Citat:
Ursprungligen postat av
bill clayton
Gaskamrar tror jag inte att SD kommer införa men om dom utför repatriering av stora grupper invandrare som har kommit i den senaste vågen så är inte jag den som protesterar.
Det är missnöjda S väljare som ligger bakom SD:s stora uppgång de senaste åren och när dom får klart för sig hur långt SD står till höger i mångt och mycket så tror jag att det blir en återgång åt vänster ifall sossarna är smarta och blir ett vänsteralternativ på riktigt annat än muntligen.
Dock så måste S bli invandringskritiska och agera restriktivt i alla frågor gällande invandring för att inte tappa den invandringsfientliga lättrörliga delen av väljare.
Ja det är nog mest gamla sossar som fått SD att växa, en del av dom har tagit omvägen om nya M men jag tror inte många av dom är intresserade av att gå tillbaka till S.
Alla som bytt parti till SD har kallats rasister och nazister, fått höra att "röstar du på SD så ta bort mig som vän på FB" och vissa hat även blivit nekade jobb eller blivit av med jobbet.
Denna häxjakten har gjort att många helt enkelt aldrig kommer att gå tillbaka, om du gång på gång snackar skit, slår och mobbar en polare så blir du knappast förvånad om han en dag ber dig dra åt helvete...
Skall S ha någon chans att växa som parti igen så måste dom tillbaka till en arbetarpolitik och värna om gamla och sjuka och ett fungerade välfärdssystem för svenska medborgare i första hand.
Sen tror jag dom måste dumpa feminist/genussnacket och prata om total jämnlikhet...identitetspolitiken inom vänstern har spårat ut fullständigt.
Att snacka om femtielva olika kön och att du själv skall få välja ditt juridiska kön oavsett vad ditt biologiska kön ser alla utan tokvänstern som tomteverkstad.
Sen är det nog ett måste att se till kvalité på folk och inte föra den svågerpolitik man gör nu.
Sossarna har en hel del att jobba med om dom vill över 30% och frågan är om dom någonsin skulle kunna ta sig tillbaka till siffror över 40%...jag tror inte det är möjligt.