Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-19, 18:24
  #1
Medlem
Min problematik som tjej med feminint utseende som är eller har varit (är nu osäker) rädd för att fysiskt behöva orgasm mer än en gång i månaden beskrivs här: (FB) Rädd att bli ful om jag klittrar mer (testosteron).
Inte är det väl så att hur ofta någon rent fysiskt behöver orgasm, utan koppling till en känsla för en viss partner, är direkt proportionell mot absolut testosteronnivå och inget annat? Det finns väl kvinnor i det hälsosamt feminina hormonintervallet som rent fysiskt behöver tillfredsställa sig några gånger i veckan eller så, med hälsosamma menar jag inte sådana som har starkt förhöjt testosteron och typ ser ut som män? Eller?
__________________
Senast redigerad av afraidofattklittra 2017-07-19 kl. 19:21.
Citera
2017-07-19, 18:34
  #2
Medlem
Ordfelet i det länkade inlägget är rättat nu. Jag menar givetvis att friska kvinnor har 7-20 gånger mindre testosteron än friska män.
Citera
2017-07-19, 19:29
  #3
Medlem
PixlJunkies avatar
Är det inte tvärtom? Mindre androgyna människor är väl mer kåta? Dvs manliga män och kvinnliga kvinnor är kåtare.
__________________
Senast redigerad av PixlJunkie 2017-07-19 kl. 19:38.
Citera
2017-07-19, 19:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofattklittra
Min problematik som tjej med feminint utseende som är eller har varit (är nu osäker) rädd för att fysiskt behöva orgasm mer än en gång i månaden beskrivs här: (FB) Rädd att bli ful om jag klittrar mer (testosteron).
Inte är det väl så att hur ofta någon rent fysiskt behöver orgasm, utan koppling till en känsla för en viss partner, är direkt proportionell mot absolut testosteronnivå och inget annat? Det finns väl kvinnor i det hälsosamt feminina hormonintervallet som rent fysiskt behöver tillfredsställa sig några gånger i veckan eller så, med hälsosamma menar jag inte sådana som har starkt förhöjt testosteron och typ ser ut som män? Eller?

Svar:

1. Nej, du blir inte mer maskulin av att onanera mera.

2. Nej, du behöver inte ha en abnormt hög testosteronhalt för att ha en hög sexlust.

Om du hade haft en abnorm testosteronhalt, så hade det synts på dig redan i puberteten. Du uppger att du ser feminin ut.

Sluta oroa dig och njut av lilla fittan nu.

PS: Dessutom borde du ha lagt tråden i medicinforumet.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2017-07-19 kl. 19:35.
Citera
2017-07-19, 19:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixlJunkie
Är det inte tvärtom? Mindre androgyna människor är väl mer kåta?
Jag har läst att vissa påstår att det bara finns två mekanismer för sexuell upphetsning, varav den ena är känslomässig anknytning till en viss partner och den andra är testosteron. Det fick mig att tro att friska kvinnor inte kunde ha både feminin fysik och ett fysiskt behov av att tillfredsställa sig sexuellt mer än cirka en gång i månaden på grund av att vi har så mycket mindre testosteron än män. Dessa påståenden inkluderade att östrogen inte spelar någon roll för sexuell lust samt att det inte heller finns några sensoriska effekter i kvinnokroppen som kan framkalla sexlust inifrån. De påstod att det bara var män som blev mindre kåta av att vara androgyna.
Citera
2017-07-19, 20:54
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Svar:

1. Nej, du blir inte mer maskulin av att onanera mera.

2. Nej, du behöver inte ha en abnormt hög testosteronhalt för att ha en hög sexlust.

Om du hade haft en abnorm testosteronhalt, så hade det synts på dig redan i puberteten. Du uppger att du ser feminin ut.

Sluta oroa dig och njut av lilla fittan nu.

PS: Dessutom borde du ha lagt tråden i medicinforumet.
Du bestämmer inte över min fitta!
Citera
2017-07-19, 21:39
  #7
Medlem
Men hur i helvete många trådar ska du skapa om exakt samma ämne?
En annan sak; sluta var så jävla pryd och onanera mera, eller se till att få rejält med kuk så du slutar gnälla och oja dig över obefintliga problem.
Citera
2017-07-19, 23:46
  #8
Medlem
Buffymyloves avatar
Hänger inte helt med men njut. Jag har ingen partner och träffar inte män. Onanerar nästan varje dag. Skönt och avslappnande
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback