Citat:
Ursprungligen postat av
Mafiosos
Jag är inte helt säker. Har Teknikbyrån som leverantör i pappren men av deras hemsida att tyda verkar IP Only driva deras numera?
oklart, jag hade ringt teknikbyrån, de lär hänvisa bort dig illa kvickt ifall iponly tagit över allt än.
Citat:
Ska nog pröva en gång till. Med lite olika kablar. Har provat, Laptop till uttag. Samt provat uttag-router sen laptop. Även provat att köra mobilen mot routern.
Jag får ju iallafall att något är inkopplat annars hade min kabel varit rödkryssad i Windows. Får nämligen identifiering sker osv.
Då är det väl förmodligen en aktivering som saknas, kan ju hända att det fortfarande är teknikbyrån som man måste beställa hos om iponly inte tagit över allt. Eftersom du säger att din adress saknas på deras sida så tror jag väldigt mycket på det.
Citat:
Ska nog ringa. Har nyss även smsat ordförande. Borde jag smsa någon annan i styrelsen? Ledamot eller Sekreterare? Vem bör ha detta som ansvar?
Jag hade mailat en fråga om hur jag beställer internet, sen hade jag lämnat dom utanför om den inte visade sig att något är trasigt som de bör fixa.
Citat:
Kollade mitt prospekt. Det står att det är Bredband draget till Lgh? Men jag har RJ45 uttag och har för mig att någon nämnde Fiber.
Fiber är ett mode-ord för alla som inte jobbar det. Är det dragit fiber till en fastighetswitch i huset och sen lite vanliga nätverkskablar från den till lägenheterna så kallar folk det för fiber. Vilket är fel eftersom det är koppar... men det gör inget. Det är inte sämre i dagsläget. Om väldigt väldigt många år där man behöver hastigheter större än 1000 mbit/s så kanske det är ett problem. Men koppar är stöttåligare och lättare att laga än fiber.