2017-07-19, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Du tror en himla massa. Det är enbart projektioner av dina egna maniska rädslor. I ärlighetens namn så bör du söka professionell hjälp då dina vanföreställningar påverkar och begränsar ditt liv i så hög utsträckning. Det är varken hälsosamt eller rationellt. Du verkar inte kunna släppa dessa fixidéer och troligtvis kommer du bara att bli sjukare och sjukare. En psykos som håller på att blomma ut? Du kan i varje fall inte leva ett fullvärdigt liv såhär.
Sluta! Jag börjar faktiskt att tvivla på vad jag trodde tack vare vissa informativa inlägg. Jag skulle dock ha kommit på det fortare om ni inte hade kallat mig för sjuk.

Tänk om det är andra tjejer som i tysthet oroar sig för liknande saker och hittar den här tråden på Google. Ska inte de kunna läsa de informativa inläggen utan att bli itutade att de är "sjuka" för att de oroar sig för sådana frågor? Informativa svar kan faktiskt hjälpa, alla som ställer frågor som du inte är van vid behöver faktiskt inte prata med en psykolog (som sällan är mer hjälpfull än du ändå).
Citera
2017-07-19, 15:39
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofattklittra
Poängen är: finns det något sätt att avgöra om det bara är simulering alltihop, det vill säga om de inte är upphetsade alls?

Och så är det inte själva knådningen i sig som är faran, det är kåtheten som är faran.

Camtjejer kan man väl dela in i två kategorier, de som har daddy issues och gör vad som helst för uppmärksamhet och de som är nymfomaner.

Kåthet eller sexuallust är en biologisk cykel som signalerar att den reproduktiva förmågan är på topp. Kvinnor har en biologisk cykel på omkring 21 dagar, män har en på omkring 7-15 dagar beroende på ålder.

Det lubrikation innehåller förutom vatten är Pyridin, Mjölksyra, Squalen, Karbamid, Ättiksyra, Aldehyd och Ketoner. Om något så är det inte en överproduktion av testosteron som skulle bli följden av att onanera oftare utan en förlust av mikronäring av sådant som främst används för nervsystemet och matsmältningen.

Det som kan hända om du onanerar mycket, typ flera gånger om dagen är att du kommer att uppleva att du är konstant trött eftersom att du sliter ut belöningscentrat.
Det finns det rapporter på, det gäller både för kvinnor och män.

http://www.herballove.com/case-studies/female-over-masturbation-sexual-addiction-and-chronic-exhaustion

Eftersom att det du är mest rädd för är att skapa sekundära könskaraktäristiska drag som förekommer hos män, kan du då visa mig ett exempel på en kvinna som har dessa testosterondrag du är så rädd för så kan vi kolla om dessa är naturliga eller har tillkommit på andra sätt...

Vi kan ju bocka av Mikaela Laurén direkt.

http://imgur.com/a/dpJId

Hon har till och med fått sitta på kåken för innehav av steroider.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mikaela_Laur%C3%A9n

Citat:
I mars 2005 greps Mikaela Laurén för att ha förvarat anabola steroider i sin lägenhet. Hon dömdes till fängelse i ett år och två månader för dopningsbrott och vapenbrott.

Det samma gäller många sportprofiler. Många "vanliga" kändisar tar också till steroider för att kunna bättra på figuren. När det gäller män är det vanligtvis inte ett problem.

Beyonce är rätt kategori. Hon har inte bara råd med personliga tränare utan apparaten runt henne lever på hennes image och framträdanden.

http://imgur.com/a/Y9ks2

Igen.

Visa mig nån som har dragen du är rädd för att få så kan man ta reda på hur de fått dem.

Är du rädd för testosteron så ät och drick soja.
Innehåller fytoöstrogen och aromatiserar testosteron till östrogen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15735098
Citera
2017-07-19, 15:59
Medlem
Mina troll sensorer går bananas när jag ser denna tråden... Bara TS namn avslöjar en del, plus som som personen skriver låter ologiskt och något som nån hittar på.

Men vad vet jag, finns alla möjliga människor nuförtiden.
Citera
2017-07-19, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Camtjejer kan man väl dela in i två kategorier, de som har daddy issues och gör vad som helst för uppmärksamhet och de som är nymfomaner.
Så ingen tendens till att de som bevisligen blir upphetsade på riktigt, typ att förändringar av fittan i pågående session visar mönstret med sekret, slidöppning, blygdläpparnas form och färg och klitoris (ja, jag har varit paranoid om min hälsa och läst på fakta om det också), har maskulint utseende?

Citat:
Kåthet eller sexuallust är en biologisk cykel som signalerar att den reproduktiva förmågan är på topp. Kvinnor har en biologisk cykel på omkring 21 dagar, män har en på omkring 7-15 dagar beroende på ålder.
Så det jag har trott om att frekvensen hur ofta en vill ha sex eller onanera är direkt kopplat till testosteronnivå, tio gånger mindre testosteron betyder tio gånger mer sällan och östrogen är irrelevant, är skitsnack?

Citat:
Det lubrikation innehåller förutom vatten är Pyridin, Mjölksyra, Squalen, Karbamid, Ättiksyra, Aldehyd och Ketoner. Om något så är det inte en överproduktion av testosteron som skulle bli följden av att onanera oftare utan en förlust av mikronäring av sådant som främst används för nervsystemet och matsmältningen.

Det som kan hända om du onanerar mycket, typ flera gånger om dagen är att du kommer att uppleva att du är konstant trött eftersom att du sliter ut belöningscentrat.
Det finns det rapporter på, det gäller både för kvinnor och män.

http://www.herballove.com/case-studies/female-over-masturbation-sexual-addiction-and-chronic-exhaustion
Men inga belägg för att exempelvis en onanifrekvens några gånger i veckan, som är vanligt bland hälsosamma män, hör ihop med maskulinisering om kvinnor har den frekvensen?

Citat:
Eftersom att det du är mest rädd för är att skapa sekundära könskaraktäristiska drag som förekommer hos män, kan du då visa mig ett exempel på en kvinna som har dessa testosterondrag du är så rädd för så kan vi kolla om dessa är naturliga eller har tillkommit på andra sätt...

Vi kan ju bocka av Mikaela Laurén direkt.

http://imgur.com/a/dpJId

Hon har till och med fått sitta på kåken för innehav av steroider.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mikaela_Laur%C3%A9n

Det samma gäller många sportprofiler. Många "vanliga" kändisar tar också till steroider för att kunna bättra på figuren. När det gäller män är det vanligtvis inte ett problem.

Beyonce är rätt kategori. Hon har inte bara råd med personliga tränare utan apparaten runt henne lever på hennes image och framträdanden.

http://imgur.com/a/Y9ks2

Igen.

Visa mig nån som har dragen du är rädd för att få så kan man ta reda på hur de fått dem.
Om den övriga informationen stämmer behövs inga fler exempel.

Citat:
Är du rädd för testosteron så ät och drick soja.
Innehåller fytoöstrogen och aromatiserar testosteron till östrogen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15735098
På grund av annan information jag har fått är jag inte så räd för små mängder testosteron längre.
Citera
2017-07-19, 16:43
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Påstår du på allvar att små mängder testosteron inte är giftigt för kvinnor?

Det är till och med så att kvinnor liksom män behöver testosteron för att kunna fungera. Brist på testosteron kan tyda på att något är fel i kroppen, exempelvis i äggstockar, hypofys eller binjurar.

Citat:
När äggstockarna opereras bort minskar mängden testosteron i serum med ungefär hälften. Detta kan påverka sexuell funktion och psykiskt välbefinnande. Utländska studier har visat positiva effekter av testosteronbehandling på sexuell funktion och på fysiskt och psykiskt välbefinnande hos kvinnor.

http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=3351

Intressant ämne det här, för övrigt. Lär mig en massa nyttigheter som jag aldrigt tänkt på innan.
Senast redigerad av Humbug 2017-07-19 kl. 16:47.
Citera
2017-07-19, 16:51
Medlem
Alldeles oavsett om det finns eller inte finns nåt endaste litet uns sanning i ts ide att sex ökar testo nivåerna så skulle jag tro att merparten av alla kvinnor har sex och orgasm oftare än vad ts skriver och merparten av alla kvinnor är Inte maskulina och fula. Man måste se till en personlighet och en helhet i sig själv och i sitt förhållande.
Om sex skulle öka testo något pyttelite , skulle detta pyttelilla påverka utseendet något alls , något lite lite lite möjligen då då... tror ts verkligen helhjärtat att denna extremt lilla eventuella testo ökning skulle påverka mer än en extremt extremt marginell del i utseendet och att denna utseende skillnad skulle påverka om ts blir mer eller mindre älskad av sin pojkvän, andra människor och sig själv.....

Kanske ts behöver jobba med sin självkänsla och inse att hon själv och andra kan älska henne även om hon inte är perfekt i utseendet utan har andra värden.
Citera
2017-07-19, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Det är till och med så att kvinnor liksom män behöver testosteron för att kunna fungera. Brist på testosteron kan tyda på att något är fel i kroppen, exempelvis i äggstockar, hypofys eller binjurar.

http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=3351

Intressant ämne det här, för övrigt. Lär mig en massa nyttigheter som jag aldrigt tänkt på innan.
Just det där om att sexuell lust som inte beror på känslomässig anknytning till partnern sägs vara androgenberoende var en del av det som skapade min problematik. Jag började tro att min onanifrekvens, om jag skulle vara feminin som kvinna, var tvungen att hålla sig flera gånger lägre än en genomsnittlig mans i proportion till min lägre testosteronnivå jämfört med en man (det var precis därför jag köpte den där "en gång i månaden"-statistiken). Det är just den slutsatsen jag hoppas är fel.
Citera
2017-07-19, 18:09
Medlem
Jag har nu blivit av med min rädsla för att få i mig små doser testosteron genom exempelvis sädesvätska. Men den rädslan var inte min första utan den kom senare. Min rädsla började med det jag hade läst om att testosteron var avgörande för det fysiska sexbehovet och min slutsats att det var onormalt för tjejer att fysiskt behöva orgasm mer än en gång i månaden eller liknande frekvens. På det stadiet var jag inte rädd för att sex med en partner som jag var känslomässigt starkt attached med skulle vara farlig. Däremot var jag livrädd när ett behov av att fysiskt tillfredsställa mig inföll mindre än en månad efter förra gången.

Edit: kopplingen till en gång i månaden gjorde jag genom att utgå från att män oftast onanerar några gånger i veckan och att friska kvinnor har 7-20 gånger mindre testosteron än friska män. Och att onani inte har med känslomässig anknytning till en partner att göra.
Senast redigerad av afraidofattklittra 2017-07-19 kl. 18:31.
Citera
2017-07-19, 19:04
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Just det där om att sexuell lust som inte beror på känslomässig anknytning till partnern sägs vara androgenberoende var en del av det som skapade min problematik. Jag började tro att min onanifrekvens, om jag skulle vara feminin som kvinna, var tvungen att hålla sig flera gånger lägre än en genomsnittlig mans i proportion till min lägre testosteronnivå jämfört med en man (det var precis därför jag köpte den där "en gång i månaden"-statistiken). Det är just den slutsatsen jag hoppas är fel.

Jag är som sagt allt annat än någon expert på ämnet skall sägas, men att testosteronnivån skulle öka för att man ger utlopp för den sexuella lust som testosteron utlöser låter för otroligt. Det är ju inte så att testosteron frisätts i kroppen under sex. Den finns där från början och nivån bör alltid vara densamma hos en frisk människa.
Citera
2017-07-19, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag är som sagt allt annat än någon expert på ämnet skall sägas, men att testosteronnivån skulle öka för att man ger utlopp för den sexuella lust som testosteron utlöser låter för otroligt. Det är ju inte så att testosteron frisätts i kroppen under sex. Den finns där från början och nivån bör alltid vara densamma hos en frisk människa.
Men du har ingen förklaring på hur det är biologiskt möjligt för en fysiskt feminin tjej att fysiskt behöva orgasm ofta?
Citera
2017-07-19, 22:21
Medlem
Citat:
Jag utgår från vetenskaplig forskning om testosteron, inte bibeln. Klart att kvinnor utvecklades på sitt sätt men sexualiteten beror på testosteron, och testosteron är en förorening i kvinnokroppen. Om jag inte har tagit fel. Jag har gärna fel men hur skulle jag kunna säga mot den moderna vetenskapen?

Är det bisexuella män som tänder på maskulina kvinnor du avser? De reproducerande männen har väl av evolutionen utvecklats till att bli avtända av maskulina drag som testosteronstinn kåthet hos kvinnor? Eller är jag helt ute och cyklar?
Börja med att läsa och se program gällande evolutionsmässiga teorier. Eftersom du utgår ifrån att jag tagit min kunskap ur Bibeln så förstår jag, varför du inte förstår det jag säger. Du har helt enkelt läst barnböcker i ämnet. Det finns lättlästa populärvetenskapliga böcker som är mycket bra. Låna ett par av dem och du kommer kunna vidga vyerna rätt ordentligt.
Citera
2017-07-20, 01:03
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Så ingen tendens till att de som bevisligen blir upphetsade på riktigt, typ att förändringar av fittan i pågående session visar mönstret med sekret, slidöppning, blygdläpparnas form och färg och klitoris (ja, jag har varit paranoid om min hälsa och läst på fakta om det också), har maskulint utseende?

Sekret och rodnad ja, mer går inte att se från "läktarplats".
Det går åt mycket wetwipes mellan varven.

De ligger inte i gynstol ifall du trodde det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in