2017-07-25, 16:11
Medlem
Pengar_s avatar
Någon som har appen Signal som ges ut av Open Whisper Systems? Tydligen menar Edward Snowden att inte ens NSA kan dekryptera denna app. Även Hillary med flera politiker och journalister använder tydligen Signal så bra borde den ju uppenbarligen vara? Någon som har erfarenhet?
Citera
2017-07-25, 16:36
Medlem
salxars avatar
Appen använder Forward Secrecy vilket innebär bland annat att om din krypteringsnyckel knäcks så kan den bara användas för att lyssna av 1 meddelande, vilket är riktigt häftigt. Däremot har jag upplevt många problem med deras Chrome-tillägg som förhoppningsvis kommer fixas Snart.

https://www.cyberscoop.com/signal-se...nger-whatsapp/
En audit av Signal Protocol som visar på hur säkert det verkligen är.
Citera
2017-07-25, 16:46
Medlem
Pengar_s avatar
Vad är det för tillägg till Chrome du menar?
Citera
2017-07-25, 16:57
Medlem
Pengar_s avatar
Är det ett tillägg för att kunna kryptera sin mail?
Citera
2017-07-25, 18:50
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengar_
Vad är det för tillägg till Chrome du menar?
https://whispersystems.org/blog/signal-desktop/
Citera
2017-07-25, 22:00
Medlem
Pengar_s avatar
Jag måste säga att denna gången är jag faktiskt besviken på FB. För här är ju alla topphemliga spioner och affärsmän med otroligt känslig information. Trodde faktiskt att fler hade kunskap om detta som dom ville briljera med
Citera
2017-07-25, 22:26
Medlem
salxars avatar
Citat:
Jag måste säga att denna gången är jag faktiskt besviken på FB. För här är ju alla topphemliga spioner och affärsmän med otroligt känslig information. Trodde faktiskt att fler hade kunskap om detta som dom ville briljera med
Chloe med flera använder det, men det är just det att Signal inte är något vidare bra vid drug deals och liknande. Ditt kontonamn är ju ditt mobilnummer, trots allt.
Citera
2017-07-26, 08:00
Medlem
Pengar_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Chloe med flera använder det, men det är just det att Signal inte är något vidare bra vid drug deals och liknande. Ditt kontonamn är ju ditt mobilnummer, trots allt.

Men gör som vissa journalister och ha en burner phone d v s ett kontantkort oreggat med ett enda syfte. Då kan man väl ha Signal med?
Citera
2017-07-26, 14:54
Medlem
SÄPO använder Signal för kommunikation (med varandra), det kan jag iaf. säga med säkerhet
Citera
2017-07-26, 15:13
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrimes
SÄPO använder Signal för kommunikation (med varandra), det kan jag iaf. säga med säkerhet
Även Hillary Clinton använde Signal för att de skulle slippa ännu en mejlläcka
http://fortune.com/2016/08/29/clinton-campaign-signal/
Citera
2017-07-26, 16:59
Medlem
Citat:

Citat:
Men gör som vissa journalister och ha en burner phone d v s ett kontantkort oreggat med ett enda syfte. Då kan man väl ha Signal med?

Osäker på varför du ska krångla med en burner, då du lika gärna kan använda wickr, med samma protokoll.
Citera
2017-07-26, 20:36
Medlem
Pengar_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Osäker på varför du ska krångla med en burner, då du lika gärna kan använda wickr, med samma protokoll.

Tja jag och jag. Är ju så journalister brukar göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in