Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-28, 02:10
  #1
Medlem
Hej allihopa!

Jag behöver verkligen hjälp angående min mikrofon på mitt Logitech G933 headset. Det är som så att mikrofonen tar inte upp något ljud alls. Det finns inga utvändiga skador som syns på mikrofonen, det finns inga skador på själva headsetet. Jag satt lugnt och sansat en kväll/natt och snackade lite skit med polarna över Discord. Mikrofonen fungerade helt klockrent då. Men dagen efter när jag skulle prata med mina polare så tog mikrofonen inte upp ljud ALLS. Vad kan ha hänt under en natt? Den gick ifrån att funka HELT klockrent till att vara stendöd. Kan det ha varit så att mikrofonen helt enkelt har dött men med en förfärligt konstig "timing"?

Detta har hållit på under några månader nu, anledningen till att jag inte har sökt efter hjälp förens nu är för att jag har nämligen försökt att åtgärda problemet på egen hand, vilket inte har fungerat. Windows detectar mikrofonen som om inga problem finns! Har som sagt försökt åtgärda detta problemet själv så jag har provat det mesta utan framgång. När mikrofonen är uppdragen så lyser den rött, och när den är nerdragen så slutar den lysa rött. Precis som det ska vara. (Kan tillägga att när den är uppdragen så lyser den inte rött ibland.) Ställ gärna frågor ifall det är något mer ni vill veta!
ALL hjälp uppskattas. Vad fan tror ni kan ha hänt?

Mvh
__________________
Senast redigerad av RodisPodis 2017-07-28 kl. 02:13.
Citera
2017-08-02, 19:02
  #2
Medlem
Ingen?
Citera
2017-08-03, 09:16
  #3
Medlem
janwindahls avatar
Flyttar till lämpligare forumdel.

Hörlurar --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera
2017-08-10, 16:37
  #4
Medlem
bump
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback