2017-07-24, 18:03
Medlem
Fråga som rubriken. Jag har struntat i att betala TV-licensen under drygt ett halvår p g a taskig ekonomi. Nu har man skickat skulderna till Kronofogden och lagt på 800 kr som tack för senast. Jag undrar vad som händer om jag nu inte betalar in skulden. Stänger TV-leverantören av mitt abonnemang om licensen inte kommer in till Radiotjänst? Det ena är ju ett företag och det andra en myndighet. Kan de samköra registren? Jag har Boxer.
Citera
2017-07-24, 18:13
Medlem
Folkhemsstandards avatar
Nej, Boxer stänger inte av ditt abonnemang om du inte betalar Radioavgift.

Mitt tips: Ring radiotjänst och säg att du vill betala allt (vilket du ska göra eftersom du aldrig blir av med skulden samt att den bara växer sig större). Betala sedan skulden och säg att du vill säga upp licensen, eftersom du har slängt TV:n
Citera
2017-07-24, 19:50
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronolle
Fråga som rubriken. Jag har struntat i att betala TV-licensen under drygt ett halvår p g a taskig ekonomi. Nu har man skickat skulderna till Kronofogden och lagt på 800 kr som tack för senast. Jag undrar vad som händer om jag nu inte betalar in skulden. Stänger TV-leverantören av mitt abonnemang om licensen inte kommer in till Radiotjänst? Det ena är ju ett företag och det andra en myndighet. Kan de samköra registren? Jag har Boxer.

Va fan ringer du inte och säger att du har sålt Tv:n och ska bli sambo eller något annat. Har aldrig betalat en spänn i hela mitt liv och tänker inte göra det heller. Att dagligen bli hjärntvättad av Pk media är inget jag vill betala för. Nej de kan inte stänga av ditt abonnemang. Jag har aldrig betalat och har femtielva kanaler.
Citera
2017-12-20, 21:13
Medlem
Finkans avatar
Har du haft kronokalle på dig sedan tidigare eller är det första gången du riskerar anmärkning? Varför jag frågar är för att jag är genuint nyfiken på ifall det verkligen finns idioter som hamnar hos kronan pga en TV-avgift.

F.ö är Sverige ett jävla DDR-land som utpressar sina egna medborgare.
Citera
2017-12-20, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finkan
Har du haft kronokalle på dig sedan tidigare eller är det första gången du riskerar anmärkning? Varför jag frågar är för att jag är genuint nyfiken på ifall det verkligen finns idioter som hamnar hos kronan pga en TV-avgift.

Vilket land driver inte in skulder till statliga företag eller myndigheter? Att TS köpt varor och tjänster som han sedan inte har valt att betala är ju TS problem. Alla länder har en kronofogde som hjälper till att driva in skulder.
Citera
2017-12-20, 22:53
Medlem
Finkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Vilket land driver inte in skulder till statliga företag eller myndigheter? Att TS köpt varor och tjänster som han sedan inte har valt att betala är ju TS problem. Alla länder har en kronofogde som hjälper till att driva in skulder.

Fast nu har ju svenska invånare inget val utan MÅSTE betala en TV-licens även om man inte tittar på Propaganda-TV. Det är inget annat än utpressning med lagen som torped.
Citera
2017-12-21, 12:10
Medlem
Enydrions avatar
Citat:

För några år sedan så var vanligaste ärendet hos kronofogden, obetald tvlicens...
Citera
2017-12-21, 12:12
Medlem
Finkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
För några år sedan så var vanligaste ärendet hos kronofogden, obetald tvlicens...

Tragiskt. Blir dock aldrig förvånad längre när det kommer till Sveriges patologiska hat mot de egna medborgarna.
Citera
2017-12-21, 22:41
Medlem
Citat:
Fast nu har ju svenska invånare inget val utan MÅSTE betala en TV-licens även om man inte tittar på Propaganda-TV. Det är inget annat än utpressning med lagen som torped.
Man måste inte ha TV utan det är ett eget val på precis samma sätt som att man inte behöver ha tidning, telefon eller bil. Man väljer själv vad man vill köpa för varor och tjänster. Dock ska man tänka sig för så att man kan betala.

Men det blir betydligt bättre nästa år när TVavgiften läggs på skatten.
Citera
2017-12-21, 23:41
Medlem
Finkans avatar
Citat:
Man måste inte ha TV utan det är ett eget val på precis samma sätt som att man inte behöver ha tidning, telefon eller bil. Man väljer själv vad man vill köpa för varor och tjänster. Dock ska man tänka sig för så att man kan betala.

Men det blir betydligt bättre nästa år när TVavgiften läggs på skatten.

Nu finns det mängder med människor som har en TV för helt andra syften än att titta på TV-program. Dessa tvingas ju att betala för något man inte använder och som kanske går emot ens principer och åsikter. Tog man bort kravet på att betala kyrkoskatt så ska man slippa betala för ideologisk propaganda.

Sjukt hur vissa människor är indoktrinerade till att acceptera totalitära metoder. Sådana som du är kommunisternas våta dröm.
Citera
2017-12-22, 00:06
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Man måste inte ha TV utan det är ett eget val på precis samma sätt som att man inte behöver ha tidning, telefon eller bil.
Ingen går och smyger i buskarna och kikar in genom fönstren för att se om det finns en tidning, telefon eller bil i hushållet.

Dessa jämförelser är alltid lika absurda.

Varför behövs särskild lagstiftning för TV om det är precis som vilken tjänst som helst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in