2017-07-20, 22:24
Medlem
Frsksdjurs avatar
Har ett problem med att spela upp filmer och ljud p min toshiba-laptop. Fr ett tag sen brjade klipp p youtube att endast buffra, varken ljud eller bild fungerade. Kr chrome och tror att det intrffar nr flera flikar ppnas samtidigt med youtubeklipp. Uppdaterade flashplayer men det lste ingenting. Starta om datorn var det enda som fungerade. Alla sidor med klipp slutar att fungera, allts inte bara youtube.

Provade att anvnda firefox istllet men samma fenomen dr. Av ren nyfikenhet provade jag att se en film eller spela en lt i foobar nr det hnder och samma sak dr! VLC visar ingen bild och foobar kan inte spela musiken!

Har uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet men det hjlpte inte.

Vad kan det vara fr fel?
Citera
2017-07-21, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Har ett problem med att spela upp filmer och ljud p min toshiba-laptop. Fr ett tag sen brjade klipp p youtube att endast buffra, varken ljud eller bild fungerade. Kr chrome och tror att det intrffar nr flera flikar ppnas samtidigt med youtubeklipp. Uppdaterade flashplayer men det lste ingenting. Starta om datorn var det enda som fungerade. Alla sidor med klipp slutar att fungera, allts inte bara youtube.

Provade att anvnda firefox istllet men samma fenomen dr. Av ren nyfikenhet provade jag att se en film eller spela en lt i foobar nr det hnder och samma sak dr! VLC visar ingen bild och foobar kan inte spela musiken!

Har uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet men det hjlpte inte.

Vad kan det vara fr fel?

Youtube anvnder vl HTML5 nufrtiden? Nvl, du kan hgerklicka och vlja typ "Statisk fr nrdar" och se om det ser konstigt ut, kanske buffrar fr lite eller s?

Det kan inte vara ngot problem med ljudkortet? Testa att avaktivera ljudkortet tillflligt i enhetshanteraren och se om felet kvarstr.
Citera
2017-07-22, 18:34
Medlem
OM ngot i Windows buggar mm s behver man ibland frst avinstallera och ta bort kvarlmnade mappar om det finns. Annars kan det buggiga mm bli kvar om man bara uppdaterar/installerar ovanp den nuvarande. Gller allt i Windows man misstnker eller har problem med.

Du fr hoppas att du slipper ta bort och installera hela Windows.
Citera
2017-07-25, 17:59
Medlem
Frsksdjurs avatar
Ljudkortet som krnglade! Har ett externt sound blaster som jag kr inkopplat via USB. Nr klipp hnger sig fr jag helt enkelt koppla i/ur sladden.

Tack fr hjlpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in