2017-07-20, 20:53
Medlem
Jag söker efter ett program för windows eller webb för hantering av ett medlemsregister. Jag har sökt en massa på internet men hittar inget som passar. Det spelar ingen roll om applikationen kostar pengar.

Mina krav är:
  • Spara namn, adresser, ålder mm
  • Spara egen definierade fält så som, vill ha utskick, har tagit en viss kurs osv
  • Gå att exportera information
  • Gå att skriva ut adress etiketter, namnbrickor osv
  • Gå att söka på alla fält samt kombinera fält i en sökning
  • Se historik över ändringar för en medlem
  • Lätt hanterligt

Har ni använt eller hört om något program som uppfyller dessa krav?
Citera
2017-07-20, 21:01
Medlem
4yoonlys avatar
Microsoft Access (eller kanske till och med något gratis typ OpenOffice).

Om du hittar någon som kan Open Office så är det gratis så kan du lägga 1-2 tusen på databasen och dra upp dina krav och vad du vill ha ut av det så löser säkerligen någon detta...

Eller så kör du det helt fritt med OpenOffice samt fixar databasen själv...

Det var fritt sist jag kollade i alla fall... dock några år sedan...

----edit

Libreoffice verkar det heta nu dock (vet inte om det är samma iofs, men Libreoffice verkar vara gratis)
Senast redigerad av 4yoonly 2017-07-20 kl. 21:18.
Citera
2017-07-20, 22:02
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konkav
Jag söker efter ett program för windows eller webb för hantering av ett medlemsregister.
Hur många medlemmar?
Citera
2017-07-20, 22:29
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Jag söker efter ett program för windows eller webb för hantering av ett medlemsregister. Jag har sökt en massa på internet men hittar inget som passar. Det spelar ingen roll om applikationen kostar pengar.

Mina krav är:
  • Spara namn, adresser, ålder mm
  • Spara egen definierade fält så som, vill ha utskick, har tagit en viss kurs osv
  • Gå att exportera information
  • Gå att skriva ut adress etiketter, namnbrickor osv
  • Gå att söka på alla fält samt kombinera fält i en sökning
  • Se historik över ändringar för en medlem
  • Lätt hanterligt

Har ni använt eller hört om något program som uppfyller dessa krav?
Apropå kraven generellt låter det som du kunde använda ett CRM-system och avgränsa dig till de funktioner du behöver.

Apropå
[*]Gå att skriva ut adress etiketter, namnbrickor osv

så undrar jag om hur du skriver ut dessa? Vanlig skrivare, etikettskkrivare? En del etikettskrivare har mjukvara som kan hämta uppgifterna ur en textfil som du skapar ur registret.

CRM-system finns det massor av i alla möjliga varianter.

Några exempel:
https://www.zoho.eu/crm/features.html
https://www.agilecrm.com/contact-management-software

Svenskt:
https://www.superoffice.se/priser/
Citera
2017-07-20, 23:38
Medlem
Tack för svaren hittills.

Vi har ca 2000 medlemmar. Ett annat krav som jag missade att skriva är att vi själva vill lagra databasen så vi kan inte använda någon molnlösning.

Jag ska kolla igenom CRM systemen men de jag har testat hittills har varit för krångliga. Finns det verkligen inget renodlat program för medlemsregister? Det måste vara en rätt stor marknad med alla föreningar.

Just nu skriver de ut address listorna och etiketterna med en vanlig skrivare. Jag kommer inte ihåg vad programmet heter som de använder nu men där kan de skapa olika templates som de senare kan skriva ut från.
Citera
2017-07-20, 23:56
Medlem
JSelwyns avatar
Inte så stort medlemsregister så MSAccess borde räcka för dig. Sen är det bara att du kopplar ihop det med Word eller något annat program för att skriva ut etiketter samt att skapa väldigt "personliga" brev i Word med hjälp av fält från MSAccess. MSAccess är också bra för där kan du ställa en massa frågor (Queries) och skapa formulär och rapporter på ett förhållandevis enkelt sätt.

Om du sen hittar alla dessa funktioner i LibreOffice så är ju det bra...och gratis! :-)
Citera
2017-07-21, 00:13
Moderator
Protons avatar
Programvara: Windows --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2017-07-21, 00:25
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Tack för svaren hittills.

Vi har ca 2000 medlemmar. Ett annat krav som jag missade att skriva är att vi själva vill lagra databasen så vi kan inte använda någon molnlösning.

Hur är registret lagrat idag? Spontant låter det som om Microsoft Excel uppfyller alla era krav och mycket mer. Kräver lite handpåläggning om ni vill förenkla vissa funktioner, men helt görbart.

Något sådant här annars?
http://www.snapfiles.com/screenshots/timechaos.htm

Varför inte molnlösning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in