Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-25, 12:12
  #1
Medlem
Har någon erfarenhet av att planka in här?

Min fråga är egentligen vad som har hänt med de som blivit tagna. Vad är det värsta som kan hända om man inte har något annat dumt på sig? Och har ni tagit er ur en sådan situation?

Peace.
Citera
2017-07-25, 12:29
  #2
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHint
Har någon erfarenhet av att planka in här?

Min fråga är egentligen vad som har hänt med de som blivit tagna. Vad är det värsta som kan hända om man inte har något annat dumt på sig? Och har ni tagit er ur en sådan situation?

Peace.

Böter ifrån polismyndigheten

Var du än har plankat in så kom ihåg jag har köpt en biljett looken.
Citera
2017-07-25, 14:49
  #3
Medlem
Apjesuss avatar
För ca 15 år sedan försökte jag planka in på Emmabodafestivalen.
Blev påkommen efter en minut...
Vissa av deras funktionärer var "civilklädda", så det var minst sagt snopet efter att ha suttit och tryckt under en gran i mörka kläder (hade lätt kollat på för många spionfilmer). Fick följa med till festivalledningen, vilket jag snällt gjorde. Hade väl kunnat skalla vakterna och kuta, men det var ju inte på "flykt-från-koncentrationsläger-liv-och-död".
Hos ledningen fick jag välja på att betala, jobba av biljetten eller åka hem. Jag är lagd åt det lite bittra hållet, så jag åkte hem.
Citera
2017-07-25, 18:34
  #4
Medlem
Första och sista gången jag besökte Emmaboda var 1996 och festivalen gick då under parollen "Puck i huvudet"
Då var det enormt enkelt att planka in. Första gången lyfte vi bara av en bit av stängslet och vandrade in. Efter lite depåstopp i bilen skulle vi planka in på samma ställe men då stod det några vakter där och muttrade. Vi följde stänglset till en stengärsgård som gick på sidan av den minsta scenen. Där var det bara att hoppa över.
Citera
2017-07-25, 19:28
  #5
Medlem
Well dom går ju ut med att dom klipper kuken på plankare och våldtäktsmän.
Citera
2017-07-25, 23:02
  #6
Medlem
XtraXs avatar
(FB) (Festival) Emmabodafestivalen 2017

Hej
Citera
2017-07-26, 08:03
  #7
Medlem
Kristofer.s avatar
1. Klippa tung
2. Långärmat
3. Se normal ut

hur enkelt som helst, tar dom en hoppar man ju in igen ändå, hur långt är ett snöre.

mvh
Citera
2017-07-26, 21:00
  #8
Medlem
Drinkycrows avatar
Plankat 2 eller 3 gånger men senast var 2011. Jag har kanske plankat 20-30 festivaler men Emmaboda är enda jag blivit tagen på. Borde vara lätt nog att komma in, du kanske vill ha med en filt för taggtråden om du inte är bäst på att klättra som jag. Bara gå ut en bra bit i skogen och hitta någon spot att klättra in på

Iallafall när jag blev tagen var rätt konstigt, först hade jag varit med en kompis typ 7åriga lillebror vid en av scenerna och sen ville jag få ut honom fort så tog någon genväg bakom scenerna och när jag kom tillbaka greppa någon mig men jag kom loss och sprang och de jagade mig en stund ett par vakter men gömde mig bakom tält och sprang fort så kom undan. Bytte kläder och satte upp håret och fortsatte festa.

Sen senare på kvällen/natten när jag satt med lite folk kom några randoms och skulle hälsa så när jag tar den ena i handen håller han fast och den andra grabbar tag i armen och drar upp den för att kolla efter armband.
Fyfan för civilklädda vakter, men kände det var något skumt med dem och de hade nog tagit mig oavsett.

Men sen tar de mig mot vakttältet och två andra civväktare och 4 i väktaruniform sluter upp på vägen dit, det var ändå fredagen de borde ha något vettigare för sig än att eskortera en tanig tonåring, kände mig som värsta hannibal lecter med eskorten.

Sen framme vid vakternas tält ska jag av någon anledning blir hörd av vaktchefen(stor snubbe) och som alltid ska det stå minst två muskelberg till med armarna i kors bakom. De hotade att ringa polisen och grejer och försökte skrämmas såklart. Jag uppgav inte identitet och satt mest och retade honom för att han behövde så mycket back-up för en liten luffare. Förväntade mig lite att bli överlämnad till snuten och de hade väl laglig rätt att göra så, jag hade isf bara vägrat uppge identitet tills de släpper mig men finns ju roligare saker att göra en helg.

Men de tröttna på mig efter någon timme, kanske orkade inte polisen komma och plocka mig så de lät mig gå och jag lyckades lyfta till en annan festival att spendera lördagen på, en utan inträde och vaktfanskap.

Lycka till! Ha inte knark och legg på dig så borde du vara fine.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback