Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-10-05, 00:50
  #97
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Det har jag aldrig påstått..

Jo. Du påstod att bara för att de övriga hundarna domineras av en annan är de per automatik undergivna, bara för att de är undergivna den specifika hunden.
Citera
2017-10-05, 00:57
  #98
Avstängd
En annan sak som bevisligen är systematiskt bortavlad är jakt/rovdjursinstinkt av att döma från polaruppfödaren. De springer inte efter djur enligt denne.

Helt sanslöst. Det enda min vill är att jaga i naturen. Och large prey drive=malamute är inte svårt att återfinna på USAs beskrivningar.

Hur mycket mer kan man urvattna en ras? När är svenskarna nöjda?
__________________
Senast redigerad av Acerbic 2017-10-05 kl. 01:01.
Citera
2017-10-05, 11:39
  #99
Avstängd
mazedazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Du har aldrig bråkat med en polare med din hund i huset? Jag har bråkat med folk jag och hon känner och hon accepterar inte att de höjer rösten eller rör mig.
Du låter som att du är en pundare utan hundkunskap som skaffar pitbullterrier för att skrämmas.
men du ville verkar 'seriös' och skaffar en polarhund istället. Också förhållandeviss populär hund bland ditt slag.
Citera
2017-10-05, 11:42
  #100
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Du låter som att du är en pundare utan hundkunskap som skaffar pitbullterrier för att skrämmas.
men du ville verkar 'seriös' och skaffar en polarhund istället. Också förhållandeviss populär hund bland ditt slag.

Jag är ingen pundare. Polarsällskapet håller på att urholka en anrik hundras karaktär, och det söker mig.
Citera
2017-10-05, 23:35
  #101
Medlem
Förstår ärligt talat inte hur du tänker.
Du köper en polarhund - en arbetsmaskin som är gjord att jobba med att dra tungt länge men inte jättesnabbt.
Rasen är gammal - finns dokumenterad redan på 1700-talet av européerna men har använts längre än så av inuiterna.

Du tror att dessa nedärvda egenskaper genast försvinner för att de blir en utställningshund eller?

Du kan ju ta en titt på vinthundarna som är riktiga showdogs - hetsjakt har inte varit tillåtet i Sverige och miljön är inte optimal för det heller.
Kan du tänka dig att dessa hundar jagar ändå om de får chansen
Trots att de bara är sällskapshundar idag.

Din polarhund kommer att dra om du ger den chansen , jag lovat.

Du måste även släppa det där med dominans också - dominanta hundar behöver inte slåss - de bara är och andra hundar rör dem inte.
Du har en osäker unghund . Alternativt en uttråkad polarhund som hittar på egna jobb i brist på annat.
Begreppet dominant är förövrigt bortplockat ur etologiska kretsar - de var inte så enkelt som man trodde på 60-70talet har det visat sig.

Du behöver en hundkurs och vägledning om inte detta ska ta en ände med förskräckelse.
Citera
2017-10-06, 01:40
  #102
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Förstår ärligt talat inte hur du tänker.
Du köper en polarhund - en arbetsmaskin som är gjord att jobba med att dra tungt länge men inte jättesnabbt.
Rasen är gammal - finns dokumenterad redan på 1700-talet av européerna men har använts längre än så av inuiterna.

Du tror att dessa nedärvda egenskaper genast försvinner för att de blir en utställningshund eller?

Du kan ju ta en titt på vinthundarna som är riktiga showdogs - hetsjakt har inte varit tillåtet i Sverige och miljön är inte optimal för det heller.
Kan du tänka dig att dessa hundar jagar ändå om de får chansen
Trots att de bara är sällskapshundar idag.

Din polarhund kommer att dra om du ger den chansen , jag lovat.

Du måste även släppa det där med dominans också - dominanta hundar behöver inte slåss - de bara är och andra hundar rör dem inte.
Du har en osäker unghund . Alternativt en uttråkad polarhund som hittar på egna jobb i brist på annat.
Begreppet dominant är förövrigt bortplockat ur etologiska kretsar - de var inte så enkelt som man trodde på 60-70talet har det visat sig.

Du behöver en hundkurs och vägledning om inte detta ska ta en ände med förskräckelse.

Var har jag skrivit något om att dominanta hundar behöver slåss? Jag skrev att de försvarar sig bättre vid fall när psykstörda hundar snedtänder. Din och den andra användarens läsförståelse är så undermålig att en diskussion inte är möjlig.
__________________
Senast redigerad av Acerbic 2017-10-06 kl. 01:44.
Citera
2017-10-07, 16:23
  #103
Moderator
Allaballawallas avatar
Tråd låst och under utredning.
/Mod
Citera
2017-10-09, 23:41
  #104
Moderator
Allaballawallas avatar
Tråd upplåst.
Håll er till ämnet och se till att ni även befinner er inom ramarna för regelverket i övrigt.

/Mod
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback