Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-24, 13:39
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stagflation
Nu vet jag inte riktigt hur du räknar, men ett kaloriunderskott på 100 kalorier/dag kommer att synas i längden. 100 kalorier om dagen motsvarar 700 kalorier i veckan vilket motsvarar 2800 kalorier i månaden. På ett år alltså 4,5 kg.

Jag menade att om man ser viktnedgången som ett projekt där man sliter varje dag. Då är -100 kcal en garanti på att man snart ger upp.

Vill man se att slitet gör nytta får man nog iaf gå ner 1-4kg i månaden beroende på hur överviktig man är. Ett underskott på -250 till -1000 eller dylikt per dag alltså.

Det är ju så lätt att räkna på det så alla kan ju försöka hitta sin nivå. Vilket underskott man väljer lägger jag mig inte i utan det är upp till var och en vad man pallar med.
Citera
2017-07-25, 00:16
  #14
Medlem
MrBulldoggs avatar
Fokusera på att få ordentligt med protein och fett, samtidigt som du undviker snabba kolhydrater.

Ja, fett är energirikt, men det mättar på ett helt annat sätt än kolhydrater och hindrar fuskätande senare. Lagomt intag av nötter, solrosfrön, mandlar och liknande är perfekta för viktminskning. Men måtta ut i förväg. Att t.ex. sätta sig med en jumbopåse valnötter och mumsa medan du kollar TV är döden självt; mät upp hur mycket du ska ha och häll i en skål.
Citera
2017-08-02, 21:16
  #15
Medlem
Man måste inte vara hungrig för att gå ner i vikt. Ät bra mat, regelbundna måltider och drick inga kalorier. Jag gissar nu bara men kan tänka mig att det varierar mellan personer dock.
Citera
2017-08-02, 21:21
  #16
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maritbergman
Man måste inte vara hungrig för att gå ner i vikt. Ät bra mat, regelbundna måltider och drick inga kalorier. Jag gissar nu bara men kan tänka mig att det varierar mellan personer dock.

Visst är det så att kosten är högst individuell, och man får hitta det som passar i ens vardag. För en del kan det vara LCHF-baserad kost, 5:2, Periodisk fasta osv, det är upp till var och en vad man trivs med. Detta gäller ju inte bara vid viktnedgång, utan även vid kaloribalans (eller överskott om man har som mål att gå upp i vikt).
__________________
Senast redigerad av jpettersson1991 2017-08-02 kl. 21:23.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback