2017-07-27, 19:00
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
PS. Ungdjävlar har i alla tider eldat just ostbågar. Det är bara anmälningsfrekvensen som ökat

Det var faktiskt en autistisk "ungdjävel", då 13-årig svensk (utan "") flicka, som tände eld på en påse chips så att Åhléns/Hemköp i Landskrona brann ner 2002.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10325532.ab

I det här fallet är det säkert någon störning åt samma håll. Vilka störningar är extra överrepresenterade bland kusinföräldrar och tältmammor.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-07-27 kl. 19:05.
Citera
2017-07-27, 19:17
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelPoomene
Vem försedde barnet med elddonet?

Oansvarigt!

Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Tur att inte mina barn hade tändstickor med sig till butiken när de var små, inte alltid de fick sin vilja igenom när man hade godis både till höger och vänster i kassakön.

Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Vem fan ger en pojke en tändare till att börja med? Oh wait. Its Swedistan.

Vem som gav honom en tändare/tändstickor? Det har de på Willys. Det kan han lätt ha plockat åt sig.
Citera
2017-07-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Brinner som in i helvete. En av dom största farorna vid buriksbrand.

https://m.youtube.com/watch?v=48Zgc10lbhk

Det har väl nånting med kalorierna att göra?

Såg nått klipp där nån tutta fyr på lite sallad och det hände typ ingenting. Sen en chipsskål och då jävlar..
Citera
2017-07-27, 19:20
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Vem som gav honom en tändare/tändstickor? Det har de på Willys. Det kan han lätt ha plockat åt sig.
Fel då skulle den genetiska-idiot-avkomman även varit anklagad för stöld, om han inte köpt tänddonet först dvs. Men det stod inget om att genetiska-slödderhandikappet hade stulit något från butiken.
Citera
2017-07-27, 19:20
Medlem
Alltså förstår att det är lätt att vilja skämta, men egentligen är det inte speciellt kul att ett barn sätter något i brand i en butik. Kunde gått åt helvete. Nu går det väl "bara" åt helvete för ungen och päronen.

Sen tror jag att antisocial personlighetsstörning ligger närmare till hands än autism.
Citera
2017-07-27, 19:51
Medlem
Separatistens avatar
Branden på ICA Södertälje där nån eldade chips är väl ouppklarad?
Citera
2017-07-27, 19:56
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Fel då skulle den genetiska-idiot-avkomman även varit anklagad för stöld, om han inte köpt tänddonet först dvs. Men det stod inget om att genetiska-slödderhandikappet hade stulit något från butiken.
Fel. En tändare går under snatteri.
Citera
2017-07-27, 19:58
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Och snatteri är en form av stöld, dvs ett brott som inte var omnämnt i artikeln.
Citera
2017-07-27, 20:01
Medlem
megareds avatar
Citat:
Och snatteri är en form av stöld, dvs ett brott som inte var omnämnt i artikeln.

Han kan haft med sig den.
Citera
2017-07-27, 20:02
Medlem
Scherings avatar
Citat:

Citat:
...och tändaren måste förbi kassan för att det ska klassas som snatteri.
Citera
2017-07-27, 20:06
Medlem
När jag var 9-10år, så hade några av killarna i min klass, en "lek", som gick ut på att de tände en tändsticka eller en tändare, och sedan förde lågan så nära tjejernas ansikten som de vågade. Om en tjej backade, så ansågs hon som feg.

Det gick mycket bra för dessa killar, senare i livet. Och ja, de var svenskar.
Citera
2017-07-27, 20:14
Medlem
Imnshos avatar
Willys Marielund är en butik som flitigt frekventeras av kunder boende i två delvis "utsatta" områden: Nordost och sydöstra Sätra. Den ligger ganska centrerat mellan dessa områden. De kan absolut inte klassas som no-go-zoner, men befolkas trots det av ett klientel som kan tänkas ha vissa svårigheter att hålla sina barn disciplinerade.

Jag försöker i görligaste mån undvika att handla i denna butik. Nu innebär tydligen brandrisken att jag får ytterligare vatten på min kvarn. Eller rättare sagt: jag har fått ett brinnande intresse av att undvika den.
Senast redigerad av Imnsho 2017-07-27 kl. 20:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in