2017-07-26, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Så media skulle alltså ha tonat ned en fråga som rör "rikets säkerhet med de allvarliga hot som förligger mot Moder Svera" haha, hmm, jag tvivlar
Snarare ser vi nog en upptoning nu.
Håller med dig, man märker hur skraja de är för att SD skulle få inflytande. Då är det game over för hela packet, dvs Sveriges hitintills enda riktiga makthavare.

Centern kommer ut som riktiga blöjfjantar. Har Bilderberg ringt dem?

Citat:
C-källa: Inte vår avsikt att skapa regeringskris
SvD.seEn välplacerad källa i Centerpartiet säger till SvD att Alliansens avsikt inte är att skapa en regeringskris. – Vi ser inte att det finns underlag för en alliansregering som är beroende av Sverigedemokraterna. Om statsministern avgår och inte utlyser extraval får vi försöka prata över blockgränsen, säger personen som har god insyn i turerna bakom morgonens alliansbesked om misstroendeförklaring.
Citera
2017-07-26, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alphahona
En centralt placerad källa inom Centerpartiet säger till Svenska Dagbladet att Alliansledarna inte ser något sätt att bilda en Alliansregering.
– Om statsministern avgår och inte utlyser extraval får vi försöka prata över blockgränsen

Nu är alliansen under press!!

Ja man kan ju fråga sig vad deras plan är, ta över makten med stöd av S??

Helt otroligt att man inte vågar ta stöd av SD som verkar vara Sveriges största parti i opinionsmätningarna.
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
En patriotisk tidning har fått det rätt. Den nyliberala outsourcingen hotar allas vår säkerhet, skriver Proletären, och framhåller också att borgarklassens partier hycklar så det står härliga till.

”Men de fem borgarpartierna är lika medskyldiga som regeringen till Transportstyrelsens skandal. I sina attacker på regeringen Löfven låtsas inte högerpartierna om att det var regeringen Reinfeldt som drev på för att svenska myndigheter skulle upphandla sina IT-tjänster. .”
http://www.proletaren.se/ledare/tran...ralismens-kris

Jag har aldrig gillat proletären, men här har dom förbannat rätt !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Hur många väljare vinner man på:

Klart media gör allt de kan just nu att snacka ner att Alliansen nu verkar stå enade igen.

Jag väljer att avvakta och se än att lyssna på rykten.
Citera
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Gaskamrar tror jag inte att SD kommer införa men om dom utför repatriering av stora grupper invandrare som har kommit i den senaste vågen så är inte jag den som protesterar.

Det är missnöjda S väljare som ligger bakom SD:s stora uppgång de senaste åren och när dom får klart för sig hur långt SD står till höger i mångt och mycket så tror jag att det blir en återgång åt vänster ifall sossarna är smarta och blir ett vänsteralternativ på riktigt annat än muntligen.

Dock så måste S bli invandringskritiska och agera restriktivt i alla frågor gällande invandring för att inte tappa den invandringsfientliga lättrörliga delen av väljare.
Ja det är nog mest gamla sossar som fått SD att växa, en del av dom har tagit omvägen om nya M men jag tror inte många av dom är intresserade av att gå tillbaka till S.
Alla som bytt parti till SD har kallats rasister och nazister, fått höra att "röstar du på SD så ta bort mig som vän på FB" och vissa hat även blivit nekade jobb eller blivit av med jobbet.
Denna häxjakten har gjort att många helt enkelt aldrig kommer att gå tillbaka, om du gång på gång snackar skit, slår och mobbar en polare så blir du knappast förvånad om han en dag ber dig dra åt helvete...

Skall S ha någon chans att växa som parti igen så måste dom tillbaka till en arbetarpolitik och värna om gamla och sjuka och ett fungerade välfärdssystem för svenska medborgare i första hand.
Sen tror jag dom måste dumpa feminist/genussnacket och prata om total jämnlikhet...identitetspolitiken inom vänstern har spårat ut fullständigt.
Att snacka om femtielva olika kön och att du själv skall få välja ditt juridiska kön oavsett vad ditt biologiska kön ser alla utan tokvänstern som tomteverkstad.
Sen är det nog ett måste att se till kvalité på folk och inte föra den svågerpolitik man gör nu.
Sossarna har en hel del att jobba med om dom vill över 30% och frågan är om dom någonsin skulle kunna ta sig tillbaka till siffror över 40%...jag tror inte det är möjligt.
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Löfven måste bokstavligen lyftas ur regeringen. Tyvärr. Sverige är inte vad det brukade vara. Löfven är Sveriges svar på Ceausescu...
Senast redigerad av RadioDDR1 2017-07-26 kl. 18:00.
Citera
2017-07-26, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Kom igen nu. Det har varit på löpen i flera timmar att regeringen "kan" avgå.

Är det ingen som har något nytt?

Jag antar att Löfven fortfarande sitter i möte med sina ministrar!? Hur länge har de suttit i möte?

Ha ha jo jag har redan fått skäll. Såg det som sagt nyss o det såg Breaking ut för mig Jag hade fel. så nu väntar vi på nån sorts pressträff/konferens eller? Någon tid att passa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Var inte så säker på det.
Jag röstar inte alls, och är ingen stöttare av något parti, jag reflekterar bara över läget.
Idag har SD ett reellt stöd på ca 30-35% om valet skulle ske imorgon, lägg på det ett år samt folkets vilja att öppna sig för förändring och diskussion som kommer ske mer och mer under nästa år.
Låt säga att SD landar på 35-40% vilket jag skulle tro är i underkant, så kräver det i princip att höger och vänster tillsammans måste skapa nån sorts 50 nyanser-av-brunt-allians för att stoppa SD, vilket såklart bara blir löjligt.
I ett sådant läge kommer hälften av dagens M-röstare hoppa över till SD på ett ögonblick.
Vi får se, men i rådande situation är jag ganska övertygad om att vi kommer se Jimmie Åkesson som statsminister 2018.

Det finns absolut ingenting som tyder på att SD ligger ens inärheten av 35%. Alla opinionsundersökningar tyder på ett resultat kring 20-30%. Troligen inte över 30%. Så, vad får du dina 40% ifrån? Det är rejält överkant att ett parti visar 26,7% i högsta opinonsmätningen, och sedan från det bumpar upp till 40%.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Var inte så säker på det.
Jag röstar inte alls, och är ingen stöttare av något parti, jag reflekterar bara över läget.
Idag har SD ett reellt stöd på ca 30-35% om valet skulle ske imorgon, lägg på det ett år samt folkets vilja att öppna sig för förändring och diskussion som kommer ske mer och mer under nästa år.
Låt säga att SD landar på 35-40% vilket jag skulle tro är i underkant, så kräver det i princip att höger och vänster tillsammans måste skapa nån sorts 50 nyanser-av-brunt-allians för att stoppa SD, vilket såklart bara blir löjligt.
I ett sådant läge kommer hälften av dagens M-röstare hoppa över till SD på ett ögonblick.
Vi får se, men i rådande situation är jag ganska övertygad om att vi kommer se Jimmie Åkesson som statsminister 2018.

Jag är ingen SD röstare men hoppas faktiskt detta skulle hända, de hade varit intressant att se SD i ledningen. Så får dom väl visa hur det skall gå till att leda landet, så som alla SD sympatisörer så länge kämpar för att visa.
Tror dock utslaget blir annurlunda
Citera
2017-07-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Myndigheter som hanterar känslig info ska inte outsourca till privata företag utan hantera sina register själva. Är det inte så idag så får dem ändra på det, tamejfan.
Det spelar visst roll vad jag tycker.

Det kunde ju förstås regeringen S&MP ha gjort men man valde att bryta mot diverse lagar i stället och detta enbart för att "Aylans far skulle kunna få tandvård"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Det finns absolut ingenting som tyder på att SD ligger ens inärheten av 35%. Alla opinionsundersökningar tyder på ett resultat kring 20-30%. Troligen inte över 30%. Så, vad får du dina 40% ifrån? Det är rejält överkant att ett parti visar 26,7% i högsta opinonsmätningen, och sedan från det bumpar upp till 40%.
MP åker ut i nästa val, KD åker ut, Liberalerna åker ut, Centern åker ut. Vips så har SD minst 40%
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
KU är ett jävla skämt.

Bra Alliansen visade "ballarna" idag. Var inte direkt väntat. Kan vinna väljare på det.
Det här vad det verkar starka agerande från S kan leda till att alliansen krackelerar än mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in