2017-07-29, 20:14
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=suAhGfVr_4U

Just saying..
Citera
2017-07-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnetbord
Hur orkar man ha barn i 20 år?

Känna sig tvingad att jobba heltid i 20 år pga barnen, inte kunna resa hur man vill ensam, frun kan lämna när som helst och då står man där med barnen varannan vecka... Känna sig bunden till staden barnet föddes osv...

Det är därför krog och internet luder jagar sponsorer.
Citera
2017-07-29, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blissummer
"The myth of the bonding effect of babies on marriage has been shattered through well-documented research. The American Sociological Association recently conducted a study on this very topic and found that parents are more likely to be depressed than their childfree counterparts. In fact, people without kids were happier than any other group, including empty nesters."

https://www.psychologytoday.com/blog/complete-without-kids/201103/fact-or-fiction-childfree-couples-are-happier-couples-kids
Var hittar man den studien? Källan, tack.
Citera
2017-07-29, 20:49
Medlem
En del män är mogna för att skaffa barn när de är 20+. Andra när de är 40+ eller aldrig.
Väldigt individuellt skulle jag vilja påstå.

Själv var jag drygt 20 men DEFINITIVT inte mogen för detta.
Nu dock, så är jag bara tacksam över att ha varit en ung förälder och att ålderskillnaden mellan mig o barnen inte är så stor.

Vidare så kan jag nu (eftersom jag in är så lassgammal) köra ett varv till i krogsvängen och åka på spritsemstrar. Finns många unga snygga brudar som tänder på fullvuxna män
Citera
2017-07-29, 20:56
Medlem
Lite meningen med livet för min del. Jag har inga barn för stunden men kommer om några år när jag känner mig redo.

När du dör så kommer det enda som finns kvar av dig vara dina barn .
Citera
2017-07-29, 23:44
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
När du har ditt barn i din famn kommer svaret. Det är omöjligt att beskriva en känsla som är så tydligt kopplat till föräldraskapet. Naturen har skapat det bandet, annars skulle människan som art har svårt att överleva.
Citera
2017-08-03, 09:53
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:

Känna sig tvingad att jobba heltid i 20 år pga barnen, inte kunna resa hur man vill ensam, frun kan lämna när som helst och då står man där med barnen varannan vecka... Känna sig bunden till staden barnet föddes osv...

Barnen växer och kraven ändras därmed ständigt. En unge på ett år har helt andra behov än en tvååring, som i sin tur skiljer sig stort från en fyraåring osv.

Vi jobbar heller inte heltid pga barnen, förstår inte varför vi skulle behöva det?

Både jag och min fru reser ensamma. Barnvakter osv går att lösa. Om ungarna får en vecka på landet med farmor blir de bara glada.

Frun kan alltid lämna, du får väl se till så att det inte sker?

Jag känner mig inte bunden till staden där barnen föddes. Folk har flyttat med sina ungar tidigare och kommer fortsätta med det. Men det kan vara smart att sätta timingen, dvs inte flytta mitt i en termin eller mellan årskurs 8 och 9 osv, utan när det blir med naturligt (exvis så att ungen börjar gymnasiet i den nya staden osv).

Känns mer som om du har svårt att komma till ro med att rota dig någonstans?
Citera
2017-08-03, 10:28
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Att skaffa barn betyder att man sätter sig själv i andra hand.
Jag kan säga att det är värt det och den känslan blir tydligare ju äldre du blir.
Mycket av problemen med dagens västerländska ungar är att föräldrarna dragit detta för långt och resultatet är bortskämda/curlade ungar som förblir barn tills de är 30-40.
Barn ska inte styra ens liv utan vara en del utav´et...

Men för att återgå till topic så är nu baksidan att dessa bortskämda/curlade ungar (Ts?) inte själva vill ha barn för det är de för egoistiska för och kan inte tänka sig den uppoffringen som det innebär(?).
Många är nuförtiden själva "barn" så länge så när de väl är redo (mentalt) är kroppen för gammal och fertiliteten alldeles för låg.

Barn behöver inte betyda att man lägger livet på hyllan, visst är småbarnsåren påfrestande men det behöver inte betyda 20år (eller som idag, ~30år) det väljer man själv beroende på hur man uppfostrar dessa ungar.
Senast redigerad av Tuvtramp 2017-08-03 kl. 10:51.
Citera
2017-08-04, 15:22
Medlem
Jag är själv ofrivilligt barnlös, men de flesta föräldrar jag har talat med, har sagt att det är omöjligt att förstå, hur det känns att ha barn, om man inte har det själv. En del har sagt att det var bättre än de hade tänkt sig, och en del har sagt att det var värre.

Missförstå mig inte nu, men jag vill påminna om det gamla ordspråket "Har man tagit fan i båten, så får man ro honom i land".
Citera
2017-08-05, 00:57
Medlem
gersmans avatar
Citat:

Du menar ansvar. Knepigt när man helst kollar netflix och äter popcorn. Gissning - Du har inte gjort lumpen på 80-talet, du fuskar på prov, du tränger dig i köer och du sitter med mobilen på bussen/tåget.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in