Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-27, 17:35
  #1
Medlem
dutys avatar
Tja,

Vilken klubb rekommenderar ni om man är sugen på house/electro med lite hiphopinslag. Klubben måste vara 18årsgräns då en i sällskapet inte är 20+.

Ace, Colosseum, Göta, Kristall, Toxic, Marquise (20?). Tror dessa är 18 och bör vara intressanta, har dock ingen erfarenhet av de flesta.

tipsa, tack!
Citera
2017-07-27, 18:51
  #2
Medlem
sparvsylts avatar
Marquise är värdelöst och Colosseum är som ett mellanstadiedisco med alkohol, resten har jag aldrig varit på. Måste jag välja så blir det Colosseum då de finns flera olika golv med olika musikstilar vilket nog passar er.
Citera
2017-08-02, 16:51
  #3
Medlem
JoeBidens avatar
Ifall man inte "känner" någon på insidan, är under 20 eller saknar pengar är Colosseum faktiskt det bästa alternativet. Jävligt stort är det, rimliga priser och flera olika dansgolv. En blandning av människor i olika åldrar också. Ok vakter.

Citera
2018-06-25, 23:12
  #4
Medlem
Bumpar denna, vilken klubb skulle rekommenderas till någon som nyligen fyllt 18, inte har några kontakter och egentligen bara vill få ett ligg med någon i samma ålder? Ser inte heller ut som 20 om jag säger så. Inte riktigt säker så vad man ska göra på sommarlovet (rätt få vänner som är 18) men antar att det kan va kul att gå på klubb.
Citera
2018-06-28, 20:03
  #5
Medlem
Jag kör alltid Solidaritet på onsdagar då dom har öppet för 18 åringar. Andra dagar är det 20. Helger vet jag typ inga bra ställen eftersom jag personligen hatar Colosseum.
Citera
2018-06-28, 21:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubergrym
Jag kör alltid Solidaritet på onsdagar då dom har öppet för 18 åringar. Andra dagar är det 20. Helger vet jag typ inga bra ställen eftersom jag personligen hatar Colosseum.

Ok tack! Finns det ens något annat ställe än colosseum som har 18 års gräns på helgerna?
Citera
2018-06-28, 22:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drRANDOO
Ok tack! Finns det ens något annat ställe än colosseum som har 18 års gräns på helgerna?

De gör de definitivt, men kommer inte på några nu. Har väl glömt bort eftersom mina polare är sämst o knappt vill dra ut längre.

Annars går det alltid att fixa lista om du känner nån brud eller nåt som är inkastare eller liknande, så kan man komma in på 23+ klubbar som 18-åring.
Citera
2018-06-29, 16:17
  #8
Medlem
Stockholms nattliv suger. Som svar på frågan: Colloseum, Sense, Estelle. De två sistnämnda är enligt mig inte värda ett besök.

Uppenbarligen känner du ingen vän eller vakt som kan lösa in dig så mitt råd är att samla några vänner och gemensamt köpa ett bord. Sett till mängden alkohol är det värt det och bättre chanser för att få ligga, det är alltid roligare.

Om det bara är en i sällskapet som är under 20-21 brukar man kunna göra undantag, beroende på hur ni ser ut och beter er. Ta gärna med er brudar så vi andra slipper en korvfest som det ofta är i Sthlm.
Citera
2018-06-29, 16:50
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeyserSozemdf
Uppenbarligen känner du ingen vän eller vakt som kan lösa in dig

Så mitt råd är att samla några vänner och gemensamt köpa ett bord. Sett till mängden alkohol är det värt det och bättre chanser för att få ligga, det är alltid roligare.

Ta gärna med er brudar så vi andra slipper en korvfest som det ofta är i Sthlm.

1: Om jag skulle göra det vad vinner man på det? Vill ju gå på 18 års klubbar och har inget emot att stå i kö och kommer man tidigt får man väl gratis inträde?

2: Hur mycket tror du notan går på då per person jämfört med vanligt?

3: Skall bli!
Citera
2018-07-01, 22:58
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drRANDOO
1: Om jag skulle göra det vad vinner man på det? Vill ju gå på 18 års klubbar och har inget emot att stå i kö och kommer man tidigt får man väl gratis inträde?

2: Hur mycket tror du notan går på då per person jämfört med vanligt?

3: Skall bli!

1. Ni kommer in på klubben (även om någon i sällskapet är under 20), ni slipper att stå i kö och betala inträde. Ni har det roligare då ni har mycket alkohol och har en känsla av "makt", festen kretsar kring er. Självklart skiljer sig detta från klubb till klubb beroende på hur det är upplagt.

Ja, står man tidigt kommer man in gratis, men då har du inte heller möjligheten till att föra ordentligt på ett billigt ställe så det jämnar ut sig.

2. Skiljer sig också från klubb till klubb, på Colloseum och Estelle är det så lite som (minst) 3k och Solidaritet ca 8k. Men räkna på 1-1.5k per skalle om du ska till ett vettigt ställe och då får du bra med dricka, mer prisvärt än om du skulle köpa samma mängd alkohol i baren.

Jag tror att du borde gå till Colloseum, det är ett bra ställe för 18 åringar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback