2017-07-23, 00:14
Medlem
Hej! Jag äger en neos årsmodell 01 som krånglar ganska mycket... Det är så att den har kallstartproblem, och att den är helt original men kräver ändå storlek 94 i huvudmunstycke och 50 i lågfartsmunstycke??? Annars går den bra så länge man ställer in förgasaren rätt och tvekar aldrig vid gaspådrag, just startproblemet har väl säkert med tändningen att göra?

Men igen, vad är felet med munstyckena? dom är helt nya samt att förgasaren är helt ren och rensad, så fort man byter ner till org. munstycke så bööar den bara och dör helt enkelt. + att innan jag bytte till större munstycken så var man tvungen att choka för att ens rulla framåt...

Alltså den går ju bra med stora munstycken men jag vet att en originalmoped inte ska behöva såpass stora munstycken för att gå bra! Jag har förresten för mig att den ska ha dellorto PHVA 12 mm förgasare original. Mopeden är som sagt helt original så...

Jag har förresten också bytt insugspackning och tändstift men det hjälpte inte..

Tacksam för svar!
Senast redigerad av moppekopp 2017-07-23 kl. 00:17.
Citera
2017-07-23, 01:15
Moderator
Arne.Ankas avatar
Fungerar choke? saknas det en strypning innan förgasaren?
Citera
2017-07-23, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Fungerar choke? saknas det en strypning innan förgasaren?

Alltså luftslangen till burken sitter ganska löst så det blir ett mellanrum mellan slangen och burken vars det kommer in lite extra luft in till förgasaren... Ja choken fungerar

Men själva luftburken är strypt ja.
Citera
2017-07-23, 13:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moppekopp
Alltså luftslangen till burken sitter ganska löst så det blir ett mellanrum mellan slangen och burken vars det kommer in lite extra luft in till förgasaren...
Laga sen kan du byta till mindre munstycke, nu är det trim.
Citera
2017-07-23, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Laga sen kan du byta till mindre munstycke, nu är det trim.

Okej men jag har testat att "trycka in" slangen i hålet på luftburken men det ger inget resultat... Kan det annars vara tjuvluft vid insugen någonstans? Ska jag isånafall testa spraya startgas och se om den varvar upp?
Citera
2017-07-23, 13:38
Täppt luftfilter?
Citera
2017-07-23, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enknutensak
Täppt luftfilter?

Men då skulle den väl få mindre luft? Problemet just nu är väl antagligen att den får för mycket luft någonstans ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in