2017-07-25, 02:26
Medlem
Ringer polisen från hemligt nummer eller dolt nummer?
Citera
2017-07-25, 02:36
Medlem
shadow666s avatar
Antagligen Radio tjänst (om det är så att du inte betalar den). Tror polisen ringer under vanlig kontorstid?
Citera
2017-07-25, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666
Antagligen Radio tjänst (om det är så att du inte betalar den). Tror polisen ringer under vanlig kontorstid?

Okej skönt att höra. För om det är polisen, ringde dom, så skulle det vara telefonförhör, och dom ringer inte så sent
Citera
2017-07-25, 02:42
Medlem
JussiBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666

Det är jag inte så säker på.

Men det skulle kunna vara en delgivningsman, om TS har sådana problem. Då ringer dom på dörren snart.
Citera
2017-07-25, 02:43
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesaurus
Okej skönt att höra. För om det är polisen, ringde dom, så skulle det vara telefonförhör, och dom ringer inte så sent
Om polisen behöver få tag på dig akut, t.ex. för att gripa dig eller meddela att någon närstående förolyckats så besöker de dig personligen.

Annars ringer troligtvis polisen kontorstid. Sen beror det nog på i vilket ärende polisen ringer dig, det är nog så att de ibland ringer från ett vanligt kontorsnummer och ibland dolt nummer (beroende på ärendet alltså).

Du kan ju alltid ringa 11414 och fråga om de försökt få tag på dig, om du nu känner dig manad att få veta!
Senast redigerad av z0mfg(ish) 2017-07-25 kl. 02:46.
Citera
2017-07-25, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
Om polisen behöver få tag på dig akut, t.ex. för att gripa dig eller meddela att någon närstående förolyckats så besöker de dig personligen.

Annars ringer troligtvis polisen kontorstid. Sen beror det nog på i vilket ärende polisen ringer dig, det är nog så att de ibland ringer från ett vanligt kontorsnummer och ibland dolt nummer (beroende på ärendet alltså).

Okej tack för ett helt komplett svar, men vill bara förtydliga. De ringer från dolt, och inte hemligt nummer i sådanafall?

Ärendet skulle gälla telefonförhör om det är från polisen.
Citera
2017-07-25, 02:47
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Okej tack för ett helt komplett svar, men vill bara förtydliga. De ringer från dolt, och inte hemligt nummer i sådanafall?

Ärendet skulle gälla telefonförhör om det är från polisen.
Telefonförhör lär de med största sannolikhet hålla dagtid. Har dock sett en del FUP:ar där telefonförhör hålls helger/kvällar, men det är nog efter överenskommelse (t.ex. att den som ska förhöras jobbar konstiga tider).

Vad är skillnad på dolt och hemligt nummer?

(Och som jag redigerade i mitt tidigare inlägg, men du hann nog svara innan dess, du kan alltid ringa 11414 och kolla om de sökt dig).
Citera
2017-07-25, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
Telefonförhör lär de med största sannolikhet hålla dagtid. Har dock sett en del FUP:ar där telefonförhör hålls helger/kvällar, men det är nog efter överenskommelse (t.ex. att den som ska förhöras jobbar konstiga tider).

Vad är skillnad på dolt och hemligt nummer?

(Och som jag redigerade i mitt tidigare inlägg, men du hann nog svara innan dess, du kan alltid ringa 11414 och kolla om de sökt dig).

Hemligt nummer har man alltid via en funktion. Dolt nummer behöver man slå kn *31# och är till för dom som ringer skyddat ibland. Därför är hemligt nummer mer vanligt vid företagsväxlar.

Jag ringde 11414 men de fick inte lämna ut något
Citera
2017-07-25, 03:10
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Hemligt nummer har man alltid via en funktion. Dolt nummer behöver man slå kn *31# och är till för dom som ringer skyddat ibland. Därför är hemligt nummer mer vanligt vid företagsväxlar.

Jag ringde 11414 men de fick inte lämna ut något
Same things, different name.
Dolt nummer/hemligt nummer styrs av operatören. Det är egentligen bara att uppringarens operatör säger till mottagarens operatör att inte visa numret. Men skitsamma, det är ett sidospår.

Ringer man 11414, uppger sitt personnummer och frågar om polisen har försökt kontakta en så borde de kunna svara ja eller nej.
Men de svarade alltså inget alls?
Citera
2017-07-25, 12:00
Medlem
Turbomachines avatar
Garanterat Radio"tjänst".
Om det är polisen som ringer och du inte hinner svara så lämnar de ett meddelande på telesvaret.
Citera
2017-07-25, 13:33
Moderator
Motvillig1.2s avatar
0.04

Telefoni: allmänna diskussioner --> Papperskorgen
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto