Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-29, 12:43
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
De sex "svenska" männen ...
Precis, de är nog araber egentligen.
Citera
2017-07-29, 12:50
  #14
Medlem
Lustigt att de inte lyckas ta sig över världens lättaste gräns att ta sig över. Fy fan vad norsk gränspolis är bra. Vilken lyckad lördag de 14 svenska demonstranterna fick.
Citera
2017-07-29, 12:52
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
En otrolig skandal, givetvis, att den norska gränskontrollen griper helt laglydiga svenska medborgare för att de misstänker att de ska uttrycka åsikter och inget annat! Löfvén måste väl reagera?

Dom har ansökt hos polisen (Nordfront ) och blivit nekade att genomföra en demonstration , och då är det ju en olaglig handling delta i demonstationen om polisen inte gett tillåtelse till det,så dom har all rätt neka dom och skicka tillbaka dom till Sverige.

edit: men du var ironisk kanske?
__________________
Senast redigerad av pederN 2017-07-29 kl. 12:54.
Citera
2017-07-29, 12:56
  #16
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Dom har ansökt hos polisen (Nordfront ) och blivit nekade att genomföra en demonstration , och då är det ju en olaglig handling delta i demonstationen om polisen inte gett tillåtelse till det,så dom har all rätt neka dom och skicka tillbaka dom till Sverige.
Polisen har bara hittat på att de skulle delta i en demonstration i Fredrikstad (där de förbjöds). Ett svepskäl. Löfvén bör stärka gränsskyddet och förbjuda norrmän att resa in i Sverige tills den här skandalen har retts ut och ansvariga lagförts. Vi kan inte ha ett förhållande till Norge där de helt godtyckligt internerar svenska medborgare, samtidigt som norska medborgare helt fritt har tillgång till den svenska demokratin. Lika för lika.
Citera
2017-07-29, 12:59
  #17
Medlem
fishANDchipss avatar
Vad ska vi med yttrandefrihet till om den inte gäller? Låt NMR demonstrera och bemöt dom med fakta och argument istället för att sy igen munnen på dom.
Citera
2017-07-29, 13:01
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Polisen har bara hittat på att de skulle delta i en demonstration i Fredrikstad (där de förbjöds). Ett svepskäl. Löfvén bör stärka gränsskyddet och förbjuda norrmän att resa in i Sverige tills den här skandalen har retts ut och ansvariga lagförts. Vi kan inte ha ett förhållande till Norge där de helt godtyckligt internerar svenska medborgare, samtidigt som norska medborgare helt fritt har tillgång till den svenska demokratin. Lika för lika.

Nej, det är någon speciell dag i Norge , som är populär bland högerextrema, och det visste polisen om och därför hade man extra koll vid gränserna , det stod också i någon artikel jag läste att flera högerextrema grupper (inte bara svenska) hade ansökt hos polisen att göra någon march men fått avslag

edit: här läste jag http://www.vk.se/2059463/norsk-polis...kar-utgor-fara
Citera
2017-07-29, 13:15
  #19
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nej, det är någon speciell dag i Norge , som är populär bland högerextrema, och det visste polisen om och därför hade man extra koll vid gränserna , det stod också i någon artikel jag läste att flera högerextrema grupper (inte bara svenska) hade ansökt hos polisen att göra någon march men fått avslag

edit: här läste jag http://www.vk.se/2059463/norsk-polis...kar-utgor-fara
Norge har alltså infört förbud för svenskar med vissa åsikter att resa in i landet under vissa dagar. En otrolig skandal. 14 svenska medborgare har nu suttit internerade i snart ett dygn utan något som helst giltigt skäl. Fruktansvärt obehagligt.
__________________
Senast redigerad av baggebo1 2017-07-29 kl. 13:44.
Citera
2017-07-29, 13:18
  #20
Medlem
baggebo1s avatar
Observera att jag inte skojar när det gäller Löfvén och reaktioner. Jag är medveten om att han inte kommer att göra något, men mina åsikter om vad han borde göra är inte orimliga. Hade Ryssland fängslat 14 svenska medborgare och internerat dem helt utan anledning hade vi sett krigsrubriker i media nu och Löfvén hade kallat in den ryske ambassadören.
__________________
Senast redigerad av baggebo1 2017-07-29 kl. 13:20.
Citera
2017-07-29, 13:19
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Norge har alltså infört förbud för svenskar med vissa åsikter att resa in i landet under vissa dagar. En otrolig skandal. 16 svenska medborgare har nu suttit internerade i snart ett dygn utan något som helst giltigt skäl. Fruktansvärt obehagligt.

Vad snackar du om? om polisen nekat dom att demonstrera och dom blir stoppade vid gränsen med material i bilarna som kan användas vid demonstrationer , då har polisen rätt skicka tillbaka dom till sverige om dom anser att dom kan utgöra en fara vid en demonstration.
Det är ju självklart.
svenska polisen har rätt slänga ut norrmän om dom åker över till sverige och krökar och lever jävel också, inget konstigt med det.
Citera
2017-07-29, 13:22
  #22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Vad snackar du om? om polisen nekat dom att demonstrera och dom blir stoppade vid gränsen med material i bilarna som kan användas vid demonstrationer , då har polisen rätt skicka tillbaka dom till sverige om dom anser att dom kan utgöra en fara vid en demonstration.
Det är ju självklart.
svenska polisen har rätt slänga ut norrmän om dom åker över till sverige och krökar och lever jävel också, inget konstigt med det.
Fast de har inga som helst bevis för att de skulle begå några olagligheter. Det enda de säger är att de har felaktiga åsikter för att röra sig i Norge under dagen.

Sen har de heller inte bara "inte släppt in dem". De har gripit och internerat dem.
Citera
2017-07-29, 13:25
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fast de har inga som helst bevis för att de skulle begå några olagligheter. Det enda de säger är att de har felaktiga åsikter för att röra sig i Norge under dagen.

Sen har de heller inte bara "inte släppt in dem". De har gripit och internerat dem.

Dom är ju rädd för konfrontationer , man vill ju undvika kravaller,jag tycker det är klokt, tror inte det är så populärt bland norrmännen att nazister går öppet på gatorna, ganska stor risk för bråkigheter.

edit: Gripit vet jag inte, det är ju inte så att det blir rättegång precis,dom kommer förhöra dom och sedan utvisa dom ur landet.
Citera
2017-07-29, 13:30
  #24
Medlem
baggebo1s avatar
NMR var nog ändå 50-60 pers i Kristiansand idag. Om man nu misstänkte att de 14 skulle begå brott genom att dela flygblad så borde väl alla dessa i Kristiansand ha anhållits för att ha gjort det man misstänkte att de 14 skulle kunna komma att göra? Eller erkänner man genom att inte gripa någon av de som verkligen demonstrerar att de 14 inte skulle genomföra något brottsligt. Ja. Såklart.

https://www.nordfront.se/just-nu-kro...istiansand.smr
__________________
Senast redigerad av baggebo1 2017-07-29 kl. 13:33.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback