2006-01-07, 21:16
Medlem
Kitzbhels avatar
Sitter o lyssnar p NHLradio fr. Rangers vs Panthers och kommentatorerna r helt lyriska ver King Henrik som hittils har stoppat alla 37 skott fr. Florida.

Killen r rookie i NHL, Han spelar i ett lag som inte har rosat marknaden. Han r redan totallskad av den krsna MSG publiken.

Nr tror ni han kommer allmnt ses som vrldens bsta mlvakt?

Jag tycker redan han r nr.1 i delad ledning med Martin Brodeur, men vad tror ni?
Nsta ssong? Efter denna?
Citera
2006-01-07, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Sitter o lyssnar p NHLradio fr. Rangers vs Panthers och kommentatorerna r helt lyriska ver King Henrik som hittils har stoppat alla 37 skott fr. Florida.

Killen r rookie i NHL, Han spelar i ett lag som inte har rosat marknaden. Han r redan totallskad av den krsna MSG publiken.

Jag tycker redan han r nr.1 i delad ledning med Martin Brodeur, men vad tror ni?
Nsta ssong? Efter denna?

Har Du nagon lank dit...?...Vore kul att lyssna pa...
Citera
2006-01-09, 04:01
Medlem
[quote=Kitzbhel]Sitter o lyssnar p NHLradio fr. Rangers vs Panthers och kommentatorerna r helt lyriska ver King Henrik som hittils har stoppat alla 37 skott fr. Florida.

Nsta ssong? Efter denna?[/QUOTE

Fr att Henke ska bli bst s mste han vinna dom stora matcherna,utmrkelserna stanley cup,vinza trophy,hart trophy kolla bara vad Brodeur har fr meriter,ett stort msterskap varfr inte os som kommer nu men framfr allt bli en av dom stora i nhl,kan han vinna calder trophy denna ssong r han p god vg med fler matcher s kan han nog vara med i diskutionen om vinza trophy redan denna ssong Hasek r vl favorit just nu men rent kapacitet mssigt r han topp 5 redan nu,Meritmssigt r han dock lngt i frn dom bsta men d r ju grabben fdd -82 ochs s han har ju tiden fr sig.
Citera
2006-01-09, 04:32
Medlem
Fr att bli vrldens bsta mste han ocks vara frsta keeper och visa jmnhet varenda match. Kunna prestera ver en hel ssong. Men s smningom s kmr han bli vrldens bsta. De tror jag!
Citera
2006-01-09, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiGGAH
Fr att bli vrldens bsta mste han ocks vara frsta keeper och visa jmnhet varenda match. Kunna prestera ver en hel ssong. Men s smningom s kmr han bli vrldens bsta. De tror jag!

Jag hller med dig. Om ngra r kommer han i alla fall vara mycket strre n vad Salo var.
Citera
2014-05-20, 15:02
Medlem
MartinStLouiss avatar
Tnkte att det kunde vara en bra id att ge denna trd nytt liv. Nu ett par r senare har ju Henrik Lundqvist utan tvekan blivit en riktig storstjrna i Amerika och r en av NHLs bsta mlvakter. Skrev i vintras p ett nytt 7 rs kontrakt vrt 53 miljoner dollar. Tror ni han kommer vara lika bra karriren ut?

Priser och utmrkelser:
*OS-guld 2006
*OS-silver 2014
*VM Silver 2003 och 2004
*Vezina Trophy 2012 (nominerad 2006, 2007, 2008, 2012 och 2013)

Blivit vald till New York Rangers' MVP ren 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013.

Nominerad till Hart Memorial Trophy och Ted Lindsay Award - 2012

Mer i NYR s har Henrik Lundqvist flest antal vinster och flest antal hllna nollor, och i boken "100 Ranger Greats" som kom ut 2009 s hamnade Lundqvist p plats #90 ver de bsta NYR-spelarna ngonsin. Den listan borde han ju hinna klttra p ganska mycket

Slutligen en intressant artikel om 21 mlvakter som valdes fre Henrik Lundqvist i draften 2000: http://thehockeywriters.com/2000-nhl...rik-lundqvist/
Senast redigerad av MartinStLouis 2014-05-20 kl. 15:47.
Citera
2014-05-20, 23:48
Medlem
Henrik Lundqvist r vrldens bsta mlvakt just nu och vart det ett par ssonger. Han r snppet bttre n Rekka Rinne och Tukka Rask som r 2a och 3a. Inget snack om att Lundqvist har gtt om Salo. Tror han kommer hlla sig p denna nivn 1-2 ssonger till fr att sedan hlla sig topp 10 i fem ssonger till innan han lgger av.
Citera
2014-05-20, 23:59
Medlem
rics avatar
Det intressanta r hur pass stor Lundqvist kommer vara i rangers om 20-25 r.

Lyckas han ta hem SC s tror jag han kommer vara riktigt hgt p den listan.
Citera
2014-05-21, 08:26
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ric
Det intressanta r hur pass stor Lundqvist kommer vara i rangers om 20-25 r.

Lyckas han ta hem SC s tror jag han kommer vara riktigt hgt p den listan.
Mm. Utan SC s r han p listan. Med SC r han uppe i toppen av listan. Jag tror oavsett att Lunkan r fr evigt etsad i Rangers' historia som en hjlte.
Citera
2014-05-21, 08:53
Medlem
skrudiss avatar
I r det r banne mig som gjort fr SC fr Rangers. Sett till Penguins-mtet, Lundqvists storspel och St. Louis moders bortgng s r det som gjort fr att runda av med pokalen. Det vore grymt kul!
Citera
2014-05-21, 11:42
Medlem
En Stanley Cup och en Conne Smythe trophy skulle inte sitta helt fel p hans meritlista.
Citera
2014-05-21, 13:09
Medlem
Draedons avatar
Jinxa inte nu, jag har vntat i 20 r....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in