2017-07-21, 16:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Varför startar folk trolltrådar på FB?
Sommarlov? Tragiskt.
Citera
2017-07-21, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettlitetfikoz
Jag har alltid varit nyfiken på varför svenskar överlag hatar sina barn, de lämnar bort dem till dagis så fort de kan, och de vågar aldrig ge dem några regler eller struktur för det skulle kräva att de faktiskt gjorde något som är obekvämt.

Jag är själv svensk, men har aldrig förstått detta beteende. Är svenskar överlag inkompetenta, eller är det så att de är så själviska att barnen alltid kommer i andra/tredje hand?

Svenskar tänker mycket på karriär och pengar och det får barnen ofta lida för. Min uppfattning är att invandrare är bättre när det kommer till barnuppfostran. Familjen i allmänhet och barnen i synnerhet är det viktigaste för dem.
Citera
2017-07-21, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Varför startar folk trolltrådar på FB?

Med tanke på dina startade trådar kan du väl rikta frågan mot dig själv, sedan kan du ju alltid fundera varför du svarar på sådana trådar.
Citera
2017-07-21, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Jo jag förstår vad du menar. Dock så är det väl knappast någon som åker på semester eller går på resturang medans deras barn är på dagis?

Heh du skall bara veta, ekonomisk inkompetent och skaffa barn tidigt och skeppa dem till dagis är en vanlig combo.
Citera
2017-07-21, 16:44
Medlem
Det normala är att föräldrar älskar sina barn. Om du upplever det som att du är hatad av dina föräldrar så är det bara att beklaga. Har din uppväxt gjort så att du själv inte tänker skaffa barn? Eller har du egna barn som du hatar, och därför tror att det är normalt?
Citera
2017-07-21, 16:45
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Jag har alltid varit nyfiken på varför svenskar överlag hatar sina barn, de lämnar bort dem till dagis så fort de kan, och de vågar aldrig ge dem några regler eller struktur för det skulle kräva att de faktiskt gjorde något som är obekvämt.

Jag är själv svensk, men har aldrig förstått detta beteende. Är svenskar överlag inkompetenta, eller är det så att de är så själviska att barnen alltid kommer i andra/tredje hand?

"Do what thou wilt shall be the whole of the Law." Detta gäller givetvis även barnuppfostran i västvärlden idag.

Mvh
Citera
2017-07-21, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Det normala är att föräldrar älskar sina barn. Om du upplever det som att du är hatad av dina föräldrar så är det bara att beklaga. Har din uppväxt gjort så att du själv inte tänker skaffa barn? Eller har du egna barn som du hatar, och därför tror att det är normalt?

Jag tror att handling trumfar ord, att lämna bort sitt barn för att köpa en Iphone känns inte som att man "älskar" sitt barn.
Citera
2017-07-21, 16:54
Medlem
Pluppiplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Det är den ständiga jakten på pengar. Många anser att det är viktigare att ha en dyr bil än
att vara hemma hos barnen. När föräldrarna kommer hem trötta så sätts barnen framför
datorn eller TV:n. Sedan så blir det därefter med uppfostran.
Tillhör de äldre här på forumet, och förvånas över att många barn inte känner till ordet
"tack". Är man tillsammans med familjer så är det barnen som styr och ställer.

Jämför man med när jag var ung så var det en helt annan pli på barnen. Man tackade och
höll upp dörren för de vuxna. Är barnen på dagis så får de skrika sig fram, och att visa
hövlighet, och tacksamhet, glöms bort.

Det var bättre förr, det kommer man inte ifrån. Det var pli på barnen, och de växte upp
till ansvarsfulla medborgare. Nu är det bara det egna jaget, och mobilen, som gäller.
Tror att det skulle vara helt andra förhållanden om de inte skickades iväg 8-10 timmar/dag
för att då uppfostras av andra.
Många föräldrar är så slöa att de anser att omgivningen och samhället ska ta del av
barnens uppfostran. Bär de sig illa åt i skolan, så anser de att felet ligger där. Men det är
inte skolan som har skaffat barnen, utan föräldrarna. Därför så ligger ansvaret hos dem,
och ingen annan.

Då jag har god insyn i hur det fungerar inom förskolan nuförtiden, så kan jag jag säga att allt vad regler och struktur heter är så gott som bortblåsta.
Idag så kan ett barn anses ha blivit "kränkt" om du säger ifrån när barnet beter sig på ett dåligt sätt. Det säger väl allt egentligen.
Man kan summera det hela med att det finns en del kvinnor inom yrket som anser att struktur och gränser för barnen är fel och att barnen ska uppfostra sig själva med en slags fri uppfostran.

Sen att svenska föräldrar hatar sina barn, det tror jag inte på ett dugg. Det är dock så här samhället ser ut i väst och det är uppenbarligen något som vi accepterar, åtminstone de flesta av oss.

Till er som menar på att förskolan är statens sätt att "uppfostra" barnen, om det är sant, så uppfostras dem i så fall till att bli gapiga, odrägliga skithögar. Inte alla dock, de barn som faktiskt fortfarande har föräldrar hemma som sätter gränser har nog en chans i livet.

P.s. Ja, jag och min fru har våra barn på förskolan. Dock en privat sådan och inte en kommunal, tack och lov.
Citera
2017-07-21, 16:54
Medlem
Citat:
Jag tror att handling trumfar ord, att lämna bort sitt barn för att köpa en Iphone känns inte som att man "älskar" sitt barn.
Så dina föräldrar lämnade bort dig och skaffade sig en iPhone istället? Förstår att det kändes hemskt att bli utbytt, men att de var dysfunktionella innebär inte att de hatade dig. Normala föräldrar älskar sina barn.
Citera
2017-07-21, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Så dina föräldrar lämnade bort dig och skaffade sig en iPhone istället? Förstår att det kändes hemskt att bli utbytt, men att de var dysfunktionella innebär inte att de hatade dig. Normala föräldrar älskar sina barn.

Så varför offrar de inget för sina barn, varför fortsätter en majoritet jobba och slänger bort sina barn fast de kan bara ändra livsstil för att vara mer med sina barn? Varför har de 0 koll om näringslära, varför hjälper de inte barnen med skolan, varför ger de dem sina barn mobiler/pads för att de skall hålla käften så mamma/pappa får lite ro. Varför tvingar de bort barnen när de vill sova med sina föräldrar, först en vagga som gärna får stå i ett annat rum. Varför ett eget rum så fort som möjligt, allt handlar om att föräldrarna vill slippa sina barn för egentid.
Citera
2017-07-21, 17:06
Medlem
Som-Gjutens avatar
Jag skulle aldrig någonsin hata mina egna barn,, andras barn dock... USCH....

Dagis är till för dem som har jobb att sköta om dagarna, inte alla här i världen kan glida hemma hela dagarna.

EDIT:
Jag älskar mina egna barn,
men jag hatar dina barn
Citera
2017-07-21, 17:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Vilka nationaliteter älskar sina barn, enligt dina kriterier?

Berätta om anställningen du sade upp dig ifrån när du fick barn?

Har du ens barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in