Citat:
Ursprungligen postat av
Avans
Därför har de fokuserat och borde i min mening fortsatt lägga krutet på säkerhet och integritet för mobiltelefoner. Alla moderna telefoner från i alla fall Apple, Google och Samsung har bra och till och med bättre säkerhet än de flestas datorer skulle jag säga.
Ja, åtminstone Windows är fortfarande rena skiten säkerhetsmässigt jämfört med iOS och Android.
Provar Signal just nu. Reagerade kraftigt på att appen som standard bekräftar att man finns på nätverket som en ny användare via mobilnumret. Detta rimmar ganska dåligt med appens syfte tycker jag.
Inte ens "integritetens helvete" Metas appar - d.v.s. Facebook Messenger och WhatsApp, gör detta.
Dessa bekräftar inte att en aktiv identitet existerar, innan man svarat på ett meddelande från en okänd person. Så bör det vara.
Jo, jag vet att det inte är någon direkt utannonsering i form av att meddelanden faktiskt skickas till ens adressbok. Det är motparterna som ser att en användare som finns i deras adressböcker nu joinat nätverket varpå appen notifierar om detta. Men i vilket fall, det är dåligt.