vet att du har stor kuk, s kommentaren r skrattretande. Personen r butthurt och greppar efter halmstrn.

Ls nu: "hon hade spottat mig i ansiktet och sa att hon aldrig lskade mig, och att hon stnade som hon gjorde nr vi hade sex var fr att hon tnkte p dom andra killarna hon lg med..".

Det var sammanhanget som strde mig, det faktum att hon erknde att hon lg med 7 killar p 4 dagar efter ett lkarbesk (hon hade en derealisation-episod, nstintill psykotisk dr hon upplevde att hon hade en hjrna i hlen bland annat hon frskte stympa med hjlp av ett vasst freml+en tndare)... vi skulle g ut fr ett ta ett glas vin, nr vi kom hem p kvllen hade jag tagit ngestdmpande+alkohol s var lite dizzy och ville sova, d sa hon "jag r p brkhumr", efter ett 7 timmars brk, sklart jag var rtt mr.. s var tvungen att sga ifrn, det var "jag lskar inte dig" som triggade mig mest, det var d jag faktiskt gav henne en rfil s att hon fick en liten bltira, det var d jag strp henne.

Hon visste vad hon gav sig in p, hon testade mig helt enkelt, och jag svarade.

Hon frsker torterar mig, och egentligen r det hon som torterar sig sjlv.

Min kuk r rtt liten, men den luktar som en stor. Och det har inte varit ngot fel p den tidigare nr det skall straffknullas Kom igen, hon sger sjlv att hon saknar sexet och inte mig.

Skmt sido, jag frstr dig, och jag antar du har varit med om liknande sjlv.. men en sak r sker, det r inte ltthanterligt.
Nej, jag r inte srskilt stabil, det har jag vl sagt hela tiden.. men ven jag kan tappa kontrollen till den grad att jag inte lngre vet vem jag r, det r d jag r som farligast.
Citera
2017-07-29, 22:15
Medlem
snowdusts avatar
Citat:
Hon frsker torterar mig, och egentligen r det hon som torterar sig sjlv.

Tvrtom, det r vl du som torterar dig sjlv..
troligtvis bryr hon sig inte om dig fr 5 re ven om det verkar s, hon vill bara ha nn sorts bekrftelse att du fortfarande gillar henne. Det strker vl hennes ego eller nt

Dremot r du bara pinsam. Du verkar sjukt efterhngsen och serist, rcker det inte nu? du har vl gjort typ 3 lnga trdar om henne redan. Du framstr som en efterhngsen/ngot creepy stalker eller liknande.

edit: fr dessutom en konstig knsla av att det r du sjlv som skrivit trdarna dr "hon" skriver om dig. Ni skriver p ngot stt liknande och anvnder samma sorts styckeindelning och meningsupppbyggnader. Vilket gr att du knns nnu mer creepy alternativt troll
Senast redigerad av snowdust 2017-07-29 kl. 22:18.
Citera
2017-07-29, 22:21
Bannlyst
Om hon r p brkhumr finns det bara ett stt. Smisk ver knna

Det r klart att det inte r ltthanterligt nr man befinner sig mitt i skiten. Men ge det ngot r och frsk reflektera ver saker DU gjorde fel. S blir det lttare och bttre i framtida frhllanden.

Det enda man kan frndra r sig sjlv, s lgg mer energi p det n vad "andra gr emot en "
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in