Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-01-07, 21:16
  #1
Medlem
Kitzbühels avatar
Sitter o lyssnar på NHLradio fr. Rangers vs Panthers och kommentatorerna är helt lyriska över King Henrik som hittils har stoppat alla 37 skott fr. Florida.

Killen är rookie i NHL, Han spelar i ett lag som inte har rosat marknaden. Han är redan totalälskad av den kräsna MSG publiken.

När tror ni han kommer allmänt ses som världens bästa målvakt?

Jag tycker redan han är nr.1 i delad ledning med Martin Brodeur, men vad tror ni?
Nästa säsong? Efter denna?
Citera
2006-01-07, 21:21
  #2
Avstängd
edbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Sitter o lyssnar på NHLradio fr. Rangers vs Panthers och kommentatorerna är helt lyriska över King Henrik som hittils har stoppat alla 37 skott fr. Florida.

Killen är rookie i NHL, Han spelar i ett lag som inte har rosat marknaden. Han är redan totalälskad av den kräsna MSG publiken.

När tror ni han kommer allmänt ses som världens bästa målvakt?

Jag tycker redan han är nr.1 i delad ledning med Martin Brodeur, men vad tror ni?
Nästa säsong? Efter denna?

Har Du nagon lank dit...?...Vore kul att lyssna pa...
Citera
2006-01-09, 04:01
  #3
Medlem
[quote=Kitzbühel]Sitter o lyssnar på NHLradio fr. Rangers vs Panthers och kommentatorerna är helt lyriska över King Henrik som hittils har stoppat alla 37 skott fr. Florida.

Killen är rookie i NHL, Han spelar i ett lag som inte har rosat marknaden. Han är redan totalälskad av den kräsna MSG publiken.

När tror ni han kommer allmänt ses som världens bästa målvakt?

Jag tycker redan han är nr.1 i delad ledning med Martin Brodeur, men vad tror ni?
Nästa säsong? Efter denna?[/QUOTE





För att Henke ska bli bäst så måste han vinna dom stora matcherna,utmärkelserna stanley cup,vinza trophy,hart trophy kolla bara vad Brodeur har för meriter,ett stort mästerskap varför inte os som kommer nu men framför allt bli en av dom stora i nhl,kan han vinna calder trophy denna säsong är han på god väg med fler matcher så kan han nog vara med i diskutionen om vinza trophy redan denna säsong Hasek är väl favorit just nu men rent kapacitet mässigt är han topp 5 redan nu,Meritmässigt är han dock långt i från dom bästa men då är ju grabben född -82 ochså så han har ju tiden för sig.
Citera
2006-01-09, 04:32
  #4
Medlem
För att bli världens bästa måste han också vara första keeper och visa jämnhet varenda match. Kunna prestera över en hel säsong. Men så småningom så kmr han bli världens bästa. De tror jag!
Citera
2006-01-09, 15:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiGGAH
För att bli världens bästa måste han också vara första keeper och visa jämnhet varenda match. Kunna prestera över en hel säsong. Men så småningom så kmr han bli världens bästa. De tror jag!

Jag håller med dig. Om några år kommer han i alla fall vara mycket större än vad Salo var.
Citera
2014-05-20, 15:02
  #6
Medlem
MartinStLouiss avatar
Tänkte att det kunde vara en bra idé att ge denna tråd nytt liv. Nu ett par år senare har ju Henrik Lundqvist utan tvekan blivit en riktig storstjärna i Amerika och är en av NHLs bästa målvakter. Skrev i vintras på ett nytt 7 års kontrakt värt 53 miljoner dollar. Tror ni han kommer vara lika bra karriären ut?

Priser och utmärkelser:
*OS-guld 2006
*OS-silver 2014
*VM Silver 2003 och 2004
*Vezina Trophy 2012 (nominerad 2006, 2007, 2008, 2012 och 2013)

Blivit vald till New York Rangers' MVP åren 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013.

Nominerad till Hart Memorial Trophy och Ted Lindsay Award - 2012

Mer i NYR så har Henrik Lundqvist flest antal vinster och flest antal hållna nollor, och i boken "100 Ranger Greats" som kom ut 2009 så hamnade Lundqvist på plats #90 över de bästa NYR-spelarna någonsin. Den listan borde han ju hinna klättra på ganska mycket

Slutligen en intressant artikel om 21 målvakter som valdes före Henrik Lundqvist i draften 2000: http://thehockeywriters.com/2000-nhl...rik-lundqvist/
__________________
Senast redigerad av MartinStLouis 2014-05-20 kl. 15:47.
Citera
2014-05-20, 23:48
  #7
Medlem
400Bens avatar
Henrik Lundqvist är världens bästa målvakt just nu och vart det ett par säsonger. Han är snäppet bättre än Rekka Rinne och Tukka Rask som är 2a och 3a. Inget snack om att Lundqvist har gått om Salo. Tror han kommer hålla sig på denna nivån 1-2 säsonger till för att sedan hålla sig topp 10 i fem säsonger till innan han lägger av.
Citera
2014-05-20, 23:59
  #8
Medlem
€rics avatar
Det intressanta är hur pass stor Lundqvist kommer vara i rangers om 20-25 år.

Lyckas han ta hem SC så tror jag han kommer vara riktigt högt på den listan.
Citera
2014-05-21, 08:26
  #9
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Det intressanta är hur pass stor Lundqvist kommer vara i rangers om 20-25 år.

Lyckas han ta hem SC så tror jag han kommer vara riktigt högt på den listan.
Mm. Utan SC så är han på listan. Med SC är han uppe i toppen av listan. Jag tror oavsett att Lunkan är för evigt etsad i Rangers' historia som en hjälte.
Citera
2014-05-21, 08:53
  #10
Medlem
skrudiss avatar
I år det är banne mig som gjort för SC för Rangers. Sett till Penguins-mötet, Lundqvists storspel och St. Louis moders bortgång så är det som gjort för att runda av med pokalen. Det vore grymt kul!
Citera
2014-05-21, 11:42
  #11
Medlem
En Stanley Cup och en Conne Smythe trophy skulle inte sitta helt fel på hans meritlista.
Citera
2014-05-21, 13:09
  #12
Medlem
Draedons avatar
Jinxa inte nu, jag har väntat i 20 år....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback