2017-07-24, 15:24
Medlem
Nu skall jag berätta om min upplevelse om Nossebro Vårdcentral. Det är nämligen så att jag blev sjukskriven av en läkare nämner bara en bokstav det va alltså Dr. L**** då va det ont i vänster axel depression ångest mm man sökte för att få hjälp så är det också så att man ska kunna förstå vad läkaren säger som sin patient ska kunna förstå det har jag svårt att tro i detta läge. Fick då sjukskrivning från

11 maj
Beslut: Vi har beslutat om din sjukpenning till och med 31 maj 2017.

Sen från

2 jun
Beslut: Vi har beslutat om din sjukpenning till och med 19 jun 2017.

Efter 19 juni så har det varit ett rent helvete min läkare skulle ge mig ett läkarintyg från fr 19 juni till och med 7 augusti då jag ska börja jobba. Har gjort precis allt läkaren bad mig om mina gamla journaler

Så idag ringde jag in till Nossebro vårdcentral och frågade hur det gick då svarar dom som så som det lyder nedan

"Kontakttyp
Telefonkontakt
Kontaktorsak
Patienten undrar om vi fått journalkopiorna som hans flickvän lämnade på eftermiddagen den 21/7. Är i behov av sjukintyg retroaktivt from den 19/6 tom den 7/8. V g se föregående journalanteckningar.
BEDÖMNING/ÅTGÄRD
Informerar om att vi fått journalhandlingar samt att dr L gått på semester. Bokar administrativ tid till dr L den 15/8. Ber patienten titta på sin sida på FK om sjukintyget kommit in efter det."

Vadå gått på semester ni har koordinatorer som skriver intygen väll ingen roll om Dr. L**** har gått på semester ni har väll flera koordinatorer alla dom är väll inte på semester?
Det finns väll flera koordinatorer på vårdcentralen i Nossebro som kan hjälpa en med ett intyg?
Citera
2017-07-24, 15:25
Medlem
Någon annan som har upplevt samma sak?
Citera
2017-07-24, 15:41
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TLTvivlaren

Att folk har semester eller vaddå?
Citera
2017-07-24, 15:46
Medlem
De andra koordinatorerna kanske är sjukskrivna för ångest. Du får visa hänsyn.
Citera
2017-07-24, 17:06
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm30
De andra koordinatorerna kanske är sjukskrivna för ångest. Du får visa hänsyn.

Alternativt jätteont i axeln Maj-Aug.
Citera
2017-07-24, 18:46
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:

Klipp dig och skaffa ett jobb, jävla bidragsparasit...
Citera
2017-07-24, 18:54
Medlem
K.Stroganoffs avatar
1. Du har ångest för att du knarkat för mycket.

2. Du har en depression för att du knarkat för mycket.

3. Du har ont i axeln för att du har fyllramlat, efter att ha knarkat för mycket.

4. Du är en komplett idiot som inte ska ha några pengar från hederliga skattebetalare.
Citera
2017-07-24, 21:39
Medlem
Kurdts avatar
Citat:

Vadå gått på semester ni har koordinatorer som skriver intygen väll ingen roll om Dr. L**** har gått på semester ni har väll flera koordinatorer alla dom är väll inte på semester?
Det finns väll flera koordinatorer på vårdcentralen i Nossebro som kan hjälpa en med ett intyg?

Vad är en koordinator för nåt?
Citera
2017-07-25, 12:27
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurdt
Vad är en koordinator för nåt?

En samordnare.
Citera
2017-07-27, 19:39
Medlem
Kurdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
En samordnare.

Varifrån kommer denna föreställning att det skulle finnas "samordnare" på vårdcentraler som har rätt att skriva sjukintyg?
Citera
2018-10-22, 22:36
Medlem
UUUUUUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Alternativt jätteont i axeln Maj-Aug.

Hahahaha garvar ihjäl mig här. Farsan bor i Nossebro. Han är rörmokare och har allehanda fysiska besvär. Han har aldrig haft något problem med service på vårdcentralen. Om man sköter sin kontakt med personalen ordentligt och beter sig som en vuxen människa så får man den hjälp man behöver. Min erfarenhet är att människor som får problem med vårdinrättningar och myndigheter ofta är irrationella barnsliga idioter som ställer till det för sig själva. Vettigt folk får hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in