Citat:
Ursprungligen postat av
fitz-hume
Att Ryssland inte tänker be Polen om ursäkt för sin aggression under andra världskriget står ju klart eftersom det då strider mot den historierevisionism som råder i Ryssland. Men då börjar ryska propagandan istället att tjata om att Ryssland åter ska få vara med i ett nytt G8, något som inte alls står klart. Macron med flera har ju gjort klart att Ryssland först måste dra tillbaka sina trupper från Ukraina, vilket naturligtvis inte kommer att ske med Putin i Kreml. Det finns ett säkert hinder för ett G8 och det är just Putin själv. Lite självkritik skulle inte skada för Rysslands del. Även ryska folket inser steg för steg att det är kontraproduktivt att en gammal Sovjetnostalgisk KGB-överste leder landet.
Det du inte vill veta av det är att det var Polen som var aggressivt och expansivt till den grad att Winston Churchill redan 1937 gick ut med varning om Polen som han då trodde samarbetade med Nazi-Tyskland och anledning till var att Polen fört gränskonflikter mot alla sina grannar under hela 1900-talets början vilket eskalerade 1919 och 1938 mot Tjeckoslovakien.
Polens militära kapacitet var mycket högre än vad historien ger sken av då historien sätter först och främst Hitler som den store antagonisten och Stalin som Svarte Petter men att idag så är det tillåtet med sanna fakta vilka visar på att både Hitler och Stalin gick in i Polen för att skapa lugn och ordning i regionen, Polen stod som ett hot mot även dem.
Där har du anledning till varför England inte under något skede kom Polen till hjälp, Winston han var en otroligt upplyst och insatt man.
Jag har inte fört fram rysk propaganda utan vad jag påvisar är att det är vi som står utanför i en egen bubbla. Sverige kan bli till vad det forna Rumänien var och typ NordKorea idag om vi fortsätter på inslagen väg. Sverige hamnar utanför, befolkningen matas och fjättras med fabricerade lögner om yttre fiender, landet går ned sig.
Mina herrar Fitz och Draken det är lite synd om er då ni redan är fast i det, merparten av Europa vill ha goda relationer till Ryssland.
Angående Ukraina så verkar det debaklet att tyna bort av sig självt för att Kiev äger inte längre stöd utifrån, vilka som dom har haft i ryggen det vet man idag, det är game over.
Se på Trump, han vet, han förbjöd all inblanding i Kerch/Azov.