2017-07-26, 22:32
Medlem
Tjena,

Är det någon här som har vetskap utav någon illegal sida där man kan handla Roaccutan/Isotretinoin?
Skulle verkligen behöva det för Aknen börjar komma tillbaka och har varit i kontakt med läkare förut och fått det utskrivit men kanske inte får det utskrivit just nu när det är så lite finnar just nu.

Så tänkte höra om det är någon som vet vart man kan få tag i det?
Citera
2017-07-26, 22:41
Medlem
Jag skulle inte rekommendera att du tar roaccutan utan tillsyn av läkare då det kan ha kraftig leverpåverkan. Antar att du redan provat bensoylperoxid?
Citera
2017-07-26, 22:44
Medlem
CaPtaiN-MiFFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Tjena,

Är det någon här som har vetskap utav någon illegal sida där man kan handla Roaccutan/Isotretinoin?
Skulle verkligen behöva det för Aknen börjar komma tillbaka och har varit i kontakt med läkare förut och fått det utskrivit men kanske inte får det utskrivit just nu när det är så lite finnar just nu.

Så tänkte höra om det är någon som vet vart man kan få tag i det?
Jag var oxå på min läkare efter en tid då jag avslutat min behandling, och det började poppa upp finnar igen. Han nekade och insisterade på att avvakta. Han fick rätt i slutändan. Skiten gav med sig.
Citera
2017-07-26, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fizzysnacks
Jag skulle inte rekommendera att du tar roaccutan utan tillsyn av läkare då det kan ha kraftig leverpåverkan. Antar att du redan provat bensoylperoxid?

Det är absolut ingen fara för har klarat mig förr och ytterst få biverkningar. Jag har testat bensoylperoxid och det gav inget resultat alls.
Citera
2017-07-26, 23:32
Medlem
Xer0s avatar
Jag skulle inte rekommendera att någon tar roaccutan under länge perioder.

Min kusin dog i cancer vid 27 års ålder. Hon var icke rökare, vältränad och reste mycket.

Det enda var att hon tog Roaccutan under flera års tid, och det blev förmodligen hennes död.

Det är förståss inte möjligt att göra någon koppling till medicinen. Men man får ju tro på det eller onda andar. Det är rätt märkligt.
Senast redigerad av Xer0 2017-07-26 kl. 23:40.
Citera
2017-07-27, 01:21
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
I vilket område är det du börjar få tillbaka finnar?

Finnar man får som sitter nära hårfästet kan man om man har tur avhjälpa genom att köpa ett tallbarrsschampo i hälsokostbutikerna.
Hade själv finnar en kort tid då jag var 20 år. Fick dem i samband med att jag rakade av mig håret.
Vi har talgkörtlar i svålen/huden i panna och hårbotten.

Jag fattade ingenting men en frisör jag känner som pluggat rätt mycket för att bli en bra frisör nämnde att pannan kan agera lite efter hur det ser ut i hårbotten.

I.o.m. att de är på väg tillbaka med inte lika mkt som förr (antar jag efter det du skrev) så testa något utvärdes innan du ger dig på tabletter igen. Finns väl medel som liksom torkar ut finnar.
Citera
2017-07-27, 08:46
Medlem
brutalares avatar
Jag läser så mycket här om att Roaccutan är så farligt och man måste göra levertester och allt möjligt. Jag fick mitt utskrivet enkelt av en hudläkare i Stockholm för många år sedan och hon skrev bara ut och gjorde inga övriga tester. "Dr Alina Trokenheims hudläkarmottagning AB" heter det sen vet jag ju inte om det är hon som jobbar kvar då hon för 7-8 år sedan talade om att pensionera sig.
Citera
2017-07-27, 20:30
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Jag skulle inte rekommendera att någon tar roaccutan under länge perioder.

Min kusin dog i cancer vid 27 års ålder. Hon var icke rökare, vältränad och reste mycket.

Det enda var att hon tog Roaccutan under flera års tid, och det blev förmodligen hennes död.

Det är förståss inte möjligt att göra någon koppling till medicinen. Men man får ju tro på det eller onda andar. Det är rätt märkligt.
Jag tog medicinen i ett halvår. Det räckte väl för att bli av med min brutala acne. Som jag fått det förklarat för mig är det en typ av A-vitamin som binder sig till huden och stoppar produktionen av vissa fetter och annat som gärna annars orsakar acne. Dock påpekade hudläkaren som skrev ut medicinen (som är en av de starkaste hudmedicinerna mot acne) att läkemedlet inte är 100% bevisat som säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in